Ja, treinbeleider is een steeds gevaarlijkere Job!

Gestart door Vosje, 12 juni 2015, 16:00:45 PM

Vosje

http://www.gva.be/cnt/dmf20150612_01727770/italiaanse-treinbegeleider-verliest-arm-na-aanval-met-machete

Na te zijn aangevallen met een machete heeft een Italiaanse treinbegeleider een arm verloren.
De spoorwegbeambte werd aangevallen in de trein die de Wereldexpo van Milaan met het centrum van de stad verbindt. Hij werd met een zware verwonding aan de linkerarm opgenomen in het ziekenhuis Niguarda. Artsen probeerden tijdens een operatie van zowat acht uur lang tevergeefs de arm te redden. Er zat niet anders op dan een gedeeltelijke amputatie.

Volgens de eerste gegevens van het politieonderzoek heeft vermoedelijk een groep jongeren de treinbegeleider aangevallen, toen hij hen hun tickets had gevraagd. Een andere medewerker van de spoorwegmaatschappij liep lichtere verwondingen aan het hoofd op toen hij zijn collega ter hulp wou schieten.

De politie verhoort twee verdachten, meldden de persbureaus ADN Kronos en Ansa.

Dirky

Milaan is en blijft een gevaarlijke stad. Jaren terug heeft mijn gebuur, toen buschauffeur voor supporters van Club Brugge, in Milaan een mes tussen de ribben gekregen...
'k Ben er voor de job ooit één keer geweest en daar blijft het ook bij. Zeker weten!

janieburton

 

centauri167

Ik vind het vooral triestig dat niemand hier medelijden heeft met die arme daders ...  Ze hadden een slechte jeugd, hun drugshandel was niet meer zo winstgevend en die conducteur vroeg ook niet supervriendelijk om aub een treinticket te tonen of eventueel te willen kopen ...  Neen, zij zijn de echte slachtoffers ! Ik hoop dat ze ondertussen tenminste al vrij zijn gelaten na al deze wantoestanden ... en platgereden zijn door een trein toen ze de sporen roekeloos overstaken  8)


Nu serieus, triestig om zoiets te lezen, maar dat gebeurt hier in ons land ook continu ...  Ze kloppen conducteurs in elkaar en staan vlugger terug op straat dan de conducteur uit het ziekenhuis is ...  Wetteloosheid, ze moesten de slogan van Europa in dat woord vervangen !