Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Foto's van details langs de lijn

Gestart door doomslu, 21 april 2015, 20:19:56 PM

mark7758

Ik zal ze aan je geven op een USB stickie. Zit pas op 1.4 Gb.
Sorry dat is pas de 23ste mei.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

RD25

Citaat van: PeterVG op 21 april 2015, 21:59:09 PM
Al bijna 30 jaar maak ik dit soort beelden. (...)
https://www.flickr.com/groups/spoormeubilair/

Peter, knap werk en ........................ dank u wel  ;)
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

GDE

Super initiatief Peter VG. voor de liefhebbers van oude belgische spoorwegdetails is dit echt een aanvulling.  Hopelijk doen nog heel wat mensen mee.  Ik wil zeker lid worden van de groep.  Het is inderdaad moeilijk om van bepaalde zaken afbeeldingen te vinden,  zeker  als het over oude spoorelementen gaat. ondanks de vele boeken met foto's is er altijd wel iets dat niet op foto's te vinden is.  Zo was ik een tijdje geleden op zoek naar foto's van een wagonweegschaal, zowat de enige foto daarover die te vinden was op het net kwam van jou.  Waarvoor dank trouwens  ;) ook het geluid van de oude overwegbel hebben we aan jou te danken.  Die heb ik netjes gekopieerd voor mijn toekomstige modelbaan. Hopelijk groeit uw initiatief uit tot een heuse bibliotheek waar bijna alles te vinden is over Belgische spoorwegdetails.  Ik ben alvast fan  :D

doomslu

Ik ben ondertussen al gecontacteerd geweest door verschillende mensen die foto's ter beschikking zullen stellen.
De groep die door Peter werd opgericht op Flickr wordt dus zeker uitgebreid!
Nog even geduld... de meesten zitten zich nu door hun digitaal archief te worstelen of moeten dia's of foto's gaan inscannen.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

mark7758

Digitale foto's doorlopen. (Nu +/- 900 foto's. En die moet in nog een keer doorlopen en de beste er uitzoeken.)

Na het weekend uitzoeken en in mapjes doen. En per land natuurlijk.
NL
B
L
D
En dan de groep.
Moet de dia's ooit ook nog allemaal doorlopen.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

PeterVG

#20
Tijdens mijn zoektocht op flickr naar fotos die geschikt zijn voor de "spoormeubilair" groep stootte ik op deze site:

https://www.flickr.com/photos/131491887@N02/collections/

Een goudmijn voor tijdperk III en IV fans naar Belgisch voorbeeld.

Hopelijk gaat de beheerder in op mijn uitnodigingen en worden de schitterende plaatjes toegevoegd aan de groep.

Eddy zal vermoedelijk wel eens zuchten na het zien van de fotos uit Scherpenheuvel.

mark7758

Geweldig. Wat een schitterende verzameling
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

loebaske

Mooie beelden, super....

zou het soms beter zijn om nadien een topic te maken waar enkel de verwijzing staat naar die foto's, zowat een link zonder al teveel komentaar, deze kan hier geplaatst worden.

dieselfreak

Heerlijke beelden, hier staan werkelijk juweeltjes tussen!
MC

doomslu

Er zijn al heel wat leden in de groep en de verzameling bruikbaar fotomateriaal groeit!  :)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

marc goovaerts

Ik weet niet of het op Flickr ergens voorzien is om bv een indeling per onderwerp te maken ? Tegen dat het zo honderden interessante foto's worden, wordt zoeken wel moeilijk...

doomslu

Citaat van: marc goovaerts op 24 april 2015, 21:41:16 PM
Ik weet niet of het op Flickr ergens voorzien is om bv een indeling per onderwerp te maken ? Tegen dat het zo honderden interessante foto's worden, wordt zoeken wel moeilijk...
Ik denk dat we dat inderdaad zullen moeten doen... Hoe? Dat vinden we wel zeker?  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Val-Rikard

Dit krijgt echt vorm. Het is zo een goed idee dat je jezelf afvraagt waarom niemand daar eerder aan dacht. ::) :P ;)

PeterVG

Citaat van: doomslu op 24 april 2015, 21:42:37 PM
Citaat van: marc goovaerts op 24 april 2015, 21:41:16 PM
Ik weet niet of het op Flickr ergens voorzien is om bv een indeling per onderwerp te maken ? Tegen dat het zo honderden interessante foto's worden, wordt zoeken wel moeilijk...
Ik denk dat we dat inderdaad zullen moeten doen... Hoe? Dat vinden we wel zeker?  ;)

De beste manier lijkt mij om elke foto te taggen. Zoekrobots vinden dan feilloos de geplaatste beelden terug.
Lijkt veel werk maar is het niet. Taggen kan gebeuren in het uploadscherm van Flickr. Ofwel achteraf in het organise scherm. Ga via You naar organise. Klik daar de fotos aan die je een bepaalde tag wil geven en klik dan op taggen. Via het organise scherm kan je snel tientallen fotos taggen. Een goed gekozen tagnaam helpt velen vooruit. De kracht van google afbeeldingen werkt dan op uw fotos.
Ook de zoekfunctie in Flickr is superhandig want die kan je verfijnen tot het niveau dat je wenst: alles, alleen contacten, alleen een bepaalde groep, alleen jouw fotostroom,...

doomslu

In dat geval is het belangrijk om de juiste woorden als tags te gebruiken.
Misschien eens overleggen welke 'categorieën' we kunnen gebruiken als tags?
Ik geef enkele voorbeelden:bord, overweg, perron, sein, station, loods, kast, paal, bovenleiding...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *