Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Foto's van details langs de lijn

Gestart door doomslu, 21 april 2015, 20:19:56 PM

doomslu

Ik ben op zoek naar foto's van details langs de spoorlijn, voor op m'n baan.
Helaas ga ik zelf zelden in België fotograferen en dus heb ik het web wat afgeschuimd, zonder veel succes.
Zo goed als alle spoorwegfotografen schieten schitterende plaatjes van treinen, maar ze gaan allerlei accessoires uit de weg. En dat is uiteraard wel te begrijpen.
Zelden zie je een sein staan, laat staan een kilometer- of hectometerbord, snelheidsbord, elektriciteitskasten en wisselaandrijvingen, om er maar enkele te noemen.
Op foto's zijn dat meestal wat men 'storende elementen' noemt.
Maar ik zoek ze, langs voor en langs achter. Welke kleur en vorm hebben ze, hoe zijn ze ingeplant, waar staan ze precies etc...

Indien er nog mensen zijn die dit een interessant onderwerp vinden zouden we eventueel deze plaatjes kunnen verzamelen en ergens op het forum of de website van MSM plaatsen. Of op een Flickr-account? Ik wil ze wel verzamelen... als hulp voor de modelspoorders.

Alle materiaal en suggesties zijn welkom.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

PeterVG


Al bijna 30 jaar maak ik dit soort beelden. Mijn archief kent naast digitale beelden ook vele dia's. Af en toe plaats ik dit type beeld op mijn Flickr accounts. Daar komt maar zelden reactie op en het aantal bezoekers is klein. Niet motiverend om er veel tijd in te steken. Wie bepaalde beelden zoekt kan dit altijd vragen. Als ik kan helpen zet ik ze online.
De beelden die ikzelf veel gebruik voor mijn projecten staan op mijn flickr sites. Om het jullie makkelijk te maken heb ik net een groep aangemaakt die vrij te bezoeken is. Als er gelijkgestemden zijn mogen die uiteraard lid worden van de groep en beelden toevoegen.

https://www.flickr.com/groups/spoormeubilair/

marc goovaerts

Peter, da's direct een bookmark. Er zitten juweeltjes tussen ! Zoals die moderne wachtzaal met nog steeds de oude (houten) Publifer-borden.

PeterVG

Bedankt Marc
Zoals gezegd heb ik veel van dit type beelden. Om ze makkelijk toegangkelijk te maken ben ik gestart met inscannen van de dias. Dan kan ik ze makkelijk klasseren op mijn harde schijf. Als ik ooit veel te veel tijd zou hebben dan zet ik ze allemaal online. Helaas zal dit niet voor meteen zijn. Maar wie iets zoekt kan altijd de vraag stellen.

doomslu

Tof initiatief Peter, daar gaan we aan meedoen!  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

vyncky

Citaat van: PeterVG op 21 april 2015, 21:59:09 PM

Al bijna 30 jaar maak ik dit soort beelden. Mijn archief kent naast digitale beelden ook vele dia's. Af en toe plaats ik dit type beeld op mijn Flickr accounts. Daar komt maar zelden reactie op en het aantal bezoekers is klein. Niet motiverend om er veel tijd in te steken. Wie bepaalde beelden zoekt kan dit altijd vragen. Als ik kan helpen zet ik ze online.
De beelden die ikzelf veel gebruik voor mijn projecten staan op mijn flickr sites. Om het jullie makkelijk te maken heb ik net een groep aangemaakt die vrij te bezoeken is. Als er gelijkgestemden zijn mogen die uiteraard lid worden van de groep en beelden toevoegen.

https://www.flickr.com/groups/spoormeubilair/

Als ik iets zoek, kom ik meestal terecht bij één van je Flickr accounts. Meestal vindt ik daar mijn  info! Waarvoor dank trouwens ;)
Er zijn inderdaad véél te weinig zaken dat je kan vinden op het net.

Doe zo verder ;)

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

modelbaanHO

Prachtige fotoverzameling, mooi dat je dat met ons wil delen.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

dieselfreak

Idd prachtige foto's, ik zie tot mijn vreugde ook enkele beelden uit het Waasland van de verdwenen spoorlijn Mechelen-Terneuzen.
MC

dani

Ik zal es zoeken, heb ook nog wel wat staan hier en daar....
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Gerolf

Tof initiatief, en mooie collectie van Peter.
Ik ga bij gelegenheid ook eens zoeken in mijn collectie en er wat op mijn webstek zetten ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

mark7758

Ik zal wel een collective maken en aan Luc geven. Hij mag het verzamelen en beheren.
- Seinen
- Bovenleiding
- Gebouwen
- Perron
- Vervuiling van wagons
- bedenk er nog maar 1.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

loebaske

Bedank Mark, kijk er al naar uit....

krisds

Citaat van: PeterVG op 21 april 2015, 21:59:09 PM

Al bijna 30 jaar maak ik dit soort beelden. Mijn archief kent naast digitale beelden ook vele dia's. Af en toe plaats ik dit type beeld op mijn Flickr accounts. Daar komt maar zelden reactie op en het aantal bezoekers is klein. Niet motiverend om er veel tijd in te steken. Wie bepaalde beelden zoekt kan dit altijd vragen. Als ik kan helpen zet ik ze online.
De beelden die ikzelf veel gebruik voor mijn projecten staan op mijn flickr sites. Om het jullie makkelijk te maken heb ik net een groep aangemaakt die vrij te bezoeken is. Als er gelijkgestemden zijn mogen die uiteraard lid worden van de groep en beelden toevoegen.

https://www.flickr.com/groups/spoormeubilair/

Peter, ik heb zelf geen flickr account, waardoor ik niet kan reageren op je foto's, maar ik waardeer ze we enorm. Het zijn vaak die dingen die we onderweg op de baan zeer vaak tegenkomen, maar nooit bij stilstaan om ze vast te leggen.

mark7758

Luc Ben al aan het zoeken voor je. 2003 tot 2010 leverde al 400 foto's op.
Ze komen wel eens naar je toe.  8)

Zal ik ze 1 voor 1 mailen?
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

doomslu

Citaat van: mark7758 op 22 april 2015, 21:39:02 PM
Luc Ben al aan het zoeken voor je. 2003 tot 2010 leverde al 400 foto's op.
Ze komen wel eens naar je toe.  8)

Zal ik ze 1 voor 1 mailen?
Breng ze gewoon naar hier!  ;D

Waarom zet je ze niet op een Flickr account en dan kan je ze toevoegen in de groep van PeterVG?
Of je stuurt ze me per WeTransfer...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *