Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Windows 10 ???

Gestart door Peter, 02 juni 2015, 15:09:13 PM

755philippe


Reservatie voor WD10 bevestigd. Hopelijk zal ik dan geen problemen krijgen met de werking van bepaalde software (ecos-koploper-oc32-lokprogrammer).
Ja, bugs zitten er van in het begin bij maar je hebt als ik goed gelezen 1 jaar tijd om het te downloaden. Best eerst een paar maanden wachten dan zijn er misschien al wat bugs uit.

mvg

755philippe

mvdr1

Beste vrienden,

Ik blijf erbij dat gratis niet bestaat ... en er altijd een addertje onder het gras zit.
Lees eens volgend artikel (voor wat het waard is) maar denk toch nooit dat Microsoft een liefdadigheidsinstelling is.
Ze zullen je inderdaad gratis laten upgraden, het klinkt mooi dat het allemaal met goede bedoelingen is om hun "cloudconcept" beter te laten samenwerken op alle mogelijke platformen, maar nogmaals, van gratis kan je niet leven. Ook Microsoft niet. Eens het allemaal goed werkt, zullen ze je verplichten om hun platform te huren. Wil er alles voor wedden. Gedaan met software copiëren en lokaal installeren op je notebook of PC, betalen of niet inloggen zal het worden.

Mvg

Marc
http://www.clickx.be/nieuws/162708/windows-10-home-verplicht-tot-updaten/?utm_source=clickx&utm_medium=newsletter&utm_term=20150608&utm_content=1_art_photot&utm_campaign=weekly&spMailingID=7805355&spUserID=NTU2NDg3MDMzMTAS1&spJobID=700978018&spReportId=NzAwOTc4MDE4S0
SNCB-SBB fan

Huugooke

Ik lees daar nergens een verplichting tot...
Ze willen éénvormigheid... welkom in de Apple wereld

Huugooke

Ter informatie: de Canon Selphy printers CP900 en ES werken niet in W10!
Wel in 8.1
Heb ik spijt zeg! Ik wil terug!

OlivierV

En met de windows 8 driver?

Soms kunt ge zo wel iets forceren.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Ben


Stieven76

Citaat van: Huugooke op 02 januari 2016, 18:45:26 PM
Ter informatie: de Canon Selphy printers CP900 en ES werken niet in W10!
Wel in 8.1
Heb ik spijt zeg! Ik wil terug!

Tot na een maand na de Win10 upgrade kan je nog terug naar je vorige Windows versie.. Hbe dat voor mijn schoonvader ook gedaan een tijdje geleden.

doomslu

Heb pas enkele dagen terug, aarzelend, de stap gezet en geen problemen gehad.
Oef.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

minitreintje

Tot nu toe geen problemen op mijn enige PC die Windows draait. Van zodra de Linux ondersteuning beschikbaar komt vliegt dat er ook af.
Microsoft kan niet 'leven' inderdaad van gratis oftewel gaan ze je privacy verkopen (wat ze nu al doen) en anders een abonnement op je eigen OS :p

Dylan
Märklin C-rail modulebaan met Arduino

Olivier77

Een goede avond,

Op mijn  treinen PC heb ik grote problemen met de drivers voor de videokaart voor Windows 10.
Nvidia heeft de laatste maanden al vele updates gedaan maar bij mij blijft de beeldschermbesturing regelmatig
crashen. Soms start het terug op (even een zwart scherm) maar dikwijls blijft het beeld hangen
en moet ik alles terug opstarten. En dit duurt dan wel even.
Ik werk wel met 2 schermen. Met koploper blijft het meestal werken maar als ik op het internet ga
en een film wil bekijken is het meestal vrij vlug gedaan.
Op deze pc (voor het algemeen werk) blijf ik dus wel op Windows 7.

Mvg

Olivier 77
3rail, Krails, Ecos2, Koploper

Huugooke

Citaat van: Ben op 02 januari 2016, 18:59:14 PM
Kan wel. Maar je moet er iets voor doen: https://www.youtube.com/watch?v=ihDP0VVD3Fc

Gr, Ben.
Bedankt Ben, maar na 10 seconden was ik de draad al kwijt  ;)
Staat dat ergens in een tekstdocument?

Een tweede probleem is dat ik nog altijd de foutmelding "100msvcd.dll" ontbreekt krijg. Dat maakt dat een paar programma's niet werken.

minitreintje

Citaat van: Olivier77 op 02 januari 2016, 21:35:07 PM
Een goede avond,

Op mijn  treinen PC heb ik grote problemen met de drivers voor de videokaart voor Windows 10.
Nvidia heeft de laatste maanden al vele updates gedaan maar bij mij blijft de beeldschermbesturing regelmatig
crashen. Soms start het terug op (even een zwart scherm) maar dikwijls blijft het beeld hangen
en moet ik alles terug opstarten. En dit duurt dan wel even.
Ik werk wel met 2 schermen. Met koploper blijft het meestal werken maar als ik op het internet ga
en een film wil bekijken is het meestal vrij vlug gedaan.
Op deze pc (voor het algemeen werk) blijf ik dus wel op Windows 7.

Mvg

Olivier 77

Kijk eens bij Apparaatbeheer -> Videokaart -> Driver versie
Welke datum staat daar?
En welke videokaart heb je?

Groeten,
Dylan
Märklin C-rail modulebaan met Arduino

Olivier77

Beste Dylan,

Ik heb al een paar keren de nieuwste driver bij Nvidia opgehaald en geinstalleerd.
Ook de vorige driver telkens eerst volledig verwijderd.
Met Windows 7 had ik die problemen niet.
Mvg

Olivier 77
3rail, Krails, Ecos2, Koploper

59erke

Ik blijf er van af, gratis updates of niet.
ook al krijg ik elke dag een pop up op mijn scherm.

Heb al teveel gehoord dat er problemen zijn met programma's die niet meer zouden werken.
Bovendien treed ik Marc bij dat gratis niet bestaat, zeker niet bij grote multinationals als Microsoft

Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Havoc

Als iets gratis is, ben jij het product dat  verkocht wordt.
Met vakantie voor onbepaalde duur.