Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

MSM 148

Gestart door EVP, 25 mei 2015, 12:59:57 PM

59erke

Citaat van: 755philippe op 28 mei 2015, 14:58:29 PM
Nummer in de bus gevonden. Ziet er weer goed uit. De perronverlichting lijkt mij wel iets om zelf te maken voor mijn baan. Zal nog even wat "bic-en moeten gaan halen tenzij er iemand een voorraad heeft van liggen.
Mvg

755philippe


Idd perronverlichting is zeer interessant, alleen iemand een idee voor een alternatief voor de bic-en, want deze zijn voor N schaal een beetje te groot ?
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

jean-luc

#31
Het artikel van de Belgische perronverlichting vind ik gewoonweg top.

249 Euro voor de kit van een kerkje in HO. Is die prijs een drukfout?

EVP

vandaag maandag nog niets gekregen..... afwachten. De postbode zal het magazine waarschijnlijk zelf aan het lezen zijn  ;D ;D ;)

Gerolf

Citaat van: 59erke op 30 mei 2015, 08:01:07 AM
Idd perronverlichting is zeer interessant, alleen iemand een idee voor een alternatief voor de bic-en, want deze zijn voor N schaal een beetje te groot ?
Ik heb die indertijd afgegoten ... kan misschien in N ook  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

SuSke

3-D printje ontwerpen ??
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

krisds

Ik heb ook deze keer weer genoten van de uitgave. Na de uitstekende serie over zelf wissels maken vind ik de serie over het solderen van wagens zeer leuk. Ik hoop stiekem dat er in een van de volgende een ketelwagentje van amf87 in staat, die staat op mijn planning om te maken.

Dirky

Citaat van: jean-luc op 30 mei 2015, 20:26:55 PM

249 Euro voor de kit van een kerkje in HO. Is die prijs een drukfout?

Geen drukfout Jean-Luc, is eerder een kerk i.p.v. een kerkJE... Ontwikkel/teken-tijd aan hobby-tarief gedeeld door 10 (zal er wellicht nooit 10 van verkopen) + laser-graveren + marge <30%.
Het is ook niet meteen te vergelijken met de klassieke kits, noch qua grootte, noch qua productie methode.

Mocht je hierover je twijfels hebben, wat ik niet abnormaal zou vinden gezien de hoge prijs, stuur ik je graag meer detail.

Side-note: er wordt hier vaak steen en been geklaagd over "te weinig fabrikanten" voor Belgische scenery. Als die schaarse fabrikanten dan wel met een klein-serie model op de markt komen wordt er meteen geklaagd over de te hoge prijs. Wij KUNNEN NIET aan de prijzen van Faller en Co... het is bijna een vechten tegen de bierkaai! Wil je iets exclusief, dan betaal je er helaas voor...
Iedereen is welkom bij mij thuis om het reilen en zeilen van "een" klein-serie fabrikant (in bijberoep) van dichtbij te bekijken...

Rangeerduivel

Citaat van: Dirky op 03 juni 2015, 08:16:08 AM
Wij KUNNEN NIET aan de prijzen van Faller en Co...

Daarentegen kunnen Faller en Co ook niet aan die kwaliteit en afwerkingsgraad...

Ik heb bvb ooit de kolenmijn van Trix aangeschaft,en ik had ze beter ook zelf gemaakt uit een stuk plasticard ::)

;)

marc goovaerts

En Faller & co profiteren voor sommige modellen al veertig jaar van de investering in hun gietvormen.
+ Een veel groter, internationaal afzetgebied.

jean-luc

Hey Dirky,

Ik begrijp het hoor, al vind ik de prijs nog steeds heel hoog.
Jou kennende zal het model zeker top zijn en zal de klant tevreden zijn over de aankoop. De kwaliteit zal zeker Faller en Co in het kwadraat overtreffen.
Ik hoop van harte dat je er meer dan 10 aan de man kunt brengen.  ;)

Groeten, Jean-Luc

argilla

Ng steeds geen nummer 148 in mijn bus..... nu begint het toch ....... >:( :-\
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15