Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

About Tommy's & Paddy's

Gestart door celtjan, 24 mei 2015, 19:56:11 PM

celtjan

Zou idd leuk zijn...
Maar met 3 trips, waarbij keuze uit 5 zaterdagen en 6 events.
Swanley (Narrow Gauge) ligt momenteel in balans met het kleinere Whitstable (Hoofdzakelijk OO & N)
Efkens nog afwegen wat mijne "big boss" nadien wenst te doen (Zij heeft het wat voor Thanet Isle & eigenlijk rij ik OO).

In elk geval een goeie trip toegewenst! (Atijd gezellige drukte en leuk, die Engelse beursjes.)

Gr,
Jan(tje)

celtjan

Gisteren een bezoekje gebracht aan The Leas Cliff Hall te Folkestone en Ashford:

https://www.flickr.com/photos/46742861@N03/albums/72157674238209678

Het retourtje met de Shuttle verliep vlotjes.

Gr,
Jan(tje)

celtjan

Oeps! We zijn al wat Kentisch events verder. Es flink wat stof afblazen:

Na kleinere tentoonstellingen van Chatham en Wilmington, heb ik na het 'dumpen' van mijn vrouw a/h WestwoodCross Shopping Centre, de vlakbij gelegen tentoonstelling van Broadstairs en het Hornby Visit Centre bezocht.
Op de terugweg via Canterbury, te Upstreet  langs de A28, zijn we ook gestopt aan een recente shop, op een boerderij dat ook dienst doet als auto garage. (Ye Old Kent Model Trains)

Het ovalen N baantje "Exe Halt" is een pak fijner afgewerkt t.o.v. de grote tentoonstelling van The Leas te Folkstone, vorig jaar.
En ook de module van het Noord-Ierse Clogher Valley Projekt "Fintonagh" kon mij meer dan bekoren. 7mm Scale, 21mm Gauge
(Al zal mijn voorliefde voor Ierland er wel ietje mee te maken hebben)

Deze laatste is aan de hand van een duo dat drijvende krachten waren van de grote "Chatham Show", dat blijkbaar hoofdzakelijk vanwege budgetaire redenen werd afgevoerd.
Blijkt dat David Holman en ik al contact met alkaar hadden op het Irishrailwaymodeller forum. (Eindelijk es een naam waar ik ne snoet kan op plakken)
Deze layout kan op zo'n 45min opgezet worden en in een uurtje kan met ermee gaan opkrassen.
(indien ik me niet vergis) Zullen de mannen van "Chateau Migraine" en "Maredval" deze eveneens kunnen bewonderen op de tentoonstelling te Canterbury over 2 maanden. http://www.ccmrs.co.uk/exhibition.html
(Mannen, dan is't de moment om jullie vrouwtjes efkens in Canterbury City te dumpen...  ;D . Den nieuwen Brexit is pas voorzien eind januari. )

Mijn fotoverslagje van de Broadstairs Modelrailway Exhibition 2019:
https://www.flickr.com/photos/46742861@N03/albums/72157711818170743/with/49078627957/

Gr,
Jan(tje)

Rangeerduivel

Hallo Jan,
Neem mij niet kwalijk voor de uitdrukking, maar ik kan mij niet van de indruk ontdoen, op een paar uitzonderingen na, dat alles er toch wat "speelgoedachtig" uit ziet...al heb jij daar geen schuld aan uiteraard!
Blijkbaar is het gegeven verweren en vuil maken ginds toch nog niet sterk doorgedrongen...
Het lijkt mij dat hier op het forum héél wat betere creaties de revue passeren.
Veel wordt voor jou goedgemaakt omdat je een boontje hebt voor alles wat Brits en vooral Iers is, maar toch... ::)

;)

celtjan

Je hebt wel degelijk een punt.

