Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

De spookbruggen van Melle

Gestart door Val-Rikard, 24 april 2015, 19:23:17 PM

krisds


evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Val-Rikard

Bedankt heren !  :)

Deze brug is en stuk nostalgie. Als kind stond ik van op mijn fiets over de hoge leuning te kijken naar alles wat daar beneden gebeurde. Ik herinner mij de geblutste en roestige daken van menig diesellocomotief die met stampende motor het station van Merelbeke verliet. Aan de andere kant kon ik het rangeer terrein zien liggen waar ik dikwijls op de rijdende wagons sprong om een eindje mee te bollen... Vandaag kan ik nu een replica van deze brug bewonderen in onze club. In elk geval ben ik nog niet direct van plan om blutsen in mijn diesels te duwen... ( hoewel ???)   ::) ;D ;)

Kautenbach

super, ben heel benieuwd aar de bouwmethodes ;D

Steam.N

Heel mooi, Rik.
Ik kijk ook uit naar de uitleg in MSM !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

marc goovaerts

Inderdaad iets om naar uit te kijken. Het schilderwerk ziet er ook (weer) fantastisch uit.

Dirkh

Deju moeten we nog zolang wachten. Prachtig stukje modelbouw, ben benieuwd naar de technieken.

Metpetergaathetbeter

jarenlang te voet over deze brug naar Melle Vogelhoek(wat een naam ;D :-\) schoolgelopen

niko

ziet er goed uit Rik , kijk al uit naar het vervolg .

mvg NiKO
mvg Niko

OlivierV

Ik vind dat precies toch geen lelijke brug!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

rallyboy

een heel stuk geschiedenis die ik zelf niet eens kende na nu reeds 38 jaar de nostalgie van  de spoorweg in merelbeke en melle te kennen en dit tot in de details door mijn werk!!
mijn intresses gaan idd uit naar allerhande gegevens over dit gegeven van bruggen en ik stel vast als we verder graven dat we nog andere dingen ook gaan vaststellen! ik ben namelijk ook op zoek naar info over de gevechten tijdens de eerste wereldoorlog in die regio en de bombardementen van de vorming aansluitend daarbij. Hierbij vind ik nu wel de informatie over enkele dingen die ik op fotos terugvond en geen verklaring voor had! Alles begint nu wel in de plooi te vallen en zelfs de geschreven verklaringen zullen misschien wel een locatieaanduiding kunnen krijgen! Het slagveld melle kwatrecht gaat op die manier wel voor een stuk gereconstrueerd worden. Wie intresse heeft in die zaken graag een reactie of contact!

nmbssncb

Citaat van: loebaske op 24 april 2015, 20:19:40 PM
Hier 2 foto's, van wie die zijn ??? Geen idee,heb die ooit ontvangen...

Hier zie je het verschil van voordien en na van de verhoging op Melle station...






Als ik mij niet vergis tonen de foto's Gentbrugge-Arsenaal.  Eindpunt tramlijn 2 naar Gent-Centrum en eindpunt (aan de andere kant van het spoor) tramlijn 20 naar Melle.
Datum is waarschijnlijk eind jaren 60 toen met de aanleg van de E3 ook de sporen op een hoger niveau werden gelegd zodat het autoverkeer op de Brusselse Steenweg geen last meer had van de spoorwegovergang (bareel) bij Gentbrugge-Arsenaal...


WIlly
nmbs < Willy > sncb
===============

Chrisrail

#42
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

loebaske

Wat is het nu, Melle of Arsenaal...........Chris?


Chrisrail

#44
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }