Class 66 Crossrail : voorbeeld voor ?

Gestart door eve, 24 juli 2015, 11:04:51 AM

eve


Woensdag 22 juli 2015 in Ramskapelle.

Erik

loebaske

wauw mooie foto voor weathering, bedank Erik

Herwig

Die hedendaagse loc-dieselmotoren, hebben die ook een Euro-norm ?  ( Euro 3,4,5,6 ...)
En een DPF  ( dieselpartikelfilter/roetfilter ) ?
( ànders mogen ze vanaf najaar 2016 niet meer in de Stad Antwerpen, binnen de  "Singel"...)




59erke

Citaat van: Herwig op 24 juli 2015, 12:40:48 PM
Die hedendaagse loc-dieselmotoren, hebben die ook een Euro-norm ?  ( Euro 3,4,5,6 ...)
En een DPF  ( dieselpartikelfilter/roetfilter ) ?
( ànders mogen ze vanaf najaar 2016 niet meer in de Stad Antwerpen, binnen de  "Singel"...)

Tja, dat wordt parkeren buiten de stad, en de wagens achter de tram hangen .... ;D
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Herwig

#4
bij de MIVB  zou zoiets met wat fantasie wél kunnen:  'k zie zo'n autotrein ( zie foto hierboven )  al door Brussel bollen, of niet toch... .


Michiel

Ik heb niet veel verstand van het modern spul, maar 19 maart 2015 zag ik dit in Brussel (Ukkel Sint-Job). Ze rijden dus toch al door Brussel? Sorry voor de slechte kwaliteit van de foto, 't was in de rapte met men telefoon genomen.

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Herwig

Bruikbaar ( in H0 )  KORT   treintje  ( slechts 2 wagens  )  Cross-loc zal zo wel  niet  overbelast worden.

Iemand info over die euro-normen of roetfilters voor HLD-locs ?

Brossel

Dit betrof geen goederentrein...
De beide wagons zijn koppelwagens waartussen men van die nieuwe Eurostar treinstellen koppelt, zodat ze naar de verschillende testsites gebracht kunnen worden.
Mogelijk heeft deze er net een afgeleverd of gaat ze er eentje halen in Vorst...

Groetjes Davy


Citaat van: Michiel op 24 juli 2015, 21:49:59 PM
Ik heb niet veel verstand van het modern spul, maar 19 maart 2015 zag ik dit in Brussel (Ukkel Sint-Job). Ze rijden dus toch al door Brussel? Sorry voor de slechte kwaliteit van de foto, 't was in de rapte met men telefoon genomen.


Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn kalktoko in planning!