Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Het forum gaat zo stroperig

Gestart door Michael, 06 april 2015, 07:57:09 AM

SuSke

Nu ook niet overdrijven hé Luc.

Anders wordt mijn middagpauze op de job véééél te lang  8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Havoc

Citaat van: SuSke op 07 augustus 2015, 11:31:09 AM
Ik neem aan dat in sommige omstandigheden je leven afhankelijk is van 7 seconden, maar ik ben wel de mening toegedaan dat het bekijken van een modelspoorforum niet zulk een levensbereigende activiteit is.

Bovendien moeten wij ons als modelspoorbouwers toch een beetje trainen in de discipline van het "geduld hebben".
Laat dit dan een mooie oefening zijn.
;) ;) 8)

Tja, dat is een opinie... Eerlijk gezegd valt het hier nog mee. Enig probleem dat ik tegenwoordig heb zijn de foto's die bij Photobucket staan. Maar daar kan het forum niets aan doen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

doomslu

Gisteren heb ik het TMM-forum naar een andere server verplaatst.
Vermoedelijk zal ik dat met het MSM-forum morgen (13 augustus) doen.

Omdat zo'n forum toch een aantal zware bestanden zijn duurt het een tijdje om alles te uploaden.
Daarna moet ik de forumsofware upgraden naar de nieuwste versie, want de oude draait niet volledig goed op de nieuwe server (hogere PHP versie voor de kenners).
Bovendien moet daarna het IP-adres van het domein worden gewijzigd. Dat is iets wat enkele seconden duurt om te doen, maar het duurt een paar uren eer deze informatie over het internet is verspreid.
Gisteren heb ik toch een uur of 3 à 4 moeten wachten tot het forum weer te voorschijn kwam.
Met een gewone website is er geen probleem, maar een forum moet gesloten worden, want alle berichten die na de kopie worden gepost zijn later verloren.

Wees dus voorbereid op een paar uren zonder forum. Slik eventueel een kalmeringspil!  ;D

Ik zal dit ofwel in de vroege voormiddag of de vroege namiddag doen, zodat in elk geval de avondspits gevrijwaard wordt.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Peter

Luc,
Het inloggen op het TMM forum gaat vanzelf, doch eigenaardiger wijze krijg je telekens je een draadje aanklikt bovenaan een nauwelijks leesbare tekst en is de tekst van de draadje veel groter dan normaal. 
Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

Citaat van: Peter op 12 augustus 2015, 11:43:54 AM
Luc,
Het inloggen op het TMM forum gaat vanzelf, doch eigenaardiger wijze krijg je telekens je een draadje aanklikt bovenaan een nauwelijks leesbare tekst en is de tekst van de draadje veel groter dan normaal.
Klopt, daarom dat ik nu die update aan 't doen ben daar.
En dus weet ik dat ik dat hier meteen zal moeten doen.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

PietB

Citaat van: doomslu op 12 augustus 2015, 11:37:52 AM
Gisteren heb ik toch een uur of 3 à 4 moeten wachten tot het forum weer te voorschijn kwam.
Je zou je provider kunnen vragen om vanaf vandaag tot en met vrijdag de DNS TTL te verlagen naar 30 minuten.
Want de propagatie van een nieuw IP-adres(je gaat toch naar een nieuw IP-adres?) heeft enige tijd nodig.
; <<>> DiG 9.3.6-P1-RedHat-9.3.6-20.P1.el5_8.6 <<>> www.modelspoormagazine.be
;; global options:  printcmd
;; Got answer:
;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: NOERROR, id: 21236
;; flags: qr rd ra; QUERY: 1, ANSWER: 1, AUTHORITY: 3, ADDITIONAL: 0

;; QUESTION SECTION:
;www.modelspoormagazine.be.     IN      A

;; ANSWER SECTION:
www.modelspoormagazine.be. 14400 IN     A       89.18.178.71

;; AUTHORITY SECTION:
modelspoormagazine.be.  14400   IN      NS      ns3.anony.eu.
modelspoormagazine.be.  14400   IN      NS      ns1.anony.nl.
modelspoormagazine.be.  14400   IN      NS      ns2.anony.nl.

;; Query time: 23 msec
;; SERVER: 212.54.40.25#53(212.54.40.25)
;; WHEN: Wed Aug 12 11:55:02 2015
;; MSG SIZE  rcvd: 129

De bestaande nameserver(DNS) gegevens.

Het getal 14400 is 14400 seconden dat dit record 'geldig' is.
Wordt het niet ververst dan zullen alle DNS servers op het internet de gegevens vergeten.
En nieuwe info opvragen bij ns. ns2 of ns2 van anony



grt Piet.

Peter

#51
Die rare tekst op het TMM forum is al verdwenen en de tekst in de draadjes zelf is ook al terug OK

Luc: je bent toch een krak, zenne  ::) ::) ::)
Met vriendelijke groeten
Peter

modelbaanHO

Een (nogal) ingrijpende wijziging op een 13de ... Je durft. ;D
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Michael

Luc fijn dat je eerst TMM afhandelt en daarna pas dit forum, zo zijn alle kwaaltjes al bekend.
Succes met de hele operatie.
En morgen is het donderdag de 13, dus geen enkel probleem!! ;) ;)
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

doomslu

Citaat van: Michael op 12 augustus 2015, 14:09:21 PM
Luc fijn dat je eerst TMM afhandelt en daarna pas dit forum, zo zijn alle kwaaltjes al bekend.
Succes met de hele operatie.
En morgen is het donderdag de 13, dus geen enkel probleem!! ;) ;)
Het leek me inderdaad voor de hand liggend om een minder druk forum als eerste te doen.
Bovendien zit daar enkel een forum, terwijl op modelspoormagazine.be ook nog eens de website zit.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

doomslu

Citaat van: Peter op 12 augustus 2015, 12:27:04 PM
Die rare tekst op het TMM forum is al verdwenen en de tekst in de draadjes zelf is ook al terug OK

Luc: je bent toch een krak, zenne  ::) ::) ::)
Neen hoor Peter, ik knoei maar wat. Soms met vallen en opstaan, veel opzoeken op Google, en af en toe 'with a little help from my friends' (Piet bvb.).  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

PietB

Citaat van: doomslu op 12 augustus 2015, 14:27:30 PM
Neen hoor Peter, ik knoei maar wat. Soms met vallen en opstaan, veel opzoeken op Google
Je hebt gelijk Peter 't is m een krak
Citaat van: doomslu op 12 augustus 2015, 14:27:30 PM
en af en toe 'with a little help from my friends' (Piet bvb.).  ;)
dat mag geen naam hebben.

grt Piet.

marc goovaerts

TMM-forum ziet er inderdaad terug beter uit, maar is ongelofelijk traag nu.

Michiel

Vreemd, voor mij is het TMM forum nu lekker snappy.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

marc goovaerts