voorde dok railmagazine

Gestart door sdz1976, 06 april 2015, 19:47:00 PM

Steam.N

Knap, Samuel !
De sfeer heb je volledig te pakken !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

eddy

Hoi Samuel,
weet het niet zeker,Suske is daar veel beter van op de hoogte.Denk dat die kraan vlug door haar poten zal zakken.Staat dat die 70 ton mag heffen,maar die steunbalken waarop de kraan rijdt kan zeker die 70 ton niet aan,zonder dan nog het gewicht van de kraan zelf.

groeten eddy

mahtoska1

Jawadde, prachtige portal kraan.

Gerolf

Citaat van: Steam.N op 03 februari 2017, 20:37:48 PM
De sfeer heb je volledig te pakken !

Vind ik ook  8)
Voor dat kraangewicht: misschien het getal op je loopbrug wat verlagen ?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Dreha

Idd leuke sfeer  :)
Maar heb de indruk dat de kraan ook wat hoog boven de loopsporen uitkomt.
Dacht die loopkranen meestal wat dieper liggen.
Maar het belangrijkste is dat jij het ok vindt  :D

Floris

er zijn kranen die tussen de rails hangen, er zijn er die er helemaal bovenop staan... je kunt er allerlei kanten mee op.
Het aangegeven gewicht lijkt mij ook wat ambitieus maar zonder ambitie kom je sowieso nooit ergens dus waarom ook niet  ;D tis wel een sfeervol ding in elk geval! lekker bezig!

Pierre

Waarom al dat geneuzel over gewichten en of het wel kan. Het ziet er gewoon lekker uit en daar gaat het om ... toch? Ik vind het wel een geslaagd project Samuel. Lekker met allerlei spulletjes uit de rommeldoos. Hier hou ik van. Top gedaan man. ;)
Groet Pierre.


dani

betweters....  die zijn er overal.

Heren, dit is een fantasiewereld, hier kan alles
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Johnnytrein

groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

SuSke

Sam weet inderdaad een mooie sfeer neer te zetten.

Dat een en ander niet klopt is inderdaad een feit. Maar Sam is hier gelukkig mee en fier op en dat mag en moet hij ook zijn.
Hier wordt modelbouw getoond die iedereen aan kan. Het enige dat je moet hebben is het creatief oog van wat je in de rommeldoos hebt liggen en de durf om er iets mee te maken dat compleet anders is dan het oorspronkelijke.

Knap werk Sam
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

sdz1976

#175
Dankuwel mannen voor de lof,

Dat 1en ander niet helemaal klop zoals Suske het ongeveer zei  :) is helemaal juist, al zal het iets meer gaan kloppen dan het nu klopt als de dingen die er nu nog niet zijn wel zullen zijn maar helemaal kloppend kloppend zal het wel nooit doen :)

Dit wil echter niet zeggen dat ik jullie opmerkingen en suggestie,s om het realistischer te maken niet waardeer, want dat doe ik wel.

Het oogt goed als je geen diepgaande kennis hebt , dus ben ik tevreden en het was, is leuk om te maken en dat telt ook.

Intussen iets ontdekt bij hobbywinkel pippo,s, had namelijk vrij grote lampenkappen nodig en mijn vriendin haar oog viel op onderstaande.
Even gaatje geboord, wat verf erop, draadjes erdoor, lampje erin, en je kan het als eens laten poseren.

Ik had ook nog een mooie stoomketel van Bavaria liggen die ik eens ineen geflanst had, dus hebben we daar maar meteen een stookkot voor gebouwd  :)
20170205_133618 by Samuel De Zutter, on Flickr

20170205_133639 by Samuel De Zutter, on Flickr

20170205_133643 by Samuel De Zutter, on Flickr

20170205_200601 by Samuel De Zutter, on Flickr


20170205_214640 by Samuel De Zutter, on Flickr


Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Gerolf

Ferme lampen. Ik moet dringend eens langs zo'n winkel passeren  :P
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

SuSke

Citaat van: sdz1976 op 06 februari 2017, 11:05:04 AM
... en mijn vriendin haar oog viel op onderstaande...

Dan wordt het helemaal fijn om op zoek te gaan naar dingen die je kan gebruiken. ;) 8) 8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

dani

ik wist niet eens dat jij een vriendin had, man....

Allee vooruit, een helper !  En ze heeft een goed oog voor de kleine dingen zo te zien.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

sdz1976

Kweet het ben met mijn gat in de boter gevallen :)

Intussen het muurke geverfd en al wat machinerie laten poseren:














20170212_192208 by Samuel De Zutter, on Flickr

20170211_134754 by Samuel De Zutter, on Flickr


20170212_192236 by Samuel De Zutter, on Flickr

20170212_192222 by Samuel De Zutter, on Flickr



20170211_134805 by Samuel De Zutter, on Flickr


20170212_192208 by Samuel De Zutter, on Flickr

20170211_134754 by Samuel De Zutter, on Flickr


Grtz,

Samuel.







www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1