De meeste Engelsen zijn, zoals normaalgezien geweten, Oer-conservatief.
De meesten gebruiken geen of lage achterwanden vanwege het persoonlijk contact met de toeschouwer en/of de stokjes waarmee ze wagonnetjes of rijtuigen kunnen loskoppelen van hun treinsamenstellingen loskoppelen of met de hand vasthaken.
Het is een voorkeuze die ik nog kan en wens te blijven respecteren.
Ik verkies niet elke dag opnieuw biefstuk-friet of elke dag stoemp. Ik wissel graag eens af.
Het is gewoon een kwestie om alles wat in zijn context te zien..., en/of wat je ervoor wenst te betalen en te verkrijgen.

Voor een klein, dergelijk evenement met maar £5 oftewel minder dan €6 toegang, verwacht ik dan ook niet elk jaar, meer dan 15 nieuwe, perfect werkende layouts met achterwanden en gepaste verlichtingen. Bij events met €15+ echter..., mag een iets groter aandeel van het aanbod wel wat fijner zijn (volledig hoeft het niet te zijn, en zal het ook zelden kunnen aan eerder betaalbare toegangsprijzen) .

Het is dan ook niet toevallig dat één van mijn 2 favo's op de beurs, de wedstrijd van de 'beste?' layout van het weekend uitgeroepen is.
(Zowel "Exe Halt" en "Fintonagh" waren zowat de enigen met mooie achterwanden en bovenfriesen met verlichting)
(Ik kreeg net dit bericht door via het Ierse modelspoorforum van eigenaar van de bak "Fintonagh", en mede organisator van de vroegere gehouden The Chatham Show")
Het was hem ook al opgevallen dan men "over the Channel" wat 'professioneler' te werk gaat.


Wijzelf hadden nog es een gezellig dagje uit. Het gevoel van vakantie in het buitenland te zijn. En met een frisse pint vers bloed, (En een koffer vol Engelse lekkernijen/hebbedingetjes) terug thuis te komen.

Ik bekijk het liever breder dan via een paardenbril. (en dit is enkel en alleen maar een persoonlijke keuze)
Veel oud spul? Moet en kan ik je idd alleen maar gelijk in geven... .
Maar, ik kan evenwel nog genieten van een goede opgebouwde "retro" baan met ingewerkte "M C-rail of M-rails" of "Fleischmann Profi-rails".
Voor die £5 toegang ben ik best wel tevreden, het mindere werk nam ik er gewoon voorlief bij...
mmm doet me eraan denken... 18 januari ben ik nog vrij, En voorlopig staat een retourtje met de Shuttle dan voorlopig nog aan €68... .

Gr,
Jan(tje)

Rangeerduivel

Citaat van: celtjan op 17 november 2019, 21:48:21 PM
Je hebt wel degelijk een punt.

Oef! :o
'k ben blij dat je mijn reactie realistisch bekijkt, ik vreesde al voor een scheldtirade... ;D ;D

;)

celtjan

#36
Partijke scheldwoordslingeren? Ga ik niet in mee.
(had ik nu maar wat pek en veren bij de hand....).  ;D

Hornby maakt hedendaags wel kwalitatieve mooie spullen.
Helaas maakt men ook nog te veel nieuw oud spul, volgens de Lima traditie. Dit gewoon door de oude mallen her op te vissen en een ander kleurtje te geven.
Je moet tegenwoordig goed uitkijken. De afwerkingen bij Hornby kunnen ook al eens een zeldzame keer beter uitvallen dan een gelijkaardig model bij Bachmann.
Heljan en Dapol komen wel opzetten.

Beetje bij beetje (en naar mijn gedacht niet snel genoeg) verdwijnen die lelijke brede en halfbrede koppelingen bij Hornby en Dapol.
Globaalgezien liggen de prijzen daar iets lager dan hier op het vaste land.

