Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

verf spuiten?

Gestart door Havoc, 08 juni 2015, 19:18:56 PM

Havoc

Zit nu even met een probleem. Ik moet wat onderdelen spuiten die groter zijn dan de typische modelbouw maar het is ook geen hele wagen. (voor 189mm spoor)

Een normale airbrush is dus wat aan de kleine kant. Maar de normale spuitpistolen in de auto/doe-het-zelf handel zijn dan weer te groot.

Heeft er iemand weet van zo'n soort "tussenin" model?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

MARKLINRIJDER

Johan,

Ik heb 10 tussenin modellen.   Wil je er eentje in bruikleen.

Welke type verf wil je gaan spuiten?

Grjs,

David

Havoc

David, bedankt voor het aanbod maar mezelf kennende heb ik liever mijn eigen materiaal. Als ik iets om zeep help zit ik ermee en niet een ander. Maar als je me enkele referenties zou kunnen geven zou dat helpen.

De verf die nu een probleem is is Lesonal 1K etch primer. Daarna waarschijnlijk een of andere autolak. Maar dat is enkel als die eerste lukt. Als dat niet lukt gebruik ik van die kant en klare spuitbussen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Dirky

ik gebruik ICI etching primer uit spuitbussen. Vloeit mooi uit...

Havoc

Dat is natuurlijk ook een oplossing. Misschien nog beter gezien ik dat nu ook niet zo vaak nodig heb.

Waar vind je die?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Dirky

Heb snel eens gekeken; ICI is overgenomen door Akzo Nobel en die hebben een vestiging in Vilvoorde... misschien daar je geluk eens proberen!

MARKLINRIJDER

Johan,

Ik heb de mijne uit China.  Afgepakt voor onze producent ter plaatse ;-)
Hoe dringend heb je het nodig? 
Overmorgen vertrekken er weer wat zaken naar hier dan heb je het tegen eind deze week/begin volgende  mogelijk al.

Hier vindt je er ook, al zijn de nozzle wat grof.
http://www.rustbuster.nl/Quickshop/?265,a00010461-verfspuit-mini-hvlp-0-8-mm

Grtjs,

David

Havoc

Zal eens horen in Vilvoorde. Die Lesonal is ook van Akzo-Nobel trouwens... Kan goed hetzelfde zijn maar in een spuitbus.

Zo'n spuitpistooltjes ben ik met hopen op ebay tegengekomen. Dat is trouwens iets dat ik me afvraag: welke nozzle heb je hiervoor nodig? Zie 0.8mm en 0.5mm als de kleinste.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Havoc

Vandaag met de spuitbus de grondlaag erop gelegd en dat ging een stuk vlotter. Denk dat die etch primer in spuitbus de beste oplossing is. Vooral omdat dit nu ook niet iets is dat ik elke dag gebruik.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

loco

Als het wat groter moet zijn, gebruik ik een SPARMAX MINI HVLP PISTOOL
http://www.artobi-airbrush.be/index.php?item=spuitpistolen&action=page&group_id=47&lang=nl.

Ik heb mijn pistool ook bij artobi gekocht. Toevallig ligt deze winkel bij mij achter de hoek.

Martin Welberg

Mini pistolen zijn een prima oplossing, bezit er ook 2. Houd er wel rekening mee dat ze meer lucht vragen dan de gemiddelde airbrush..

loco

Citaat van: milocomarty op 10 juni 2015, 10:35:26 AM
Mini pistolen zijn een prima oplossing, bezit er ook 2. Houd er wel rekening mee dat ze meer lucht vragen dan de gemiddelde airbrush..

Inderdaad, was ik vergeten erbij te zeggen. Voor de Sparmax gebruik ik een zwaardere compressor die ook meer lawaai maakt dan de zachtlopende compressor voor mijn airbrushe(s).