Nieuw snelheidsrecord voor Japanse Maglev-trein

Gestart door SuSke, 21 april 2015, 12:41:14 PM

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

dani

"Er werden tijdens de testen geen problemen vastgesteld, aldus nog de spoorwegmaatschappij."

Stel je voor van wel... als ze 603 per uur zouden halen met een kapotte MagLev , dan halen ze de 1000 met een goeie :-) :-) :-)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Havoc

Ze zijn er dan al ook lang genoeg mee bezig. Snap nog altijd niet waarom duitsland dit opgegeven heeft. Natuurlijk krijg je zo'n ding niet met windmolens van de grond, de landing is nogal onzacht als de wind gaat liggen :D
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Peter

#3
CiteerSnap nog altijd niet waarom duitsland dit opgegeven heeft

De afstanden tussen de stations zijn te kort om de snelheid renderend te laten zijn.
Zelfs met de ICE 's liggen de stations vrij dicht bij elkaar.
Met vriendelijke groeten
Peter

Havoc

Dan nog, als je de technologie meester bent moet je die niet inkopen. Het is hun technologie die de maglev van Shangai doet werken. En dan stoppen ze ermee? En kort opeenvolgende stations zijn voor maglevs niet zo'n probleem, die dingen trekken op als een metrostel. Waarschijnlijk zitten de groenen daar voor iets tussen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Peter

Als de stations te dicht bij elkaar liggen, wordt het voordeel van de hoge snelheid grotendeels teniet gedaan door de tijd die ze verspillen in de stations, zoals het langzamer rijden in de wisselstraten en het op en af stappen van de reizigers.
Met vriendelijke groeten
Peter