Groepsaankoop Printjes "alles-etende-Led"

Gestart door Gerolf, 25 maart 2015, 12:05:37 PM

loebaske

Als ik het goed begrijp kan er componenten besteld worden, tenminste als Gerolf weet hoeveel printjes er daadwerkelijk besteld zijn???

Geert

Citaat van: Gerolf op 26 maart 2015, 21:30:44 PM


De gelijkrichter heb je trouwens ook niet nodig bij "scenery"-verlichting,
Tenminste ... als je over een gelijkspanning beschikt

Dan kan je de de LM317 ook gewoon weglaten en een voorschakelweerstand gebruiken, denk ik  ;)

Maar we wijken af, de vraag is ontstaan bij sluitverlichting en hoe deze constant te laten branden (ook bij slecht wielcontact)

Geert

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Gerolf

Citaat van: loebaske op 26 maart 2015, 21:40:29 PM
Als ik het goed begrijp kan er componenten besteld worden, tenminste als Gerolf weet hoeveel printjes er daadwerkelijk besteld zijn???

Ik denk dat ik nu aan bijna 10 printjes zit - goed voor bijna 220 alleseters
Mij lijkt het logisch dat je de componenten ofwel zelf bestelt, of via Johnny "Bellejt"

Of ging er iemand ook printjes monteren voor anderen ?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

gardevil

Citaat van: Gerolf op 26 maart 2015, 21:46:20 PM
Citaat van: loebaske op 26 maart 2015, 21:40:29 PM
Als ik het goed begrijp kan er componenten besteld worden, tenminste als Gerolf weet hoeveel printjes er daadwerkelijk besteld zijn???

Ik denk dat ik nu aan bijna 10 printjes zit - goed voor bijna 220 alleseters
Mij lijkt het logisch dat je de componenten ofwel zelf bestelt, of via Johnny "Bellejt"

Of ging er iemand ook printjes monteren voor anderen ?

Wil graag wat meer betalen voor gemonteerde printjes ;) ben geen held in dat smd gedoe, gewoon is al klein genoeg voor mij.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

bellejt

mss gewoon alle bestellingen van printjes doorgeven aan Gerolf.Dan ook vermelden of je zelf componenten voorziet of ze graag erbij hebt.
Ik wil dan gerust bij het vernemen van de juiste aantallen de bestellingen doen.Voor Conrad componenten heb ik die vrij vlug in huis.Voor de te grote prijsverschillen bestel ik in china maar dan is het minstens 4 weken wachten vooralleer ik ze in huis heb.Hou hierbij wel in gedachten dat je daar een winstmarge op sommige onderdelen van 400 % bij hebt.De gemiddelde onderdelen winst is dus 250 % goedkoper in china.
Ik wil dan gerust afspreken met Gerolf (als het voor hem ok is) om alles samen te versturen naar degenen die bestelden in een enveloppe of doosje via kiala.Is dan maar 4.5 euro verzendkosten.

Als dit oke is moet ik nog eens berekenen hoeveel het kost per printje of voor een volleidge print. Voor de weerstandjes moet ik dan ook weten 220 of 330 ohm.Ik bestel ze per 500 stuks en mss kan men dan ook laten weten of er extra gewenst zijn bij de bestelling.Dit tegen kleine meerkost daar de dingen amper 2.5 euro kosten per 500 stuks.

PS Gerolf : als er andere waarden mogelijk zijn bestel ik die wel mee uit China.

Michael

Als het kan wil ik graag alles in één keer compleet printplaatjes en onderdelen.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

loebaske

Indien iemand het echt niet ziet zitten om de printjes te monteren wil ik dit wel doen,dat houd in > boren, zagen en solderen, mits een kleine vergoeding...

Denk dat Gerolf voor de printen zorgt en Johnny voor de componenten...
Bij deze bestel ik voor 22 sets componenten (wat betreft de weerstanden 50st van beide)

Bolje

Ik wil dus ook 22 printjes nemen.
De nodige componenten wil ik ook graag, van de weerstanden (220 en 330 Ohm) graag elk 22.

