Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Communicatie met handelaars

Gestart door Jurgen, 25 mei 2015, 12:18:34 PM

Jurgen

Allé, blij om te lezen dat ik niet de enige ben met deze ervaring. :D
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Koen

Toch nog even een positieve noot. Het is niet allemaal kommer en kwel.
Ik ben al jaar en dag trouwe klant bij mijn vaste leverancier(s). Ik kan alleen maar zeggen dat ik heel positieve ervaringen met hen heb. Altijd een gezellig gesprek als we elkaar zien, altijd correcte info, zij staan altijd met raad en daad bij.
Ik heb deze ervaring zowel in België als in Frankrijk. Mij hoor je niet klagen, in tegendeel.
Maar (en ik weet dat ik hiermee een gevaarlijke weg in slaag), ik merk wel dat er wederzijds begrip nodig is. Als ik sommige verhalen van mijn leveranciers hoor, dan heb ik wel begrip voor hun reacties.
Klant is koning maar er zijn wel grenzen. En die worden, naar mijn oordeel, bij regelmaat geschonden.

Mvg
Koen



Nooit te oud om te leren

rgp

Hallo,

Koen, uw laatste zin is een waarheid als een koe: klant is koning, maar dat die klant ook PLICHTEN heeft, dat vergeet hij gemakshalve.  Moesten bedrijven (en dan vooral KMO's en kleine zelfstandigen) het onbetaalde rekeningen laten zien voor correct geleverde zaken: men zou achterover vallen !

Wat dit draadje betreft: het kan gerust in de top 3 staan van het meest nutteloze; want wat hier verteld wordt bestaat al jaren.
Men kondigt iets aan (vraagt soms een voorschot), kondigt een leveringsdatum aan en ...... het komt maanden, jaren    .... of niet uit.  Het geleverde beantwoordt niet aan de vooropgestelde kwaliteiten, .....

Het is dankzij "we noemen geen namen" dat bepaalde handelaars/producenten er een zootje blijven van maken.

Het zou dus veel interessanter zijn, moesten er wel namen genoemd worden (zorg er wel voor dat je SCHRIFTELIJKE of andere HARDE bewijzen hebt van wat je vertelt).  Dan pas zal er iets veranderen.  Dit geldt uiteraard ook voor de handelaars en niet betaalde facturen.

Wet op de privacy: dringend aan herziening toe.

Roland

Klaas Zondervan

Klant is koning, maar van een koning wordt verwacht dat hij zich koninklijk gedraagt.

bloeg

Hebben de handelaars wel tijd om hier mee te lezen.....
Mvg
Gui