Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

vbv reeks 23

Gestart door stevend, 20 mei 2015, 21:19:34 PM

stevend

Op de site van vanbiervliet kan men het prototype bewonderen van 2347

zie :  http://www.vanbiervliet.com/

Valt bij mij zeer in de smaak.
Nu nog wachten op tp 3  ;D


mvg Steven

Rangeerduivel

Ik wacht mee,maar dan op iets kleiner...
Het zal zeker geen jaar meer duren! ;D ;D

;)

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Rangeerduivel op 20 mei 2015, 23:07:59 PM
Ik wacht mee,maar dan op iets kleiner...
Het zal zeker geen jaar meer duren! ;D ;D
vertel eens ...... :o

Rangeerduivel


knibbelknabbel

Toen ik een maand geleden in hun winkel was, zei men dat mijnen bestelde in de zomermaanden er zou zijn...

Jurgen

Weet iemand vanaf wanneer de locs van de reeks 22, 23 en 25 een volledig doorlopende gele streep kregen op de kast? Voordien werd deze steeds onderbroken ter hoogte van de deuren.

Ik heb reeds foto's zitten bekijken en de jongste met onderbroken streep die ik kon terugvinden was uit 2002. De oudste met volledig doorlopende streep kwam uit 1996. En een foto uit (zogezegd) 1982 met doorlopende lijn en Magellan-logo, dus lijkt mij die datum niet correct.  ::) ;D
Mag ik aannemen dat men vanaf 1996 de streep gewoon doorlopend begon te schilderen?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

ThierryDS

Jürgen, volgens mij had alleen de reeks 22 een volledig doorlopende gele streep en de 23'en niet als je de blauwe versie bedoelt. Kan zijn dat ik me vergis hoor 8)

itchy

ja zo had ik het toch ook altijd begrepen: in de blauw-gele schildering hebben enkel de 22 en de 20 een doorlopende gele bies; de 23, 25, 26, 15 en 16 hadden allemaal een onderbroken gele bies. Of vergis ik me?!
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Driesel

CiteerVoordien werd deze steeds onderbroken ter hoogte van de deuren.

Ik denk dus dat Jurgen bedoeld dat de gele streep niet altijd door liep over de deuren.

Hier de 2335 te Berchem omstreeks 1995 met volledig blauwe deuren:



En hier de 2335 te Zeebrugge in 2007 met doorlopende gele streep op de deuren:



Een jaar later, in 2008, heb ik de 2335 te Zeebrugge op de gevoelige plaat gelegd met Magelan-logo:



Dus ik denk dat Jurgen gelijk heeft dat de deuren in de jaren '90 volledig blauw waren, en dat na een revisie vanaf halfweg de jaren '90 de gele streep werd doorgetrokken over de deuren. Merk ook op dat op de eerste foto de nummers van een ander type zijn!


Groeten,

Dries


ThierryDS

Oeps, ik had het verkeerd begrepen, merci Dries

Jurgen

Haha, Thierry en Steven, jullie hebben jullie dus inderdaad vergist.  ;)

Ik ga dus gewoon aannemen dat vanaf midden jaren 90 de locs gaandeweg een geel streepje op de deur kregen.

Is het Magellan-logo pas midden jaren 2000 verschenen of was dit sneller bij de reeksen 22, 23 en 25?

Het is maar dat ik mijn modelbaan ergens midden jaren 90 tot midden jaren 2000 situeer en dan is zo'n info wel handig voor je een model bestelt of aankoopt.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Metpetergaathetbeter

op iedere loc hing misschien  nietop hetzelfde moment die sticker, die belijning werd aangepast bij een (groot)onderhoud, heel wat loc's hebben merkelijk langer in een groen kleur rond gereden terwijl sommigen al een tijd een blauwe beschildering hadden  :-\

OlivierV

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 25 juni 2015, 15:27:41 PM
op iedere loc hing misschien  nietop hetzelfde moment die sticker, die belijning werd aangepast bij een (groot)onderhoud, heel wat loc's hebben merkelijk langer in een groen kleur rond gereden terwijl sommigen al een tijd een blauwe beschildering hadden  :-\
Niet elke loc verliet ook op hetzelfde moment de werkplaats he, en niet elke loc werd even vaak ingezet, dus ergens wel logisch.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Jurgen

Tja, Peter, iedereen die een beetje gezond verstand heeft, had dit zelf ook wel kunnen weten.


Ik stel mijn vraag anders. Wanneer is de eerste loc uit de reeks 22, 23 of 25 de werkplaats buiten gereden met het Magellan-logo?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Anarchy

Invoering magelan logo's pas vanaf juli 2007.