Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Modelspoorbaan van Hans-Peter Porsche

Gestart door Peter, 20 mei 2015, 16:30:39 PM

Peter

Erfgenaam Porsche verwezenlijkt droom:
speelgoedmuseum met kilometers lange modelspoorweg

Over een maand op 20 juni wordt aan de snelweg München-Salzburg (A8) het "Hans-Peter Porsche TraumWerk" in Anger bij Berchtesgaden geopend.

Bezoekers vinden er onder meer een van de grootste modelspoorwegen ter wereld, een smalspoor over een traject van 1,6 kilometer om op te rijden

en een grote hoeveelheid auto- en scheepsmodellen. "De passie is nooit gestopt", zei Hans-Peter Porsche vandaag. Het idee voor een speelgoedmuseum

stak bij hem al in 1977 de kop op, toen hij voor zijn destijds vierjarige zoon Peter Daniell een eerste modelspoorbaan had gebouwd.

Er staan 450 kisten met speelgoed in de kelder, herinnerde de 74-jarige nakomeling zich.

Niet alleen kinderharten zullen sneller slaan bij het aanschouwen van de 365 vierkante meter grote modelspoorbaan met 180 treintjes,

waarvan er 40 steeds tegelijkertijd rijden. De spoorlengte van de hele installatie bedraagt 2,7 kilometer.

Bepaalde sporen overbruggen een hoogteverschil tot vijf meter. Tot de vele gemodelleerde landschappen behoort ook een kopie van de Porsche-fabriek in Stuttgart.

Het museum met een totaaloppervlakte van 55.000 vierkante meter beschikt ook over een grote tuin.

De bouwkosten voor het museum becijferde Hans-Peter Porsche op een "miljoenenbedrag met twee cijfers".

Hij verwacht tot 200.000 bezoekers per jaar.


Groetjes Jan


Met vriendelijke groeten
Peter

Ronald


Klaas Zondervan

Citaat van: Peter op 20 mei 2015, 16:30:39 PM
De bouwkosten voor het museum becijferde Hans-Peter Porsche op een "miljoenenbedrag met twee cijfers".
Dat is knap. Ik schrijf miljoenenbedragen meestal met zeven cijfers. Maar als hij het met twee cijfers kan, dan bespaart hij veel geld. ;D

Peter

12 miljoen is ook een miljoenenbedrag met twee cijfers ;)
Met vriendelijke groeten
Peter

Martin Welberg

Hoop voor hem dat dat het totaal  bedrag is en dattie die 2 cijfers niet aan die Brima baan heeft uitgegeven...met zo'n budget had ik toch Brandl ingehuurd..

NielsVV

Heeft een tijd geleden ook filmpje gestaan op de Marklin website hierover, ging over de opbouw geloof ik.
H0 - AC - Digitaal - iTrain ====>>>> Lego City

Rangeerduivel

Citaat van: milocomarty op 20 mei 2015, 18:08:27 PM
...met zo'n budget had ik toch Brandl ingehuurd..

Of nog beter...Evan Daes! ;D ;D

;)

NielsVV

H0 - AC - Digitaal - iTrain ====>>>> Lego City


Peter

Die twaalf miljoen die ik vermelde was zomaar een een bedrag.
Het werkelijke zal veel hoger zijn, gezien het all-in pakket dat hij liet bouwen (smalspoorlijn, automuseum enz. en deals die hij hefeft gemaakt met hotels, groepsprijzen enz. enz.
Vergeet niet dat de man een uitstekend zakenman is
Met vriendelijke groeten
Peter


vyncky

Citaat van: milocomarty op 20 mei 2015, 18:31:49 PM
Citaat van: Rangeerduivel op 20 mei 2015, 18:23:52 PM
Citaat van: milocomarty op 20 mei 2015, 18:08:27 PM
...met zo'n budget had ik toch Brandl ingehuurd..

Of nog beter...Evan Daes! ;D ;D

;)

Die is veel te druk  ;) ;D
Enen Martin Weldberg uit het verre NL zou ook goed zijn  ;D :D

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

rixke rail

Spectaculair ! Iets voor een forumbezoek? Zou dit niet te organiseren zijn ? Ik teken alvast in ...
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Havoc

Citaat van: milocomarty op 20 mei 2015, 18:08:27 PM
Hoop voor hem dat dat het totaal  bedrag is en dattie die 2 cijfers niet aan die Brima baan heeft uitgegeven...met zo'n budget had ik toch Brandl ingehuurd..

Denk dat die 55000 m² museum iets meer gekost zal hebben dan die baan.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

loebaske

Citaat van: rixke rail op 20 mei 2015, 21:51:37 PM
Spectaculair ! Iets voor een forumbezoek? Zou dit niet te organiseren zijn ? Ik teken alvast in ...
Modelspoorse groeten,
Eric.

Heb ook wel interesse in zo een uitstap