Kleine lettertjes

Gestart door Huugooke, 11 juli 2015, 12:17:29 PM

Huugooke

Mijn computer(kennis) laat me in de steek. Ik zou graag hele kleine tekst afdrukken, op het formaat van koersborden in HO.
Ik heb hier geen enkele toepassing die dat kan blijkbaar.
Help?

loebaske

Mail me eens wat je wil en misschien kan ik het maken....

marc goovaerts

Ik heb wel de indruk dat een 4-punt lettertje het absolute minimum is dat gewone printers nog wat fatsoenlijk willen weergeven.

TBCédric

Eventueel via word de tekst verkleinen (maar eerst de tekst als foto opslaan) naar de juiste afmetingen? (Van het koersbord in H0)?

Zo kan je simpelweg bijna alles verschalen naar juiste grootte. Zo ook gedaan voor mijn reclamepanelen en mijn voorlopig éne Stationsnaambord.  ;)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

doomslu

Je kunt de font-grootte verkleinen, maar dat levert niet steeds mooie resultaten op.
Wat meestal wel werkt is bij het printen verschalen (meestal via printer opties).
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Tjalling

Als je zo klein gaat is de soort printer en de kwaliteit van het papier ook zeer bepalend.
Ik zou de tekst inderdaad omzetten naar foto, die verschalen, en dat afdrukken op foto-papier, met een ink-jet.
Dat kost wel een paar printjes om alle settings goed te krijgen.

Groet,
Tjalling
 

Huugooke

Voor het koersbord van de type 600, die blijkbaar van Gent naar Antwerpen Linkeroever reed.
Probleem 2: wat zou er dan gestaan hebben.
Qua afmetingen: dat koersbord is zowat even groot als de meeste. Wie de "600" heeft van Liliput kan even kijken wat daar op staat?