Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Groepsaankoop Printjes "alles-etende-Led"

Gestart door Gerolf, 25 maart 2015, 12:05:37 PM

reeves

Ok bedankt alvast! Solderen is voor mij geen probleem dus da zal wel lukken
Ophalen is ook een optie maar voor een drie euries extra kan ik mijne auto juist starten dus is opsturen een pak voordeliger  ;)

Groet Tom

ceuleer

Citaat van: Gerolf op 28 maart 2015, 15:16:50 PM
Dus een dikke enveloppe kan dan ook voor dat bedrag
Voor die van "Aantwaarpe": Ophalen in Mortsel is natuurlijk ook een mogelijkheid  ;D

Dus geen interesse in de doosjes ?

Gerolf

Doosjes lijken inderdaad niet nodig op deze manier. Toch bedankt voor het aanbod ;-)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

conducteur

Als ik kan rekenen zit je al aan een 500 individuele printjes.... --> laten fabriceren, zo'n aantal?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

gardevil

Gerolf,

zal de mijne zelf wel solderen (al doende leert men) en kom wel ophalen bij jou.

BTW hoeft voor mij niet de eerste levering te zijn.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

SuSke

@Gerolf: akkoord voor de 25st/wafer en een "verlengde" wachttijd.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Gerolf

SuSke en gardevil: is genoteerd - bedankt  ;)

@Rian: Klopt - pakweg 500 kleine printjes (= 23 grote). Enkele zijn er daarnet geëtst.
Conrad had pas om 16:00 geleverd, en er ging eerst nog 1 (andere) printplaat voor mezelf onder de lamp
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michael

Gerolf, er is al veel over de componenten verteld maar zit in dit pakket ook het ledje of moet ik die apart aanschaffen? 't Is maar dat ik het weet.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Gerolf

De Led zit er (uiteraard) niet bij - dat zou misschien toepasselijk zijn voor een sluitlicht, en dan nog ...
De componenten zijn een bruggelijkrichter, een 1206 condensator 1µF, een stroom-IC (LM317LD), instelpotentiometer 1K  en een 0805 weerstand 68 Ohm

Het is aan de gebruiker om het model van Led te kiezen, en de eventuele kleur, en serieschakeling, en ...  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

loebaske

Idd. ook voor me geen led, want anders moet er bijna van elke soort leds zijn en dit is niet haalbaar...

Gerolf

Even een foto van een proefopstelling (en daarmee ook de plaatsing van de IC's in beeld) :



Opmerkingen:
- Ik had geen 1206 1µF, maar wel een 0805
- Ik had geen 68 Ohm 0805, maar wel van 47
- geen heel klein trimmertje ...

Maar het werkte in elk geval
- stroom gemeten aan ingang: regelbaar tussen 25 en 1.3 mA
- gele standaard-led laat zich mooi regelen

Opgelet: De LM317LD heeft geen markeringen voor pin 1 - dus die heb ik moeten nameten
De tekst op het IC'tje, samen met deze foto, tonen je hoe het IC moet geplaatst worden  ;)

Stand van zaken: het 10de plaatje ligt onder de lamp - nog 15 daarna
aan 3 plaatjes per uur zou het etsen vanavond achter de rug moeten zijn ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Huugooke


Gerolf,
Als je tijd en goesting hebt mag je de mijne ook zagen (zaagmachientje nogal duur)
Ik kom dan, met uw goedvinden, de hele boel afhalen op een adres in Mortsel dat je me tezijnertijd per PM gaat sturen?
Ik betaal in situ
Is dit een goede regeling?

Gerolf

Ik wil die gerust voor je zagen, Hugo
Denk er wel aan dat je dan kleine printplaatjes moet vasthouden bij het bestukken  ;)

Ik vermoed dat je de componenten ook nodig had?
Anders zou je "nu" je plaatjes kunnen oppikken
misschien best antwoorden via pm - dan geef ik je meteen mijn adres  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Bolje

Citaat van: Gerolf op 29 maart 2015, 12:13:18 PM
Stand van zaken: het 10de plaatje ligt onder de lamp - nog 15 daarna
aan 3 plaatjes per uur zou het etsen vanavond achter de rug moeten zijn ...

Dank voor afbeelding,

Maar zeker voor je inzet.  :)
Vele groeten,
Ronald

loebaske

dat gaat ons geld kosten als we de Gerolf eens tegen komen, een drankje daar, een drankje ginder....