Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

voorde dok railmagazine

Gestart door sdz1976, 06 april 2015, 19:47:00 PM

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

evan

Knap resultaat Samuel
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

sdz1976


Dankuwel heren,

Was ook een leuk kitje om in mekaar te steken.
Zoek nu eigenlijk nog de grote havenkraan van Artitec.
Degene die ik had voorzien gaat teveel afsteken, tegen de 2 die ik al heb.
Die van mbw is ook prachtig, maar veel te groot, die van de grootseriefabrikanten kan je gewoon niet in de buurt van 2 Artitec kranen zetten.

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

sdz1976

#63
Vandaag na een lange tijd, er nog eens ingevlogen, bij Voorde dok.

Wouter werkte het grote stapelmagazijn verder af, dat zijn naam vandaag ook kreeg opgekrast:


20161002_222118 by Samuel De Zutter, on Flickr

Verder maakte ie een stukje werkplaats voor in het hoekje:

20161002_222146 by Samuel De Zutter, on Flickr


Ik werkte intussen verder aan het overdekte dok: ramen verven en plaatsen, draagconstructie,s maken etc,
Deze foto's waren echter nog slechter van kwaliteit, dus die zijn voor een volgende keer.

Grtz,

Samuel en Wouter.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

OlivierV

De naam van het stapelmagazijn is in ieder geval weer goed gevonden.

Benieuwd om het in de toekomst eens in het echt te zien, zal sowieso beter zijn dan op foto. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

sdz1976

We doen ons best Olivier.

Intussen hebben we weer gedaan waar we goed in zijn  :) aan een nieuw gebouw begonnen zonder de voorgaande eerst af te werken ::)
Dit is een Amerikaanse plaasteren kit, deze heeft 2 verschillende kleuren verf over zich gehad en een voegtest in de hoek.

20161004_113400 by Samuel De Zutter, on Flickr

Intussen zijn de metaalbewerkers druk doende aan het frame, dat het gebouw, dak en loopkraan steunt.

20161005_132200 by Samuel De Zutter, on Flickr

20161005_133115 by Samuel De Zutter, on Flickr






En ja Frans je mag commentaar geven  :)

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Floris

hahaha oei, frans krijgt t nog druk met ons...  8)
Leuke kijk in de hal zo, voor zo'n zware kraan mag er wel een forse kraanbaan in. Hier vast wat inspiratie wat dat betreft...
IMGP7016 by Floris Dilz, on Flickr
IMGP7058 by Floris Dilz, on Flickr

Steam.N

Prachtige foto's, Floris !
Ze doen mijn industriëel hartje wat sneller slaan  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

SuSke

Citaat van: Floris op 06 oktober 2016, 10:47:57 AM
hahaha oei, frans krijgt t nog druk met ons...  8)
...

In zoverre dat ik het zo nog niet druk genoeg heb  ;) 8)

De kraanbalk op de foto's van Floris is wel voor een monster van een kraan.
Uit mijn ervaringen bij Sidmr spreek je daat over een brug die 45t kan hijsen met een overspanning van 30 tot 40m.

En dan wat Sam uitlokte :))  8)
Citaat van: sdz1976 op 06 oktober 2016, 00:42:11 AM
En ja Frans je mag commentaar geven  :)

Wat die van Katsjoe betreft, dat houten plankje zou ik toch ook vervangen door een "deftig" styreen profiel en dan ook de grootste maat in I-profiel (9,5mm - #279). De kolommen zijn ook samengesteld, dus daartussen moet ook een verband komen om de boel te solidariseren, maar de kolommen staan al wel in de goede richting.
Horizontaal naast de kraanbalk moet je het remverband voorzien.
Tussen de kolommen onder de wand en onder de kraanbaan moeten ook verbanden in de langsrichting komen om alles recht te houden.
De dakspanten moeten ook voorzien worden van de nodige verbanden in het vlak van de kolommen. Deze in het dakvlak zelf komen ter hoogte van het vertikaal verband tussen de kolommen.
Nog aardig wat aan te doen dus.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

sdz1976

Dankuwel voor de inspirerende foto's Floris!!

Het grootste deel van wat je daar zegt is chinees voor mij Frans, maar dat van die latjes was wel voorlopig zelle :)

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

SuSke

Citaat van: sdz1976 op 06 oktober 2016, 16:34:28 PM
Het grootste deel van wat je daar zegt is chinees

't is anders gewoon vlaams, maar wel het vakjargon  ;) ??? :-[
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Floris

Tis een aardig deel herhaling van waar we het over hadden bij mijn halletje een tijd terug... Zover ik Frans goed begreep en niet te eigenwijs was ( :P ) heb ik het toen allemaal een heel eind uitgevoerd, dat geeft vast wat ideeën denk ik.
http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,22026.msg332674.html#msg332674
Ben benieuwd hoe het wordt Sam! succes!

loebaske

#73
Dat was geen chinees, klopt als een plaatje Floris wat Frans probeerde uit te leggen...

sdz1976

Bij het terug bekijken van jouw foto's besefte ik een paar dingen:

1 Dit nieveau haal ik nooit, maar efin ik ga het wel min of meer trachten.

2 Ik heb bij deze kraan te weinig hoogte voor een i balf die hoog genoeg is.

3 Deze kraan is eigenlijk te zwaar voor hier ( het is een tamelijk veel versmalde kraan van Cornstone)
   en bij nader inzien ook niet gedetailleerd genoeg voor op de voorgrond.

Is wel de bedoeling van geen vakwerk dakgebinte te maken, vandaar de vrij grote i balken en geen fijnere t balken zoals in Floris zijn voorbeeld.

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1