Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

voorde dok railmagazine

Gestart door sdz1976, 06 april 2015, 19:47:00 PM

SuSke

Prachtige sfeerbeelden en zeker met die "doorkijkjes".
Ook de details, zoals Evan al aanhaalde zijn gewoon mooi en goed geplaatst.

Voor het laden van die vatenin de boot zou ik toch ook op zoek gaan naar een andere manier. Deze gaat niet goed aflopen. Heeft je schip geen laadboom die je kan gebruiken om een wieg met vaten naar beneden te halen?
Anders een simpele verplaatsbare laadboom op de kade naast het schip.

En vloek maar rustig verder en die bolwassing van Wouter die overleef je ook wel als grote jongen  ;) 8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

raf

van mij mag je ook blijven vloeken
dat meer touw zou ik aan passen omdat het voor aan op het diorama zit maar dit is muggen ziften omdat er zoveel meer te ontdekken valt op dit stukje alleen al
man man echt mooi

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

wouterdt

Citaat van: SuSke op 06 september 2017, 09:20:40 AM


En vloek maar rustig verder en die bolwassing van Wouter die overleef je ook wel als grote jongen  ;) 8)
Ik zeg niks, ik wacht tot Murphy de zaak regelt.
Dan zal er gerechtigheid zijn 8)

Herwig

#348
aan u:  enkele forum-PB 's   ( "Mijn Berichten")

sdz1976

#349
Bedankt voor de mooie veren heren,

Intussen thuis de havenkraan van Artitec aan het voltooien.

Maar eerst iets bouwen dat de kerstman mij gisteren bracht  ;D

Paul Colson van C-traccs heeft namelijk voor mij een kreng gelazerd,  die  voortaan ook te verkrijgen zijn bij HST Verhaegen.

Ze zijn per twee verpakt en voorzien van een handleiding a la Ikea, dus super duidelijk.

Ben hier meer dan blij mee omdat deze karren in de haven  het meest van al voor kwam, maar bij geen enkel fabrikant in ho was te verkrijgen, maar nu dus wel en misschien later nog meer :)

20170907_130255 by Samuel De Zutter, on Flickr

20170906_122502 by Samuel De Zutter, on Flickr

20170906_122453 by Samuel De Zutter, on Flickr

20170906_122436 by Samuel De Zutter, on Flickr



20170906_122432 by Samuel De Zutter, on Flickr




Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

SuSke

Dat zien er weer leuke dingen uit  ;)

en natuurlijkook weer een lekker afgeleefde kraan die je daar aan het bouwen bent  8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Herwig

Echte platte natiewagens in HO .
Dit is een zeer plezant idee en initiatief.
Nu nog H0-schitsen (sleeën),    die hoorden er zeker bij.

Martin Welberg

Leuk !!!

Over landvasten..



Deze is voor kleinere bootjes.

Martin Welberg

En voor het afmeren van een schip..


loebaske


Martin, is bijna een Gents stropke  ;)


Herwig

aan Samuel,
ik stuurde u forum-Pers.Bericht  ( 'Mijn Berichten' )  met info van het Karrenmuseum te Essen over natiewagens en krengen.

sdz1976

Bedankt Martin en Herwig voor de meer dan nuttige info, laat maar komen.

Houd er in de mate van het mogelijke rekening mee om alles zo realistisch mogelijk te maken.

Intussen heb ik een kreng in mekaar gezet en al lichtjes verweerd, straks nog wat verder verweren en met een tractor ervoor eens op de baan showen.
Er is trouwens mogelijk van te kiezen tussen twee dissels 1 voor tractoren en 1 voor paarden.


20170907_161124 by Samuel De Zutter, on Flickr


20170907_163637 by Samuel De Zutter, on Flickr


20170907_163641 by Samuel De Zutter, on Flickr








20170907_164108 by Samuel De Zutter, on Flickr



20170907_164117 by Samuel De Zutter, on Flickr


20170907_165214 by Samuel De Zutter, on Flickr


20170907_165218 by Samuel De Zutter, on Flickr


Grtz,

Samuel.


www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

evan

Dat hoort zeker bij de sfeer van jullie baantje!
Is twee exemplaren wel genoeg?  ;D

Ik herinner me die dingen dat ze nog her en der stonden in de haven.  Vaak hadden ze een donkere kleur zoals groen of zwart met op de zijkant de naam van de Natie of rederij.  Nu dat laatste is bijna niet haalbaar, maar die kleur lijkt me wel het overwegen waard.  De houten bodem natuurlijk blijft zijn houtlook behouden.

Die metalen banden rond de wielen zijn ook knap weergegeven.

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.