Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

2 euro korting op dagkaart INTERMODELLBAU 2015

Gestart door slaapmuts, 13 april 2015, 03:25:34 AM

slaapmuts

2 euro korting op een dagkaart met een van de volgende codes als je je ticket thuis print via de site ---->     https://shop.messe-dortmund.de/intermodellbau



IB2015Flyer

IB2015VGB

IB2015PIKO

IB2015AboLust


En aanschuiven aan de kasssa moet je dan ook al niet meer......


P.S. als dit al gekend was, bericht gewoon wissen. Bedankt.
veel plezier en groeten van de slaapmuts!


eve

Als je je ticket online kocht en een firmakortingscode opgaf betaalde je 10 € ipv 14 € aan de ingangskassa.

Erik

Jurgen

Eerlijk gezegd vind ik het ieder jaar minder en minder de moeite waard om te gaan.

Echt veel banen staan er niet meer en enkele banen die er staan, stonden er vorig jaar ook.
Dan waren er enkele waar een spoor door een langgerekt landschap lag, maar waar je bijna geen treinen zag. Moest het landschap dan nog de moeite zijn zou ik zeggen ok, maar zelfs dat was niet het geval.

Daar waar een "fotograaf" zijn opstelling opgemaakt had en waar er speciaal een trein moest blijven stilstaan voor de foto (wat ongeveer een half uur duurde denk ik) bleven ook de andere treinen stil staan, dus was de leut er ook snel af.

Neemt niet weg dat er ook prachtige baantjes stonden die wel de moeite waren, dikwijls ook baantjes die al in MSM verschenen waren en dus ook al gekend waren.

Naast de banen staan er ook héél veel handelaars en fabrikanten, maar voor koopjes moet je al lang niet meer naar Dortmund rijden. Kijk gewoon op de website van de gekende handelaars of spring hier in België eens binnen bij een handelaar of beurs en je hebt je modellen een stuk goedkoper dan in Dortmund (ook al is er dan een korting).

Korte samenvatting, ik heb er een uur of 5 rondgelopen en niets gekocht.
Ik vraag me ieder jaar weer af waarom ik blijf gaan. Ik denk dat het vooral komt met het idee dat ik eens iets zou moeten missen.  :D
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

oebr

merci Kurt voor de tip !

IB verzwakt inderdaad wel wat, en de files verstevigen elk jaar helaas ook wel wat. (in het weekend is het vaak nog erger dan in de week) de buit was ook niet indrukwekkend, maar wel enkele interessante gesprekken en toch wat leuke dingen als een loupelamp en een goedkope MM-centrale kunnen scoren, dus ergens toch tevree ;-)
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Metpetergaathetbeter

eigenlijk waren er wel koopjes te doen (maar ja dan moet je wel belangstelling hebben zijn in die koopjes, er werd ook een Marklin verzameling verkocht (naar verluid ook in Houten) waar de loc(s toch aan heel aantrekkelijke prijs werd aangeboden, de wagons kosten net zoveel/ of net niet de verkoopprijs, voor de knutselaars was/is dit een echt paradijs waar je al de benodigde spullenn op één plaats kun kopen !

De banen waren ofwel heel mooi( maar ja we zagen ze al eens)of mooi maar dan niet WAUW! Eigenlijk een koopbeurs !

Groeten Peter ;)

Mattias

Filles?? Laat me niet lachen..
Maar liefst 5 uur gereden tussen Wervik en Dortmund!
Over een traject  3h30 maar liefst 1h30 filegereden..  :-[

De goedkopere inkom van 10€ (via de tip hierboven) maakte de trip deels goed.
Waarvoor dank in ieder geval!  ;)

De beurs op zich was niet echt wow te noemen.
Minder dan vorig jaar en dat al minder dan het jaar ervoor..
Al zaten er enkele heel erg prachtige modelbaantjes tussen!

Echte goedkope prijzen waren er niet te vinden.
De prijzen waren grotendeels de nieuwkoopprijzen, zoals in de gekende fysieke als online winkels.
Vaak ook occasietuig gezien die al een duwtje of stootje hebben gekregen. En dat voor nieuwprijzen..

