SÜDBRÜCKE

Gestart door Dirky, 12 juni 2015, 16:46:59 PM

Peter

Met vriendelijke groeten
Peter

sdz1976

Knappe dinges, die brug 8) 8)


Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

1op32

zeer realistisch, petje af voor zoveel moois ! Maar hoe zijn de rivetjes eigenlijk gemaakt ?
Schaal 1/32 omdat ze de mooiste is

Dirky

thx voor de complimenten!

De rivetjes op dit proto-stuk zijn 1 na 1 geperst met verschillende stempels. Voor het uiteindelijke bruggencomplex heb ik betere tooling in de maak. Daar zal ik nog minstens een maand zoet mee zijn.

Dirky

#34
... foto's op raag van de klant weggehaald, sorry!

het echte werk kan beginnen...  ;)

sdz1976



Veel plezier ermee!!

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Freek

Mooi bouwpakket(je). :)
Heb je die stukken zelf gemaakt, of ergens laten maken?

Michiel

Waauw! Wat een bouwpakket. Uit welk materiaal bestaan die stukken?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Dirky

Bedankt,

Naast een beetje nu en dan "in de haren krabben" Sam, zal ik er zeker van genieten de komende maanden.

Freek, Michiel: Het "bouwpakket" werd eerst volledig virtueel ontworpen met Autodesk Inventor en is zo opgebouwd dat elke variante (korter, hoger, langer, smaller, whatever...) d.m.v. 21 parameters in een Excel lijstje kan afgeleid worden...
Vervolgens zijn alle onderdelen gelaserd uit "Zincor". Dat is iets zoals gegalvaniseerd ijzer maar dan een veel dunner beschermlaagje.
Nu heb ik enkel de stukken uit 0.8mm die de hoofdconstructie zullen vormen. Later volgt iets gedetailleerder spul in 0.5mm. En nog later de details uit messing en alu.

Michiel

Ijzer, zink... dat klink naar onsoldeerbaar. Worden de delen aan elkaar gelast? Lijkt me een huzarenstukje gezien het flinterdunne van de profielplaten.

In elk geval, je hebt je bezigheid de komende dagen.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Dirky

hoofdzakelijk gelijmd Michiel...

Vandaag de dag is er voor elke toepassing wel een geschikte lijm te vinden.

Nu, het geheel is zo ontworpen dat een droge samenbouw feitelijk al sterk genoeg is. Alles klikt als het ware op z'n plaats... de lijm houdt dan de onderdelen gewoon samen.

Michiel

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Freek

Citaat van: Michiel op 11 maart 2016, 09:52:18 AM
Slim!  ;) ;D
Inderdaad knap bedacht. Ben benieuwd naar het resultaat.


Dirky

#43
een beetje gesukkel om de eerste stukken op te lijnen...

... foto op vraag van de klant weggehaald, sorry!

PeterC

Amaai Dirk...
Geen klein bier maar wel goed bezig.
Het boek 'Eisenbahn Rheinbrücken in Deutschaland' van Eisenbahn Kurier ligt hier opengesneden klaar voor de documentenscanner (volgens Johan ben ik een barbaar om boeken in stukken te snijden om te scannen maar ik heb plaats nodig).  Als je met de losse blaadjes nog iets kan doen, laat het dan maar weten.  Ik passeer dan wel eens maar niet op de dagen om en rond de ronde  :(
Groetjes, Peter