Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

La Gleize "part II"

Gestart door 59erke, 24 juli 2015, 19:26:06 PM

Gerolf

Heel mooi gebouwd, man. Toffe scène  8)
Op een van de foto's zie ik wel dat je nog iets aan je ballastkleur moet doen ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Citaat van: Michiel op 07 januari 2017, 09:21:55 AM
Dat is een uiterst geslaagde scene geworden: het station in afbraak. Heel overtuigend. De afbraak-steenslag is heel goed geworden, ook kwa kleur. Ik mis enkel nog een een paar herkenbare bakstenen tussen het puin.

Ik vind nog steeds dat de perronkleur van het tegenoverliggende landelijke perron in verhouding te geel is. Ik zou meer naar het ijzerslakken-rood gaan zoals men heel lang bijna alle perrons in zuid-België heeft aangelegd. Die kleur zou het geheel meer eenheid geven. Nu steekt je mooie landelijke perron erg af van het tegenoverliggende perron met station, alsof het om een ander station gaat.

De lantaarn is erg herkenbaar geworden. Mogelijk dat de bovenste helft van de paal nog een fraktie aan de dikke kant is, maar dunner zal waarschijnlijk niet meer haalbaar zijn?

Volledig mee akkoord !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

59erke

20170108_145951[1] by 59erke, on Flickr

Ondertussen kleur van het perron aangepast met sterk verdunde plakkaatverf.
Ik denk wel dat ik de juiste kleur heb gevonden.

Nu wordt het beslissen wat het volgende projectje wordt, de brug of het fabriek ?
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Michiel

De kleur is inderdaad goed, veel beter zo. Ik ben benieuwd naar het volgend project.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

railrunner

Perronkleur is inderdaad al véél beter.  Volgend project?  Maakt niet uit, we volgen.

59erke

Tijd voor het volgende project... de fabriek.

Bedoeling is om te starten van wat tweedehands gebouwtjes van Kibri "aus der grunderzeit" die ooit gekocht zijn op een beurs.
Het leuke aan deze gebouwtjes is dat ze gebouwd zijn volgens het steekbouwprincipe en dusdanig heel makkelijk te demonteren zijn.
Wat nog beter is is dat mijn gebouwtjes haast geen lijm hebben gezien en dus terug gebracht kunnen worden naar 'nieuwstaat'.

Het plan is om deze gebouwtjes wat aan te passen aan mijn wensen door kitbashing en uit te breiden met enkele zelfbouwgebouwen.
Hoe het er allemaal uit gaat zien weet ik nog niet maar ik loop met het idee van een hoofdgebouw met spoorlaadkade, een grote schoorsteen, en enkele fabriekshallen 'frans-belgische stijl' (met driehoekdak als je begrijpt wat ik bedoel).
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

mahtoska1

Laat maar komen. Ik volg.

59erke

De voorbije maanden niet veel tijd gehad om nog actief aan huisjesbouw te doen, maar het tij is aan het keren...

De weinige momenten tijd toch af en toe kunnen besteden aan de fabriek.
We zijn gestart van enkele tweedehands fabrieksgebouwen van Kibri.

20170110_202712[1] by 59erke,

Het grote gebouw was eerst aan de beurt. Ik heb het volledig gesloopt (wat goed meeviel aangezien er niets gelijmd was maar alles was gebouwd met een kliksysteem).

Vervolgens heb ik wat mij overbodig leek weggewerkt (ramen, brandladder, attributen op het dak enz. en wat zaken bijgewerkt) Er is een nieuw en groter laadperron bijgekomen, nieuwe toegangsdeuren,.... Ook op de benedenverdieping heb ik de lelijke bleke muren vervangen door baksteenmuren en het geheel is geschilderd in een realistischer kleur.

20170507_162129[1] by 59erke,


Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

Leuk gebouw, jammer dat het relatief iets te klein is.  Ik mis eigenlijk ook een beetje voegwerk van de bakstenen, maar desalnietemin is de aanpassing een verbetering tov het origineel. Leuk gedaan, staat goed. Ook de grote schuifdeuren zijn erg goed geworden.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Stieven76

Knap gedaan vind ik.  ;) Mooie baan aan het worden.
Zo'n soort gebouw/fabriekje zoek ik ook nog om een half reliëf van te maken voor tegen mijn achterwand te plaatsen.

59erke

Citaat van: Michiel op 24 september 1974, 04:37:52 AM
Leuk gebouw, jammer dat het relatief iets te klein is.

@Michiel, wat bedoel je juist met iets te klein ?
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

mahtoska1

Zeer mooi gedaan. Het metselwerk "voegen", zou inderdaad een meerwaarde geven.

Michiel

Met te klein bedoel ik dat men schijnbaar een andere schaal heeft gebruikt voor het gebouw (1/180 of zo), maar dat is een algemeen probleem met commerciële huisjes, op een uitzondering na. Maar dat is zeker geen kritiek naar jouw toe. Het is een algemeen feit met huisjes. Wil je helemaal op schaal werken, dan moet je volledig naar zelfbouw gaan. Maar op een gemiddelde modelbaan worden die dingen dan meestal te omvangrijk. Het is dan een beetje kiezen of delen.

Maar nogmaals , het is een mooi gebouw, dat je goed hebt getransformeerd.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Metpetergaathetbeter

eigenlijk zou je "te klein"HO huis kunnen gebruiken daar je onderaan toch aanpassingen hebt gemaakt :-\