Het forum gaat zo stroperig

Gestart door Michael, 06 april 2015, 07:57:09 AM

centauri167

Citaat van: PietB op 19 april 2015, 01:16:11 AM
Citaat van: centauri167 op 18 april 2015, 23:22:12 PM
Jongens toch, gebruik gewoon een Mac en alles gaat zo vlotjes als iets ...   8)
Koddig hoor dat Apple volkje.
Zij dichten hun apparatuur onmogelijke krachten toe!
Ik zou éérst ff goed lezen Paul, voor je zoiets opschrijft.
Het ligt echt aan de server.

grt Piet.

Ik behoor zeker niet tot het Apple-volkje, heb het hier jaren proberen buiten te houden daar ik het veel te duur vond, maar ik moet eerlijk bekennen, sinds we nu al 3 jaar een mac-book gebruiken is er een wereld voor me open gegaan. Daar blijft het trouwens voor mij bij, de rest mag Apple houden ...

En mijn post was maar grappig bedoeld hoor, maar eerlijk, heb eigenlijk nooit last van "stroperigheid" en ik check het forum op elk uur van de dag omwille van mijn variabel werkrooster.

Michael

Vanochtend is het weer een drama, alles wat ik aanklik op het forum krijg ik een zandloper, paar seconden wachten en dan opent zicht de pagina.
Niet even snel kijken dus.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

doomslu

Citaat van: Michael op 05 augustus 2015, 07:45:28 AM
Vanochtend is het weer een drama, alles wat ik aanklik op het forum krijg ik een zandloper, paar seconden wachten en dan opent zicht de pagina.
Niet even snel kijken dus.
Piet monitort het forum al een paar maanden. Ik zal eens zien of ik iets speciaals zie deze morgen in de logfile.

Los hiervan ga ik volgende week de website en het forum verhuizen naar een andere server bij dezelfde provider. Ik weet niet of het iets zal wijzigen aan de snelheid. De reden van de verhuis is dat ik een hogere versie van PHP nodig heb voor de software van de website.

Ik zal jullie tijdig verwittigen, want ik kan niet inschatten hoe lang de down-tijd van het forum zal zijn.
En NEEN, ik doe het niet 's nachts!  :)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Paulogic

Citeer
En NEEN, ik doe het niet 's nachts!  :)

Allez jong... Een excuus om laat op te blijven en stiekem te bouwmodellen ( of zoiets )  ;D 8)
mvg,
Paul(ogic)

PietB

Ja het is bijna iedere morgen raak Luc.
Ik schrijf om die reden ook mijn verjaardags wensen bij voorkeur sávonds na 24.00 uur.

Citaat van: doomslu op 05 augustus 2015, 10:12:53 AM
Los hiervan ga ik volgende week de website en het forum verhuizen naar een andere server bij dezelfde provider.

Succes er mee.

grt Piet.

Gerolf

Citaat van: doomslu op 05 augustus 2015, 10:12:53 AMEn NEEN, ik doe het niet 's nachts!  :)

Ik ook niet, want dan is mijn vrouw thuis  ;D  ;D  ;D
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Gerolf op 05 augustus 2015, 20:33:01 PM

Ik ook niet, want dan is mijn vrouw thuis  ;D  ;D  ;D
waar en wanneer dan wel Gerolf ?  :-\ ;D ;)

Gerolf

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 05 augustus 2015, 20:37:37 PM
Citaat van: Gerolf op 05 augustus 2015, 20:33:01 PM
Ik ook niet, want dan is mijn vrouw thuis  ;D  ;D  ;D
waar en wanneer dan wel Gerolf ?  :-\ ;D ;)
Dat noemt men opportunisme  ::) of ... criminal minds   ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

centauri167

Citaat van: PietB op 05 augustus 2015, 18:19:39 PM
Ja het is bijna iedere morgen raak Luc.
Ik schrijf om die reden ook mijn verjaardags wensen bij voorkeur sávonds na 24.00 uur.

Citaat van: doomslu op 05 augustus 2015, 10:12:53 AM
Los hiervan ga ik volgende week de website en het forum verhuizen naar een andere server bij dezelfde provider.

Succes er mee.

grt Piet.

Is het niet van al jouw late verjaardagstaarten Piet dat het forum in de ochtend zo stroperig gaat ...   ;)

PietB

Citaat van: centauri167 op 06 augustus 2015, 23:40:26 PM
Is het niet van al jouw late verjaardagstaarten Piet dat het forum in de ochtend zo stroperig gaat ...   ;)
Geef maar aan hoor, moet ik er mee stoppen?

Ben

"Pagina opgebouwd in 7.933 seconden met 22 queries".

Gr, Ben.

PietB

Daar staat deze dan tegenover Ben.
Pagina opgebouwd in 0.092 seconden met 22 queries.
Het is vanaf de eerste dag dat dit fenomeen zich voordeed erg grillig, voor wat betreft de tijdstippen en de vertragingen.
Ik heb een logging lopen die dagelijks naar Luc wordt gestuurd, zodat hij gericht vragen bij de provider kan stellen.
Want ik denk dat het traag wordt door een of ander proces op de server waar dit forum op draait.

Tevens is Luc met een grote move bezig, het forum en de bijbehorende sites van MSM te verplaatsen.
We zullen daar even op moeten wachten.

grt Piet.

Rangeerduivel

Het is toch vrijetijdsbesteding,dus helemaal niet erg,dat wachten! ;D

;)

SuSke

#43
Ik neem aan dat in sommige omstandigheden je leven afhankelijk is van 7 seconden, maar ik ben wel de mening toegedaan dat het bekijken van een modelspoorforum niet zulk een levensbereigende activiteit is.

Bovendien moeten wij ons als modelspoorbouwers toch een beetje trainen in de discipline van het "geduld hebben".
Laat dit dan een mooie oefening zijn.

;) ;) 8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

doomslu

Zullen we, om onszelf de trainen, de wachttijd op 1 uur zetten?  8) :o
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *