Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Modelspoorbaan van Hans-Peter Porsche

Gestart door Peter, 20 mei 2015, 16:30:39 PM

Dirky

Berchtesgaden is niet bij de deur. Zeker 10u rijden als 't verkeer meezit. Zou dus zeker een uitstap MET overnachting moet worden...

Peter

Denk niet dat je er komt met 10 uur.
Wij zijn al dikwijls in Berchtegaden geweest (om juist te zijn in Schönau)
Neem gerust maar 12 uur (niet te dikwijls pauzeren) want het is 929 km. via Luxemburg, Stüttgart, Ulm, München.
Voor overnachtingen: Hotel Edelweiss in Berchtesgaden (2 keer een weekje geweest)

Aan de Königssee staan er tientallen autocars, ook op de parking van het Kehlsteinhaus (adelaarsnest) met ook veel Belgische ertussen.
Mischien is horen bij de Belgische autocar firma's
Met vriendelijke groeten
Peter

NielsVV

Kan deze baan dan concurreren tegen Miniatur Wunderland kwa grootte??
H0 - AC - Digitaal - iTrain ====>>>> Lego City

Jurgen

Verdomme, ik ben vorig jaar in Berchtesgaden geweest. Konden ze dat geen jaar vroeger openen?
Afin, ik geraak er nog wel eens.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

EVP

zeker een MSM uitstap waard , misschien spreiden over 2 dagen ?

Peter

Citeermisschien spreiden over 2 dagen ?

Beter over drie dagen
Een dag voor de heenreis want 900 km is vermoeiend, ook in een bus.
Een dag ter plaatse
Een dag voor de terugreis,

Voor geinteresseerden: er is veeeeeel meer te zien en te beleven dan enkel modelspoor.
Geef graag tips indien gewenst 
Met vriendelijke groeten
Peter

Martin Welberg

Citaat van: NielsVV op 21 mei 2015, 14:41:52 PM
Kan deze baan dan concurreren tegen Miniatur Wunderland kwa grootte??

Nee..

loebaske

Wie wil deze uitstap organiseren???
Betreft; vervoer-verblijf en bezoek...
Als iemand zich daar voor geroepen voelt (Peter ??? die kent zijne weg )
Dan zowat prijs verzamelen en een voorschot om de zekerheid te hebben van inschrijving...

Ik ga mee

rixke rail

Citaat van: loebaske op 21 mei 2015, 17:53:08 PM
Wie wil deze uitstap organiseren???
Betreft; vervoer-verblijf en bezoek...
Als iemand zich daar voor geroepen voelt (Peter ??? die kent zijne weg )
Dan zowat prijs verzamelen en een voorschot om de zekerheid te hebben van inschrijving...

Ik ga mee

+ 1
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Peter

Om het water al in de mond te krijgen:

Het overgrote stationsgebouw van Berchtesgaden, gebouwd voor die man met dat snorretje
( PS: eigen foto's)






Met vriendelijke groeten
Peter

HYA

Supertip Peter
Ik plan een bezoek op 19 december ... als we daar voorbijrijden richting Ennstal.

Peter

Citeerals we daar voorbijrijden richting Ennstal.
Als je eenmaal in Berchtesgaden bent, kan je makkelijk, zonder omrijden, terug richting Salzburg. Gewoon van Berchtesgaden richting Markschellenberg rijden en daar de grens over.
Met vriendelijke groeten
Peter

Jurgen

Even een zijvraagje, weet er iemand waar de uitgang is van de tunnel aan het uiteinde van het station?

De ingang heb ik gezien toen ik er langs reed, maar een uitgang kan ik zelfs op Google Maps niet terugvinden.
Of is er gewoon geen uitgang? Want ik heb gelezen dat hierin de trein van die man met zijn snor verstopt werd tijdens zijn verblijf aldaar.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Peter

#28
De tunnel was bedoeld om de spoorlijn door te trekken via Markschellenberg naar Salzburg (oostenrijk)
Te tunnel heet (te) trouwens de Hermann Goering Tunnel.  Van die lijn is echter niets gekomen.
Momenteel is er echter terug sprake en onderhandelingen bezig van om die lijn toch aan te leggen, alleen is er nog geen voloende financiele overeenkomst tussen de staat en Bayern.
Ofschoon Bayeren een deelstaat is (de grootste trouwens) van de Bondsrepubliek is, is het in een aantal gevallen nog altijd min of meer onafhankelijk, vandaar de naam  Freistaat Bayern
Met vriendelijke groeten
Peter

PeterC

5 pagina's van die baan in Miba Extra (2-2015): Die Schönsten Schau-Anlagen.
Groetjes, Peter