Nee.. Kben uiteindelijk naar huis gegaan met 3 decoders.
Had 3/4 van mijn meegenomen budget terug mee..
Jammer! Volgende keer beter..  :)
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

modelbaanHO

Citaat van: Mattias op 19 april 2015, 17:02:29 PM
De beurs op zich was niet echt wow te noemen.
Minder dan vorig jaar en dat al minder dan het jaar ervoor..
Al zaten er enkele heel erg prachtige modelbaantjes tussen!

Echte goedkope prijzen waren er niet te vinden.
De prijzen waren grotendeels de nieuwkoopprijzen, zoals in de gekende fysieke als online winkels.
Vaak ook occasietuig gezien die al een duwtje of stootje hebben gekregen. En dat voor nieuwprijzen..

Hier kan ik mij volledig bij aansluiten.

Ik ben met lege handen en een even volle portemonnee terug naar huis gekeerd.
Waarschijnlijk ga ik volgend jaar een keer overslaan.
Ik heb een aantal foto's getrokken van de banen, maar heb nog geen tijd gehad om ze te downloaden van de camera en te dumpen op mijn fotosite.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

janjozef

Er stonden een aantal mooie banen maar om een of andere reden hadden die bijna allemaal een plaatje met "ontrax 2015" erop hangen

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

loebaske

Jammer genoeg kon ik dit jaar niet gaan,( was 2j geleden) aan de geposte verslagen ben ik naderhand toch tevreden dat ik niet kon gaan, weer blijkt dat die beurs op haar einde loopt, toch wat treinmodelbouw inhoud, weet nog goed dat 5 a 6j geleden de place was om koopjes te doen....

Zoals hier aangegeven kan men beter in eigen land blijven, trouwens we hebben hier elk jaar een fijne beurs, Euromodelbouw en die van MSM

marc goovaerts

Nu, ik heb me toch geamuseerd hoor. En dat 'misschien volgend jaar overslaan ?' zeggen we nu al jaren. Vooral de vrienden die zich met RC-vliegtuigjes bezig houden. Die vinden dat er voor hun hobby elk jaar minder grote en kwaliteitsvolle merken staan en meer en meer speelgoed. Daarbij vinden zij dat het elk jaar meer een treintjesbeurs wordt...
Ook een plezierige babbel gehad met Kees-Jan. Zo leer je ook eens forumleden kennen 'in the flesh', zelfs ver van huis.

Catje

Ook ik en enkele leden van de modeltreinclub hebben op zaterdag "Intermodelbau"in Dortmund bezocht.
Waren met 7 leden met de trein vanuit Herzogenrath ( Aken) naar Dortmund gegaan, geen last van files en lekker ontspannen
gearriveerd.
Kosten trein, U bahn en entree 20,-. ,daar ga ik dus geen benzine aan verrijden.
Mooie beurs en mooie dag gehad.


Willy

marc goovaerts

Van files hebben we zaterdag niet veel last gehad deze keer. Wel van Nederlandse ambtenaren... Die vonden het nodig een heel eind voor Venlo aan de weg te werken, en gelijk op alle rijstroken. Ze hadden wel een 'omleidingkje' voorzien. Van minstens 50 kilometer, die ons meer en meer naar het zuiden stuurde. Tot we fuck you dachten, de kaart erbij namen en onze eigen weg zochten...
Gisteren stond er dan boven de afrit Ranst ineens 'werken tussen X en Venlo. Duisburg via Hasselt'. Iemand van de wegenregie die zaterdag ook naar Dortmund getrokken was ?

Kees-Jan

Marc,

Het was prettig kennis te maken! Je zag hoe druk het was................

Alleen de woensdag en de zondagmiddag was er tijd om adem te halen. De andere dagen (dagdelen) was het soms over de hoofden lopen. Zo druk.

Voor mij was het een bijzonder geslaagde (vak)beurs waarbij netwerken me geen windeieren gelegd heeft. Het was me de investering in tijd en geld zeker waard.
 

Jurgen

Citaat van: Kees-Jan op 20 april 2015, 11:49:47 AM
Alleen de woensdag en de zondagmiddag was er tijd om adem te halen. De andere dagen (dagdelen) was het soms over de hoofden lopen. Zo druk.


Ik ben er vrijdag geweest en vond het er vrij rustig tegenover andere jaren.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.