Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

De wanhoop nabij....

Gestart door 59erke, 13 juli 2015, 13:06:33 PM

AtMoPo

Ik denk dat er maar één remedie is.
Slopen en opnieuw beginnen met de raad die hier gegeven wordt.
AtMoPo

loco

Ik dacht dat het aan de kwaliteit van de sporen zou liggen, maar dat lijkt me in dit geval met piccollo's uitgesloten.
Heb je al eens geprobeerd om je kleine locs tijdelijk te verzwaren met iets dat je op de loc kunt leggen zonder dat het er met de minste beweging afvalt. Dan zit er meer druk op de wielen. Bvb een klein zakje met loodbolletjes.

ERVIN

Citaat van: Rangeerduivel op 13 juli 2015, 16:13:44 PM


De rails aan elkaar sloderen zou ik zeker niet doen,dat kan nefaste gevolgen hebben als ze de volgende keer door temperatuurverschillen gaan werken!

;)

Even zeggen dat ik mijn rails ook niet aan mekaar heb gesoldeert hé Rudy , ik heb gewoon draadjes aan mijn raillassen gesoldeert en deze dan over mijn rails geschoven. Ondanks mijn baan ook op zolder ligt , heb ik nog geen problemen ondervonden van de warmte ( spooruitzetting of inkrimping) ;)

59erke

#18
Citaat van: loco op 13 juli 2015, 17:59:58 PM
Ik dacht dat het aan de kwaliteit van de sporen zou liggen, maar dat lijkt me in dit geval met piccollo's uitgesloten.
Heb je al eens geprobeerd om je kleine locs tijdelijk te verzwaren met iets dat je op de loc kunt leggen zonder dat het er met de minste beweging afvalt. Dan zit er meer druk op de wielen. Bvb een klein zakje met loodbolletjes.

Reeds geprobeerd met gewichtjes en werkt soms goed, soms niet. Zelfs met de transfo volle bak open kruipen ze soms nog.
Om na een duwtje los de bocht uit te vliegen  ::) wat ook de bedoeling niet is.

Moet wel zeggen dat ik destijds mijn baan heb gebouwd met tweedehands rails, misschien ligt het daar aan.

Denk dat ik gewoon de baan opnieuw ga opbouwen, ditmaal volgens de regels van de kunst. En niet volgens hoe ik DACHT dat het wel kon. Tenslotte was het ook mijn eerste N baantje hé.
Alle tips in verband met de bouw zijn welkom...
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Huugooke

draadjes aan de sporen is echt de beste oplossing. Op onzichtbare plaatsen gewoon langs buiten aansolderen, dan aan een dikkere draad solderen die onder je tafel ligt. Begin op de plaatsen die het meest problemen geven.

loco

Als niets help, en zo ziet het er naar uit, dan is het inderdaad beter om alles opnieuw te bouwen. Doe wel uitgebreide testen tijdens het bouwen. Ook met een lange sleep wagens.
Ik weet niet wat de kunst van het bouwen is, maar hier zullen er genoeg zijn die je hierop een antwoord kunnen geven. Ik denk maar aan de maximum hellingsgraad, verkanting of niet, ... enz.

SuSke

"Zoveel kunsten als er mensen zijn" vrees ik.

Veel succes Koen, en effectief alles bij tijd en wijl proberen en testen, testen, testen en nog eens ...
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

doomslu

Als het omhoog rijden niet lukt kan je misschien naar beneden rijden met de kuiswagen?  ???
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Gerolf

Die roco cleanwagens hebben nogal wat wrijving. Ik heb er bij mij de drukveertjes uit gehaald, en wat lood op het kuisvlak gelegd.
Ze poetsen wat minder grondig, maar ik laat ze dan maar een toertje meer doen - heeft hetzelfde effect
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

59erke

Zouden die nieuwe van Fleischmann dezelfde 'problemen' hebben, of lopen deze soepeler ?
Iemand al ervaring hiermee ?
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Huugooke

Juist een artikel gelezen over de ombouw van een "stofzuiger wagon". De auteur beweert dat regelmatig gebruik ook dit het contact aanzienlijk verbetert

59erke

Klopt wel Hugo,zeker bij n spoor. ik laat regelmatig mijn lux stofzuiger rijden en je staat versteld wat er allemaal in het bakje ligt
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan



Gerolf

Ik laat na lange inactiviteit op MeB wel eens een kuistrein in dubbeltractie rijden. Twee "playtime" goedkope locs met genoeg trekkracht - die krijgen elkaar wel in beweging, én ook dat kuiskarretje. Maar het kan zijn dat je al tijdens de eerste ronde antislipbandjes moet zoeken ...

Eén super-betrouwbare loc (6-of-meer-asser) met veel trekkracht is natuurlijk beter ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw