Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

MSM 147

Gestart door Michael, 23 april 2015, 22:14:33 PM

D_Loc

Ook in Zoetermeer (NL) een MSM 147 in de brievenbus :D
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Metpetergaathetbeter

trouwens deze morgen een mailtje gekregen met het inkijkexemplaar van de MSM (die ik gisteren ontving en lezen kon ! ;)  )

doomslu

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 01 mei 2015, 13:09:53 PM
trouwens deze morgen een mailtje gekregen met het inkijkexemplaar van de MSM (die ik gisteren ontving en lezen kon ! ;)  )
Om één of andere reden waren de mails inderdaad te laat verstuurd.  :-[
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

VBS

Gisteren mijn eerste MSM per post mogen ontvangen [abo kado gehad  ;D] is prima aangekomen [in den-haag nl] ,vandaag eens doorgekeken na het werk en ziet er weer ,zoals gewoonlijk prima uit !!Dank aan de mensen die het weer mogelijk hebben gemaakt.
Daar wordt een mens weer blij van ,
fijn weekend ,Bert.
Modeltreinen met Belgische sfeer ...

Steam.N

Doeme,  ik moet een weekske wachten voor ik het nummer in handen kan nemen ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

ronny-vdv

Ook vandaag niks in de bus  ???
Mvg,

ronny-vdv

viaeneluc

De postbode is langs geweest en er stak een nummer 147 in de bus.

philippe_007

In Puurs is MSM147 ook toegekomen
Samen met een brief  :( ik zal weer moeten betalen  :-X

Johnnytrein

Hier is MSM 147 vandaag ook aangetroffen.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

gardevil

Hier nog niets, denk dat de postbode hem stiekem aan het lezen is ;)

Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

jakke

Weeral een goed nummer .
Zeer verhelderend artikel over de servo.
Op de site zal men ook wel deze info kunnen bijeengaren maar via dit artikel , en hopelijk en zoals gemeld de vervolgverhalen , staat alle info netjes opgelijst .
Tof .
Alhoewel ik niet modelbouw ,is het messingbouwartikel zeer verduidelijkend .
Enkel de vermelding bij het weerstandssolderen , dat een koolstofkern uit een batterij als stift zou kunnen gebruikt worden deed mijn haren rechtstaan .
Wat met de chemische stoffen die in de koolstift zitten en die bij verhitting zeker vrijkomen ?

Het artikel over nmbs type 600 doet me zin krijgen naar met winkel te rennen ...



Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen

Gerolf

Citaat van: jakke op 04 mei 2015, 16:27:54 PMEnkel de vermelding bij het weerstandssolderen , dat een koolstofkern uit een batterij als stift zou kunnen gebruikt worden deed mijn haren rechtstaan .
Wat met de chemische stoffen die in de koolstift zitten en die bij verhitting zeker vrijkomen ?

Die stiften zijn inderdaad bruikbaar, als je ze eerst boven een gasvlam "uitbrandt" - zodat ze daarna wél veilig zijn in gebruik ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

philippe_007

ivm het weerstandsolderen,
overlaatst een gloeibougi van een dieselmotor getest met een simpele 12V voeding van een PC.
Zou dit niet kunnen gebruikt worden als alternatief om te solderen?

Pol

Citaat van: jakke op 04 mei 2015, 16:27:54 PM
Weeral een goed nummer .
Zeer verhelderend artikel over de servo.
Op de site zal men ook wel deze info kunnen bijeengaren maar via dit artikel , en hopelijk en zoals gemeld de vervolgverhalen , staat alle info netjes opgelijst .
Tof .

Ik kan dit alleen maar bijtreden! Meer van dat!  :D
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

loco

Citaat van: jakke op 04 mei 2015, 16:27:54 PM

Enkel de vermelding bij het weerstandssolderen , dat een koolstofkern uit een batterij als stift zou kunnen gebruikt worden deed mijn haren rechtstaan .
Wat met de chemische stoffen die in de koolstift zitten en die bij verhitting zeker vrijkomen ?


Jakke je hebt gelijk. Ik heb vroeger ook een koolstofstaaf uit een batterij gebruikt, maar er bestaat nu een veel beter alternatief, namelijk een Gut electrode (bagette). Deze elektrode heeft een omhulsel in koper en een kern in koolstof. Dus perfect. Je kunt ze vinden in verschillende diameters. Ze kosten geen geld. Bovendien kan je de punt met een gewone slijper aanschrerpen. Kijk maar eens op http://www.gutsen.be
Deze elektrode vind je ook op weerstandtoestellen die je in UK kunt kopen.
Je kunt ook dit artikel lezen: http://bit.ly/1JngB66