Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

SÜDBRÜCKE

Gestart door Dirky, 12 juni 2015, 16:46:59 PM

Dirky

In voorbereiding van een mogelijk project heb ik dit experiment uitgevoerd met staalprofiel.



Nu nog het idee uitproberen om 100.000 rivetjes te zetten!  :D

Paulogic

mvg,
Paul(ogic)

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Huugooke

lasapparaat met fijne punt en 100.000 keer "titsen"?
Decals?

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

SuSke

100.000 rivetten  8)
Het gaat hem dus over een constructie met samengestelde profielen, ofwel vééééééééél verbindingen  ;)

Ik volg met argusogen  ;D
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Gerolf

Citaat van: Dirky op 12 juni 2015, 16:46:59 PMproberen om 100.000 rivetjes te zetten!  :D

Nachtmerrie voor rivettentellers  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Dirky

... het probleem van de 100.000 rivetten lijkt opgelost  :) :) meer daarover later!

Ook het machinepark is aangepast aan de project-noden:
http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,23209.0.html

Nu nog een beetje experimenteren met plooien en snijden! ;)



sdz1976


coole constructie, lijkt bruikbaar in een of ander toekomstig project :)

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Dirky

#9
Eerste testconstructie opgebouwd:

foto op vraag van de klant weggehaald, sorry!

SuSke

Dat is dus duidelijk niet op schaal 1/87  8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Dirky

Het is inderdaad ietske groter SuSke  :)
Later moeten er 2 sporen door passeren... spoor 1 weliswaar  :)

De klant wil de kruisverbinding(en) in vakwerk i.p.v. volle profielen:






59erke

Volgens mij is er hier een vakwerkbrug voor spoor 1 in de maak ...
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Dirky

#13
Het rivetjes-festival is begonnen:

... foto's op vraag van de klant weggehaald, sorry!

Naar een eerste ruwe schatting zal ik zowat 300.000 rivetjes mogen zetten de komende maanden  ;D ;D ;D
Maar 't gaat goed vooruit, de eerste 250 vandaag gezet!  :) Nog 299.750 te gaan  ;D ;D ;D

PeterC

#14
Südbrücke Keulen?  Amaai als je die volledig gaat bouwen.  Bouw ze misschien best in stukken want anders gaat de Ronde niet meer in je straat kunnen passeren  ::)

Imposant!

Weer met mijn ogen gestolen: goeie truc met die dubbele wasknijper  ;)

Veel succes ermee en laat ons meegenieten met foto's.  Raak de tel niet kwijt hé  :)




[Edit] Dirk heeft de titel van dit draadje veranderd en bij een reply komt de oorspronkelijke titel terug bovenaan...  Manueel op de nieuwe titel gezet.
Groetjes, Peter