Het forum gaat zo stroperig

Gestart door Michael, 06 april 2015, 07:57:09 AM

Peter

Ik gebruik Firefox, en heb geen problemen met het forum, voorlopig nog wel met Windows 8.1.
Met vriendelijke groeten
Peter

efl045

Citaat van: doomslu op 16 augustus 2015, 10:21:25 AM
Naar aanleiding van onder andere een paar ervaringen van mensen hier op het forum durf ik momenteel Windows 10 nog niet installeren...
Er is weinig durf nodig om Windows 10 te proberen, er is gelukkig een grote knop: 'Terug naar vorige versie'  :)
Ik ben van Windows 7 naar Windows 10 gegaan, had gedurende een paar dagen behalve met browsers ook nog allerhande problemen die niks met het forum te maken hebben (printen en scannen) en toen ik er genoeg van had was ik op een half uurtje weer met Windows 7 aan het werk (zonder ook maar iets te moeten aanpassen) en werkte ook printen en scannen weer perfect.
En nu toch maar eens verder proberen op een test PC  ;)


philippe_007

Met Firefox en Ubuntu gaat alles perfect....


knibbelknabbel

heb win10, maar wel mijn chrome erop gezet :-)

Huugooke

Citaat van: efl045 op 16 augustus 2015, 11:22:58 AM
Citaat van: doomslu op 16 augustus 2015, 10:21:25 AM
Naar aanleiding van onder andere een paar ervaringen van mensen hier op het forum durf ik momenteel Windows 10 nog niet installeren...
Er is weinig durf nodig om Windows 10 te proberen, er is gelukkig een grote knop: 'Terug naar vorige versie'  :)
Ik ben van Windows 7 naar Windows 10 gegaan, had gedurende een paar dagen behalve met browsers ook nog allerhande problemen die niks met het forum te maken hebben (printen en scannen) en toen ik er genoeg van had was ik op een half uurtje weer met Windows 7 aan het werk (zonder ook maar iets te moeten aanpassen) en werkte ook printen en scannen weer perfect.
En nu toch maar eens verder proberen op een test PC  ;)
Waar is die knop? Waar? Waar? :-\

efl045


Michael

Windows 10 niet te snel opgeven, toegeven er zijn wat probleempjes maar die zijn uiteindelijk wel allemaal op te lossen, voorlopig werk ik met MS edge, werkt snel en goed, enkel hier op het forum wat kleine dingen. Wie weet over een maand of zo allemaal opgelost. MIj bevalt win 10 wel lekker snel ook het forum.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

PietB

Ik draai ook met Win 8.1 en firefox.
Al sinds Internet Explorer 8 heeft Microsoft een heel ander idee over HTML dat de rest van de wereld.
Om nog maar te zwijgen over Flash en PHP weergave, daarom hebben ze ook sinds versie 9 de compatibility knop ingebouwd.
Zie ook http://www.sevenforums.com/tutorials/1196-internet-explorer-compatibility-view-turn-off.html

Het verhaal dat Micro$oft zijn browser heeft aangepast om dat sites ontworden voor 'oudere' versies van HTML gebouwd zijn is natuurlijk KUL!
Er zijn geen oudere of nieuwere versies van HTML, Micro$oft probeert hun HTMLafwijking bij ons door de strot te drukken!
Waarom hebben Opera Firefox en Chrome geen problemen, zonder de compatibillity knop?
Juist omdat Micro$oft IE een misser is en op dat punt zal het met Edge wel niet beter zijn.
Dat laatste is een vermoeden van mij, ik kan het niet staven met langdurige ervaringen.
Want Windows 10 heeft er bij mij precies 3 uur op gestaan en toen heb ik mijn Win8.1 installatie DVD er weer bij gepakt.
Ook printers en scanners, UPnP apparaten, kon ik niet configureren.
Ik kon ook geen Roll-back knop vinden.

Ja ik ben vrij uitgesproken over Windows 10, zie het onderschrift van mijn Avatar.
Daar heb ik ook zo mijn redenen voor, de technische hierboven beschreven, maar ook de privacy issue's
Het onderstaande artikel belooft weinig plezierigs:
http://computerworld.nl/it-beheer/87806-claim-in-windows-10-je-privacy-terug

grt Piet.


ceuleer

De knop "MARKEER ALLE BERICHTEN ALS GELEZEN" werkt toch nog niet zoals het zou moeten, ik moet zeker 10 keer klikken op de knop om de berichten die ik nu niet wens te lezen uit de lijst "Recente ongelezen topics" te verwijderen.
Zowel op de pc, de iPad als op de iPhone.

marc goovaerts


ERVIN

Hier hetzelfde probleem.

Als ik een post aan schrijven ben en wil hem plaatsen krijg ik soms deze melding :
Waarschuwing - terwijl je aan het lezen was is er een nieuwe reactie geplaatst. Het zou kunnen dat je je reactie nog wilt herzien.  en dan blijkt dat er helemaal niets nieuws gepost is??

Peter

Heb dit ook al gemeld Erwin, maar nog geen antwoord gekregen,
Met vriendelijke groeten
Peter

Stieven76

#132
Citaat van: efl045 op 16 augustus 2015, 11:22:58 AM
Citaat van: doomslu op 16 augustus 2015, 10:21:25 AM
Naar aanleiding van onder andere een paar ervaringen van mensen hier op het forum durf ik momenteel Windows 10 nog niet installeren...
Er is weinig durf nodig om Windows 10 te proberen, er is gelukkig een grote knop: 'Terug naar vorige versie'  :)
Ik ben van Windows 7 naar Windows 10 gegaan, had gedurende een paar dagen behalve met browsers ook nog allerhande problemen die niks met het forum te maken hebben (printen en scannen) en toen ik er genoeg van had was ik op een half uurtje weer met Windows 7 aan het werk (zonder ook maar iets te moeten aanpassen) en werkte ook printen en scannen weer perfect.
En nu toch maar eens verder proberen op een test PC  ;)

Waar vind je die rollback knop? Mijn schoonvader heeft Win10 ook geïnstalleerd maar wil liever terug naar Win7. Hij had daar beter nog wat mee gewacht maar ja. Heb Win10 zelf nog niet geïnstalleerd, ik wacht nog wel even.

EDIT: al gevonden ondertussen

doomslu

Citaat van: Peter op 27 augustus 2015, 15:41:58 PM
Heb dit ook al gemeld Erwin, maar nog geen antwoord gekregen,
Helaas heb ik momenteel geen echt antwoord op deze klachten.  :-\
Gelukkig is het - wat mij betreft althans - niet echt een groot probleem en als ik een oplossing vind zal ik die natuurlijk zo snel mogelijk toepassen...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

het durft al eens helpen als ongelezen berichten...............verwijderd, vervolgens naar nieuwe reacties op jouw berichten en dan vervolgens weer naar ongelezen dat ze inderdaad verwijderd zijn, hoewel niet altijd !  :-\ ;)