Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Groepsaankoop Printjes "alles-etende-Led"

Gestart door Gerolf, 25 maart 2015, 12:05:37 PM

dani

hij gaat een nieuwe nickname krijgen : zatte Gerolf....  :-)

Ik herhaal :  PRACHTIG dat je dit wil doen G !    Bedankt
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

loebaske

Dat noem ik samenwerking op een forum, hoedje af voor dit project.....

Gerolf

Citaat van: loebaske op 29 maart 2015, 17:32:35 PM
dat gaat ons geld kosten als we de Gerolf eens tegen komen, een drankje daar, een drankje ginder....

Leuke vooruitzichten  ;D  ;)

Het etswerk is bijna rond. 22 klaar, nog 2 in het etsbad, eentje onder de lamp en nog eentje dat wacht op de lamp
Belichten is de bottleneck: 17'. Om de 5' plaatjes draaien om een zo egaal mogelijke etsing te hebben is een goeie gewoonte ;)

En dan is het wachten op de leveringen van Conrad - sommige vrij snel, andere wat later

Bedankt aan de vele "vrijwillige wachters"  8)
Waarschijnlijk gaan er enkele daarvan niet zo lang moeten wachten  :)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

viking

Gerolf,

wat zijn de afmetingen van een printje?
Ik ben niet zeker dat ik het juiste gereedschap heb om ze te zagen zonder ze te beschadigen :( .

Als ik ze deftig in een houder steek moet het bestukken ook wel lukken denk ik.

Alleszins hartelijk dank voor je inzet en jullie geduld met leken zoals ik.

Grts

Johan




Gerolf

Zo'n print meet 100 x 60 mm - en een klein printje (na het verzagen dus) 22 x 8 mm

Dat verzagen doe ik zelf met een Proxxon zaagtafeltje en een hard "widia" zaagblad
Maar het kan ook met een snijschijfje in een Dremel handboormachine (zo deed ik het vroeger)

Daarnet iets straf meegemaakt. Per ongeluk een printje ondersteboven tegen de transparant
Ik had het niet door, dus ontwikkelen - zie ik daar een afdruk op de epoxy  :o
Blijkbaar zit er ook fotogevoelige lak op de achterzijde van die Bungard-plaatjes  ;D

Printje is waardeloos - nu ja - nog wel geschikt om bielzen voor zelfbouw wissels van te maken  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Huugooke

Citaat van: Gerolf op 29 maart 2015, 18:03:36 PM


Daarnet iets straf meegemaakt. Per ongeluk een printje ondersteboven tegen de transparant
Ik had het niet door, dus ontwikkelen - zie ik daar een afdruk op de epoxy  :o
Blijkbaar zit er ook fotogevoelige lak op de achterzijde van die Bungard-plaatjes  ;D

Printje is waardeloos - nu ja - nog wel geschikt om bielzen voor zelfbouw wissels van te maken  ::)
Om de bestukking weer te geven waarschijnlijk?

Gerolf

Daarvoor is er te weinig contrast met de kleur van de epoxy
't Is niet echt bruikbaar om de plaatsing van componenten of aansluitingen weer te geven
Ik vermoed dat het bij het productieproces hoort: platen doorheen een spuitinstallatie ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Gerolf

Het eerste doosje (van 6) is aangekomen. Voorlopig nog geen condensatoren en bruggelijkrichters ...
Misschien ben ik nodeloos ongerust, maar de condensatoren worden "nageleverd" - geen datum  :-\
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

loebaske

Alles komt wel goed Gerolf, we zitten niet nodeloos te wachten...

pandur

Gisteren mijn printjes mogen ontvangen in een sympathiek doosje,
Bij deze een dikke proficiat aan al diegene die aan dit project hebben meegewerkt
SUPER ! mooi initiatief
Met dank, Eric
NMBS-DB / H0 2rail DCC - ABC / ECoS II 4.2.10 / ECo Boost /MC II / LokPro 5.2.2 (2.7.9)

dani

We horen het wel als het zo ver is Gerolf. Pm me alvast rekening nr en ik stort de centen al!
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

philippe_007

Idem hier, als ik uw reknr krijg dan kan ik de betaling uitvoeren....

loebaske

is toch super dat we als leden met elkaar een mooi initiatief uit de grond hebben gestamp....

Bedank aan iedereen die zich daar hebben voor ingezet.


Rangeerduivel

Citaat van: philippe_007 op 04 april 2015, 20:26:55 PM
Idem hier, als ik uw reknr krijg dan kan ik de betaling uitvoeren....

Idem dito!

;)

Gerolf

Er ligt hier al een stevige voorraad componenten te wachten, maar ... nog geen condensators
(en nog niet genoeg stroomregelaars, maar dat wisten de kandidaat-wachters wel ...)

Hopelijk komen die condensatoren snel, zodat ik toch al een eerste deel kan opsturen
(De 10 gemonteerde printjes van "pandur" had ik met wat eigen voorraad 0805-C's en 1206-R gemonteerd)

Rekeningnummer en kosten: Mail ik jullie binnenkort wel  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw