Supering Reeks 77/78 Mehano

Gestart door ERVIN, 04 juli 2015, 19:17:40 PM

Kees-Jan

Vragen kan je het toch? Het komt bij mij ook wel eens voor dat er iets mist of stuk is bij een product van mij. Dan zorg ik eigenlijk altijd voor een spare part of reparatie.


755philippe

Hallo,
Even een filmpje gemaakt van de loc met geluid en kabineverlichting. Echter zonder relingen aangezien ik het ontbrekende stuk reling nog niet heb.
Filmpje is misschien niet zo goed want filmen en de funkties met de andere hand bedienen is niet zo simpel.

http://s1381.photobucket.com/user/Philippe_Koninckx/media/20150912_1403131_zps56rxdice.mp4.html

Mvg

755philippe

loebaske

Ziet er geslaagd uit, wat berteft dat ontbrekende stukje reling, ik wacht op uw adres om het te kunnen opsturen....

755philippe

Hallo Loebaske,
Pm gestuurd met gegevens en nogmaals dank.
Mvg

755philippe

Fretbol

Hallo,

Ik heb hier momenteel 3 HLD 77's in ac uitvoering. 2 daarvan zijn voorzien van een geluidsdecoder (volgens mij een loksound 3) en hebben altijd al een zoemend geluid gemaakt als ze op de sporen staan. Nu las ik eerder in dit draadje over de inbouw van een loksound 4 decoder in een 77. Is het probleem van het zoemen daarmee opgelost?

Ik wil mijn AC-versies vervangen door DC-versies en had graag geweten of dit zoemen ook voorkomt bij de DC modellen?

Anthony  ;)

Metpetergaathetbeter

vreemd dat die 3-railers opeens allemaal uit de kast komen en overstappen op DC ! ;D ;)

Ben

Citaat van: Fretbol op 08 oktober 2015, 16:55:55 PM
Hallo,

Ik heb hier momenteel 3 HLD 77's in ac uitvoering. 2 daarvan zijn voorzien van een geluidsdecoder (volgens mij een loksound 3) en hebben altijd al een zoemend geluid gemaakt als ze op de sporen staan. Nu las ik eerder in dit draadje over de inbouw van een loksound 4 decoder in een 77. Is het probleem van het zoemen daarmee opgelost?

Ik wil mijn AC-versies vervangen door DC-versies en had graag geweten of dit zoemen ook voorkomt bij de DC modellen?

Anthony  ;)

Geen idee welke centrale je hebt. Maar je kunt Motorola uitzetten en de lok aansturen op DCC. Het zoemen (zingen) is dan wellicht weg.

Gr, Ben.

Rangeerduivel


NielsVV

De meeste van mijn (AC) loc's zoemen ook. Hebben het altijd al gedaan en vermoed dat dit geen kwaad kan.
H0 - AC - Digitaal - iTrain ====>>>> Lego City


bellejt

de echte stappen niet over hoor.Gaan wel naar sturing op DCC ipv dat krakkemikkige MM. (Of nog slechter MFX).

ERVIN

Hier zoemde ze ook , sinds ik de V 3.0 vervangen heb door de V4.0 is het zoemen gedaan. ;)

Fretbol

Citaat van: ERVIN op 08 oktober 2015, 18:07:25 PM
Hier zoemde ze ook , sinds ik de V 3.0 vervangen heb door de V4.0 is het zoemen gedaan. ;)

Ok, dan weet ik welke decoders ik moet hebben, bedankt  ;D

ceuleer

Citaat van: Ben op 08 oktober 2015, 17:23:55 PM
Citaat van: Rangeerduivel op 08 oktober 2015, 17:08:06 PM

Ja,ze zoemen op 2rails ook!


Motorola uitzetten.... ;D

Motorola uitzetten heeft geen zin, het is de loksound V2 die zoemt, de V3 zoemt niet en werkt perfect, ik heb deze versies in mijn locs, deze werden standaard geplaatst bij mehano,  en de V4 heb ik zelf eens geplaatst, dus die zoemt ook niet en werkt ook perfect.

ERVIN

Dan heb ik mij vergist in mijn vorige post , dan zullen er in mijn 77ers ook wel V2 decoders gezeten hebben. ;)