SuSke

Citaat van: celtjan op 17 november 2019, 21:48:21 PM
...
Voor een klein, dergelijk evenement met maar £5 oftewel minder dan €6 toegang, verwacht ik dan ook niet elk jaar, meer dan 15 nieuwe, perfect werkende layouts met achterwanden en gepaste verlichtingen. Bij events met €15+ echter..., mag een iets groter aandeel van het aanbod wel wat fijner zijn (volledig hoeft het niet te zijn, en zal het ook zelden kunnen aan eerder betaalbare toegangsprijzen) .
...

Iets waar we hier op het vasteland dan wel vlot in slagen. Ik zou bijna durven zeggen dat het hier net het omgekeerde is.
Laatste tentoonstelling van MTD, 15 baantjes waarvan er 1 was zonder achtergronden nl de antieke Märklin-baan en dat voor een prijs van €6,00.
Zal dan inderdaad wel de "hang naar traditie" zijn die hierin een grote rol speelt aan de andere kant van het kanaal.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

just4fun

Citaat van: SuSke op 18 november 2019, 13:50:54 PM
... tentoonstelling van MTD ...
En of Hangar 27volgend jaar nog aan dezelfde voordelige prijs verkrijgbaar zal zijn, is te betwijfelen (als het van het Edegemse bestuur afhangt).
Dus zal die 6€ misschien niet meer lukken.
Paul

SuSke

Zo voordelig noem ik de prijs die we vandaag betalen nu ook niet als ik hoor en zie wat er op andere plaatsen gedaan wordt voor lokale verenigingen.
Dat is ook de reden waarom er geen "beurs" is, anders gaat die prijs helemaal "sky high".
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

celtjan

Het is maar wat je wenst...
Voor Canterbury zijn momenteel 14 layouts en 12 Traders voorzien. (5b-pounds, volgens UK model shops..,) .

Heb ik er wel voor over....

Gr,
Jan(tje)



celtjan

#41
En de stoel kan terug es in de gang:
Nu we wat meer tijd hadden, kon ik wat in mijn foto archieven duiken.
Nu blijkt dat ik tijdens 23 jaar Ierlandreizen en 'Rail 'n Sail' trips toch toevallig aardig wat van mijn moddelspoormodellen in hetzelfde of een ander jasje voor de lens kreeg (hierover loopt een draadje bij onze noorderburen).
Blijkt nu dat ik van het Ierse Murphy models nog geen GM 201 Class loc in de kleurstelling van de oorspronkelijke 'Enterprise' service Dublin-Belfast heb. Deze modellen worden niet meer nieuw gemaakt.
Maar de IE 230 'River Bandon' (in het oud Ierse Gaelic Abhainn na Bandan) zit in de wacht om het Kanaal naar hier over te steken...

Irish Railway Models gaat de ingeslagen weg verder met in de reeds lang aangekondigde Guinness Kegs 42' Flat twin Pack's.
https://irishrailwaymodels.com/blogs/announcements/guinness-keg-wagons-progress-report
Oorspronkelijk was het niet de bedoeling om hiervoor vooraf te laten reserveren daar er een groter aantal sets voorzien zullen worden dan van hun eerdere produkties (Bubbles Cement / Containers / Plough Vans/...)
Ondertussen kan men nu dan toch vooraf gaan bestellen. En blijkbaar gaat het als een trein.
(Het is natuurlijk één van de trukken van de foor om dit te melden om zo hun investeringen zo snel mogelijk teruggewonnen te zien)  https://www.facebook.com/irishrailwaymodels/

Eigenlijk zit ik te wachten op dergelijke 2assers, maar ik ben gezwicht voor de 42' 4assers en de stoel kan dus tijdens de maand mei dus nog es in de gang... dankzij de eerder uitgebrachte B&I / Bell / CIE 42' Container Liners sets, hadden ze hiervoor al de goede  basis...

Hier: de 2 assers in het station van Dundalk, naast de Harp brouwerij (Iers Lager):
https://www.flickr.com/photos/46742861@N03/49792121198/in/dateposted-family/