Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

De Bel van het noorden

Gestart door conducteur, 13 april 2015, 10:14:11 AM

marc goovaerts

Daarnet op het nieuws: een Infrabel-woordvoerder die wist te vertellen dat bij ons desnoods de trein langer wacht in een station tot de wielrenners voorbij zijn.  :o
Dus honderden passagiers moeten wachten voor privé-gewin terwijl er genoeg zijn die zich geen laars aantrekken van de wielersport.

Sorry voor hen die het wél zijn, maar er bestaan ook niet-sportliefhebbers.
Je zou het op onze media anders niet zeggen: àlles moet wijken voor sport. Als op een dag de wereld vergaat, dan heben we in België nog even respijt: we zullen het pas te horen krijgen bij 'half time'...

Metpetergaathetbeter

#16
daarnet even de repliek gezien van de Belg. spoorwegen, inderdaad de trein even ophouden in een belangrijk station dat zou toch ook in Frankrijk mogen kunnen, zeker als het gaat om een monument in de wielersport, straffen moet kunnen stel dat de winnaar doorreed of twijfels hieromtrent komen ? Laatste woord is nog niet gezegd, trouwens bij een eerder posten gezien dat mijn repliek van de organisatoren er niet doorkwam en die was dezelfde van Paul!


Trouwens Marc dit zou toch iets moeten zijn dat al maanden kon vermeld worden aan de honderden (misschien op dat moment en die dag erg overdreven)mogelijkse passagiers, die eventueel maatregelen konden nemen om een trein eerder te nemen !

Groeten Peter ;)

marc goovaerts

Dus het normale leven van honderden niet-geïnteresseerden moet dan maar opgeofferd worden op het Heilige Altaar van de Sport ?
Mij zouden de organisatoren in zo'n geval een compensatie mogen betalen als ze op die manier hun puur financiele belangen kunnen laten doorwegen !

Klaas Zondervan

Het probleem met het ophouden van de trein is dat je niet op de minuut kan zeggen hoe laat de renners zullen passeren. Bovendien zat er op dat moment een gat van ruim 6 minuten tussen de kopgroep en het peloton. Moet je dan de treinreizigers 10 minuten laten wachten?
Het zou beter zijn als de organisator geen overwegen meer opneemt in het parcours. Er zijn in die regio genoeg viaducten over/onder de spoorlijn.

Doornroosje

Stel dat tijdens het voorval toch een of meerdere doden zouden zijn geweest. Wat zou er dan met de uitslag van de wedstrijd zijn gebeurd? Het imago van de wielersport in het algemeen zelfs?

Rangeerduivel

Als je de foto's bekijkt zie je dat alles gebeurd onder het waakzame oog van de Franse Gendarmerie,zowel te voet als te paard,
Waren zij "te moe" om in te grijpen?

:-\

centauri167

Citaat van: marc goovaerts op 13 april 2015, 13:51:16 PM
Dus het normale leven van honderden niet-geïnteresseerden moet dan maar opgeofferd worden op het Heilige Altaar van de Sport ?
Mij zouden de organisatoren in zo'n geval een compensatie mogen betalen als ze op die manier hun puur financiele belangen kunnen laten doorwegen !

@Marc: en al die automobilisten, motards, fietsers, voetgangers, ...; die ook ergens opgehouden worden of moeten omrijden of gewoon niet op hun bestemming raken. Je ziet het nogal eng door er zo'n drama van te maken dat een trein enkele minuten zou moeten stilstaan om zo'n evenement zonder problemen te kunnen laten plaatsvinden.

Ben ook geen sportliefhebber, maar velen zijn dat nu eenmaal wel, anders zou men al die moeite niet doen.

Metpetergaathetbeter

buiten een bron van ergernis(voor sommigen) is dit ook een bron van inkomsten voor die streek(voor anderen)!  ;D en voor anderen weer een Vlaamse ....euh Franse kermis ! ;D

reeves

En de deze dan, die krijgt gewoonweg den bareel op zijne kop................ zo druk bezig me zijne camera dat hij de bel niet hoort???

Groet Tom

klik


SuSke

Citaat van: centauri167 op 13 april 2015, 16:19:10 PM
...
Ben ook geen sportliefhebber, maar velen zijn dat nu eenmaal wel, anders zou men al die moeite niet doen.

Ik denk gewoon dat er véééééééééél poen mee te pakken is en dat het daarom allemaal kan en gedaan wordt.


Vroeger werd er wel gestopt voor een sluitende overweg.
Staat trouwens ook nog altijd in de UCI-reglementering dat er NIET over een gesloten overweg MAG gereden worden.
Dus diskwalificeren die handel en bonussen terug vorderen.
Voorbeeldfuncties vragen bij overtredingen om doelgerichte en harde straffen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

loebaske

De uitleg op het nieuws van de sport organisatoren is ronduit om mee te lachen  :D :D :D :D :D zou anders een frontale botsing zijn met de renners  :D :D :D :D dus veiliger om door te rijden ?????????

centauri167

Citaat van: SuSke op 13 april 2015, 19:38:29 PM
Citaat van: centauri167 op 13 april 2015, 16:19:10 PM
...
Ben ook geen sportliefhebber, maar velen zijn dat nu eenmaal wel, anders zou men al die moeite niet doen.

Ik denk gewoon dat er véééééééééél poen mee te pakken is en dat het daarom allemaal kan en gedaan wordt.


Vroeger werd er wel gestopt voor een sluitende overweg.
Staat trouwens ook nog altijd in de UCI-reglementering dat er NIET over een gesloten overweg MAG gereden worden.
Dus diskwalificeren die handel en bonussen terug vorderen.
Voorbeeldfuncties vragen bij overtredingen om doelgerichte en harde straffen.

Er is veel poen mee te pakken juist omdat er zoveel volgers zijn, dat is nu éénmaal de economische realiteit. Bedrijven nodigen klanten massaal uit naar voetbalwedstrijden of wielerevenementen, naar een modeltreinbeurs zie ik ze dat nog niet snel doen ...   :(

Voor de rest helemaal mee eens, mijn post daarboven bevestigd dat.

vanmiegroet

Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Davy

Se ma diene laatste in de "ronde van Vlaanderen" had wel serieus chance zenne :) hoe is dat toch mogelijk. Had gisteravond pas de beelden van de overweg in Frankrijk op het nieuws gezien enja.. daar sta je wel van te kijken hé. Daar kun je alleen maar mee lachen hé, vooral me diene da tegen de slagboom knalt :)
En wat mij enorm opviel, der is gene enkele die ff naar links of rechts kijkt. Gewoon de hele bende wringen om door te raken.

Tis natuurlijk wel erg voor de treinbestuurder als je zoiets meemaakt.

conducteur

Nu ook al in de ronde van vlaanderen....
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum