Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

SCM - Stoomfestival 2015

Gestart door tt4403, 30 maart 2015, 15:17:23 PM

tt4403



Klik op de affiche voor meer info!

GDE

We zijn er Zondag geweest. Deze keer ben ik echter behoorlijk ontgoocheld! Zowat het mooiste plekje van de lijn was er streng bewaakt om te vermijden dat men de brug van Balgerhoeke te voet zou oversteken. Nu kan ik wel begrijpen dat men dit om veiligheidsreden doet maar als fotograaf of filmer moet je telkens een grote afstand afleggen tot aan de andere brug om zo de oversteek te doen .Dat men iemand plaats om veiligheidsreden en zo de op het laatste nippertje oversteken de mensen tegenhoud zou waarschijnlijk toch beter zijn en betreden op eigen risico!  Ook het stukje spoor tussen de brug en de stopplaats mocht je niet te voet passeren. Ook hier moest je omlopen zelfs al was er in de verste verte geen trein te bespeuren ! Hoeveel treinliefhebbers hebben de brug in het verleden wel niet overgestoken om telkens aan de goede kant te kunnen staan om de trein te kunnen filmen en of fotograferen . De ene trein was net van uit Maldegem Balgerhoeke binnen dan vlug de brug over en je klaarzetten om de andere trein richting maldegem te kunnen zien vertrekken . We konden wel een ganse namiddag op deze plek genieten.  Echter deze keer door de strenge veiligheidsmaatregel was het voor mij niet meer genieten. Telkens kopen we een ticket om zo ons bijdrage te doen zelfs al rijden we niet mee met de trein. Iedere keer genoten we het meest in Balgerhoeke van het fotograferen en filmen echter nu niet meer. Hopelijk wil de vereniging van Maldegem in de toekomst hiermee rekening houden en bedenkt men een betere oplossing .

bg1000

#2
Enkele beelden


Cola op het andere kant
Jack: Andrew Barclay 1925 komt vanuit een gas fabriek


Eeklo station met WD33 ex NS162  1941 gebouwt voor het War department.

Mini galerie


BG

rgp

Hallo,

Ik kan je je ontgoocheling begrijpen, maar in het verleden zijn er misschien onvoorzichtige "treinliefhebbers" geweest (daar ben ik zeker van), legt de verzekering bijkomende eisen op (dankzij diezelfde "treinliefhebbers").

Dus ik zou mij eerder wenden tot die "trainspotters" die dankzij hun houding in het verleden dit nu hebben tot stand gebracht.

Roland

RD25

excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

Michael

Bedankt voor de aankondiging en de foto's, ik zou het ook fijn vinden als jullie tt4403 en bg1000 even jullie profiel aan zouden vullen en je naam en eventueel de woonplaats vermelden. Dan weten we tenminste wie deze leuke dingen post. Alvast bedankt.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

loebaske

Dat is vaak een probleem Michaël, men woont wel in België of land...maar waar ergens pfff

mark7758

tt4403 is een NMBS medewerker. Misschien vandaar.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

loebaske

Persoonlijk vind ik dat men een paar dingen verplicht zou moeten invullen...

Leeftijd
Woonplaats....(eventueel land)
Schaal of voorkeur

meer moet dat niet zijn....is geen dating site

Rangeerduivel

Citaat van: loebaske op 05 mei 2015, 14:47:51 PM
Persoonlijk vind ik dat men een paar dingen verplicht zou moeten invullen...

Leeftijd
Woonplaats....(eventueel land)
Schaal of voorkeur

meer moet dat niet zijn....is geen dating site
Citaat van: Michael op 05 mei 2015, 14:11:18 PM
Bedankt voor de aankondiging en de foto's, ik zou het ook fijn vinden als jullie even jullie profiel aan zouden vullen en je naam en eventueel de woonplaats vermelden. Dan weten we tenminste wie deze leuke dingen post. Alvast bedankt.

+1,
dit onderwerp is trouwens een paar maanden geleden al eens aan bod gekomen,
er werd zelfs geopperd om een kompleet profiel te verplichten,maar blijkbaar in de vergeethoek geraakt...

;)

loebaske

Volledig met je eens Rudy.....maar ja...veel bla bla

GDE

Citaat van: rgp op 05 mei 2015, 12:44:22 PM
Hallo,

Ik kan je je ontgoocheling begrijpen, maar in het verleden zijn er misschien onvoorzichtige "treinliefhebbers" geweest (daar ben ik zeker van), legt de verzekering bijkomende eisen op (dankzij diezelfde "treinliefhebbers").

Dus ik zou mij eerder wenden tot die "trainspotters" die dankzij hun houding in het verleden dit nu hebben tot stand gebracht.

Roland
Inderdaad Roland,  dit werd me ook als uitleg ter plaatse gegeven.  Mensen steken op het laatste nippertje de brug over,  vallen....  Maar dit gebeurt ook aan overwegen.  Automobilisten steken ook de overweg over zonder te kijken en worden door de trein gegrepen. Moet je dan het ganse gebeuren afschaffen?  Nu kreeg ik de indruk weggejaagd te worden door de te strenge maatregelen. De goesting was direct over en de fun die vroeger op deze plaats wel kon was niet meer. Zal ik volgende jaar nog eens 50€ kosten maken om naar Maldegem te gaan,  denk het niet.  Als men nu net als bij een rally veiligheidspersoneel plaatst die de mensen op een veilige manier de oversteek laten doen op eigen risico weliswaar dan denk ik dat dit een betere oplossing is dan iedereen de grote omweg doet nemen zodat je uiteindelijk geen goesting meer hebt om er nog langer te blijven. Kijk nu stonden er mensen aan de brug verkleed vermits het thema oorlog was,  die storen niet op de foto's en zorgen tegelijk voor de veiligheid.  Ik hoop gewoon dat het op een andere manier kan zodat iedereen tevreden kan zijn want uiteindelijk steken de vrijwilligers van Maldegem veel tijd en moeite in het laten rijden van oude treinen.  De betalende treinliefhebbers dragen door hun bijdrage ook een klein beetje bij in het in stand houden van deze leuke hobby. Mvg

rixke rail

#12
Ik heb ook een paar fotootjes gemaakt
Deel 1 : de algemene sfeer.

Hier.

Het thema was dit jaar "70 jaar bevrijding". De gasten waren heel wat 2e W.O.-reenactors.
En ze waren er allemaal : die hier. 8)

stoomfestival maldegem 010515 006 by rixkezrail, on Flickr

En die dus ook ja !  :o ;)

stoomfestival maldegem 010515 132 by rixkezrail, on Flickr



De trein van 16:00 vertrok al wat later en zorgde onderweg ook nog voor lichte paniek bij de lokbemanning door een bermbrand te veroorzaken ...  :o

stoomfestival maldegem 010515 133 by rixkezrail, on Flickr

Prachtige dag, die Dag van de Arbeid; voor wie niet zo van politiek geblaat zonder wol houdt, uitstekend alternatief ...  :-X
Museumspoorse groeten,
Eric

Edit: foutje in de tekst !  :'(
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

loebaske

mooie foto's Eric, vooral omdat er zo goed als geen toeristen op de beelden staan geef dit een totaal andere indruk...

RD25

Citaat van: loebaske op 06 mei 2015, 08:19:02 AM
mooie foto's Eric, vooral omdat er zo goed als geen toeristen op de beelden staan geef dit een totaal andere indruk...

+1
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'