PIKO 8217 H0 DC - DCC versie : verlichting

Gestart door eve, 04 mei 2015, 19:49:37 PM

eve


loebaske

chappeau Erik, je bent onvoorstelbaar  :)

ERVIN

Ge moogt gerust zijn Loebaske , dat heeft hij weer ferm voor mekaar gekregen.
Nu benieuwd naar de rijeigenschappen. ;)

eve

Het "function-mappen" ging vrij vlot, hoewel ik niet in het bezit ben van een ESU-Lokprogrammer. Ten bewijze onderstaand beeld :



Bij het proberen realiseren van het laatste seinbeeld "noodsignaal" ben ik vrij vlot met ego en al tegen een mentaal betonnen muurtje gevlogen. Daarvoor heb ik nog 4 uitgangen "blinkend" nodig, en die zijn er op het eerste gezicht niet. Dacht ik.
Pandur (Eric Blondeel) zond me voor enkele dagen een mail en daarin verwees hij naar de mogelijkheid om F0f, F0r, Aux1 en Aux2 dubbel te configureren bvb gewoon licht en pinklicht. Omdat het bij noodsignaal de witte lampen zijn die afwisselend branden moet ik alle witte lichten aan respectievelijk F0f, F0r, Aux1 en Aux2 hangen.
Dat is niet zo dramatisch : enkele draadjes hersolderen en de "function-mapping" aanpassen. Maar dat zal voor volgende week zijn. Ik zal dan de tekeningen ook aanpassen voor eventuele nabouwers.
Met dank aan Eric voor de goede wegwijzende tip.

Erik

eve

Citaat van: ERVIN op 09 mei 2015, 13:50:45 PM
Ge moogt gerust zijn Loebaske , dat heeft hij weer ferm voor mekaar gekregen.
Nu benieuwd naar de rijeigenschappen. ;)

Vertrouwen en geduld zijn mooie eigenschappen...
...die ik te weinig heb.

Erik

pandur

Dank je Erik,
Maar ook aan jou alle respect voor deze uiteenzetting  ;)
Eric
NMBS-DB / H0 2rail DCC - ABC / ECoS II 4.2.10 / ECo Boost /MC II / LokPro 5.2.2 (2.7.9)

eve

Sedert enkele minuten staat er hier een 8217 vrolijk te pinken met zijn witte lichten...
Het pinken is een dynamisch iets, dus ik zoek ook uit hoe ik een filmpje kan tonen.

Vermits Mevrouw mijn Moeder me vandaag opeist om aanwezig te zijn op haar verjaardagfeest (90 !) moet ik dit, tijdelijk minder belangrijk werk, onderbreken en morgen voortzetten.

Erik

mark7758

Gefeliciteerd en maak er een mooie dag van. We wachten rustig tot morgen
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Gerolf

Knap gedaan, en mooi in beeld gebracht !
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

PietB

Het mag zeker gezien worden, Erik.
Heel mooi resultaat.

grt Piet.

eve


eve

Hier ook nog de nieuwe aansluitingen :



De witte lampen hang je aan F0f, F0r, Aux1 en Aux2. Dat zijn de uitgangen die dubbel geconfigureerd kunnen worden op de ESU Plux22 decoder. Let er ook op dat je F0f en F0r niet aan dezelfde lokzijde aansluit ivm andere seinbeelden.
De rode lampen aan Aux4, Aux5, Aux6 en Aux7 aansluiten naar believen : het maakt niet uit welke LED aan welke uitgang.

Met "function-mapping" los je dan wel op welke LED wanneer moet stralen.

Erik

bellejt


Mooi.Zou ik ook kunnen doen en zet ik dan wel de rode leds van sluitverlichting in serie.Dan krijg ik 2 uitgangen vrij om de telex koppelingen te bedienen.

eve

Dat heb je wel geen seinbeeld "heuvelen".

Erik

bellejt

vermits ik geen heuvel heb is dat ook niet nodig :)