De spookbruggen van Melle

Gestart door Val-Rikard, 24 april 2015, 19:23:17 PM


nmbssncb

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 28 augustus 2015, 12:02:34 PM
Willy dat is het gebouw van de NMBS het gebouw van de lijn ligt aan de andere kant van de straat en de andere kant van de E17

richting Ledeberg !

De naam Gentbrugge Arsenaal heeft m.i. alles te maken met de centrale werkplaats van NMBS "Arsenaal" en niet met de stelplaats (remise) van de Gentse trams en bussen.
Daarom de link over "Arsenaal".
Als kind nam ik dagelijks de tram 2 "Gentbrugge-Arsenaal" naar school in Gent (Bisdomkaai en Ottogracht).  En mijn pa werkte in Merelbeke bij de NMBS aldaar...

Willy
nmbs < Willy > sncb
===============

patatje70

ik heb daar 20 jaar gewoond in de wijk "gentbrugge arsenaal"en nooit anders geweten dat "arsenaal" verwijst naar het vroegere militaire kamp/schietplein dat daar lag, ook de naam van de wijk " moscou" dankt zijn naam aan de russische troepen die daar een tijdje verbleven, ook de "oefenpleinstraat" is een verwijzing naar het militaire verleden van deze omgeving, dus alles  met tram/trein heeft daar eigenlijk niks mee te maken....

nmbssncb

Citaat van: patatje70 op 28 augustus 2015, 16:04:11 PM
ik heb daar 20 jaar gewoond in de wijk "gentbrugge arsenaal"en nooit anders geweten dat "arsenaal" verwijst naar het vroegere militaire kamp/schietplein dat daar lag, ook de naam van de wijk " moscou" dankt zijn naam aan de russische troepen die daar een tijdje verbleven, ook de "oefenpleinstraat" is een verwijzing naar het militaire verleden van deze omgeving, dus alles  met tram/trein heeft daar eigenlijk niks mee te maken....

Nooit geweten maar je uitleg zal eerder correct zijn dan de mijne.  Dan is de naam NMBS Arsenaal daarop gebaseerd.
En, ik woonde in Moscou (vaak ook tram 1 de "Moscou" genomen) bijna vlak naast de spoorlijn.  's Nachts rammelde je gewoon het bed uit door de zware goederentreinen...

https://nl.wikipedia.org/wiki/Gentbrugge

Willy
nmbs < Willy > sncb
===============

chef garde

De spookbruggen zijn intussen verdwenen.  EĆ©ntje ervan werd vervangen door een betonnen exemplaar, waarschijnlijk zal daar een fietsautostrade over passeren.