Het werk zal ik zelf proberen te doen.

Toch bedankt voor jullie ijver, Gerolf en Johnny.
Vele groeten,
Ronald

Huugooke

Citaat van: Bolje op 27 maart 2015, 07:29:30 AM
Ik wil dus ook 22 printjes nemen.
De nodige componenten wil ik ook graag, van de weerstanden (220 en 330 Ohm) graag elk 22.

Het werk zal ik zelf proberen te doen.

Toch bedankt voor jullie ijver, Gerolf en Johnny.
hier idem

dani

gezien de recente ontwikkeling en de ets toestanden, gaik mijn bestelling van 10 stuks ook wijzigen naar "een complete wafer", dus 22 stuks ?

Alvast dank Gerolf

Dani
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Gerolf

Over die weerstandjes: misschien is het beter om 68 Ohm te nemen
- dan hebben mensen met laag-rendement-ledjes de kans om voluit tot 20mA te regelen.
- Met de trimmer van 1K kan je de stroom dan regelen tot 1.2 mA - lijkt me een voldoende breed gebied
- Mensen die nog minder licht wensen, kunnen nog een weerstandje naar keuze bij plaatsen

Boekhouding aangemaakt in Excel:
Voorlopig 15 plaatjes te etsen voor 11 mensen
- waarvan 6 mensen ook de onderdelen willen
- 2 daarvan een halve plaat gemonteerd (eigenlijk vragen ze elk 10 stuks - maar gezien er 22 op één print passen ...)
=> Loebaske kandidaat voor die 2 ?

Als ik goed kan tellen zouden de onderdelen voor een volledige print (22 stuks) op een kleine 11 Euro komen.
1 printplaat + 1 set onderdelen wordt dan 17.50

Verzending: graag jullie coördinaten of afspraak voor "overdracht"

@Bellejt: ik zie dat je link voor de condensatoren http://www.ebay.com/itm/SMD-Chip-50V-Ceramic-Capacitor-1206-X7R-NPO-Y5V-various-250pF-1uF-100pcs-/171649825966?pt=LH_DefaultDomain_0&var=&hash=item27f7207cae
... over een assortiment gaat ? niet specifiek over 100 1µ-modellen ?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

bellejt

#56
oke prima voor die 68 ohm.Moet ik maar 1 sort weerstanden bestellen.Voor de condensator moet er gewoon de benodigde waarde gekozen worden.Het assortiment is enkel een keuzemogelijkheid.
Ik doe ook nog ff een berekeningvandaag want als er zoveel bestellingen zijn wordt het op ebay soms nog goedkoper om peer 100 of meer te kopen.

Inmiddels ook gekeken en de LM317LD wordt ook het goedkoopst bij Conrad.De aanbieding op ebay is weg.

loebaske

yep Gerolf, ik zal die bestukken...
Wat mij betreft Gerolf mag je die opsturen, die van mij + degene die moeten bestukt worden, betalen doe ik via overschrijving voor mijn print, die andere reken je af met de  personen die ze willen...?? (of reken ik meteen volledig af > derden)
rekenkundig betaal ik aan Gerolf 1 print > 7€ + verzending
aan Johnny > 1 set (22 x componenten ) voor mezelf + 1set (22 x componenten) voor derden, betaling + levering aan huis  ;)

Geraak iedereen er nog aan uit???

Rangeerduivel

Citaat van: loebaske op 27 maart 2015, 10:47:45 AM
Geraak iedereen er nog aan uit???

Ik niet... ;D

Maar ik doe hierbij dezelfde bestelling als Loebas,dat is gemakkelijkst.
@ Gerolf,
Wil je mij je gegevens en bedrag doorsturen aangaande de betaling?

@ Johnny,
Eens je de onderdelen hebt laat iets weten,dan kom ik ze bij je ophalen(met de fiets! ;D)en betaal casch.

Dan nog Olivier bij de kraag vatten om mij te leren alles te monteren! :D

;)

Gerolf

Citaat van: bellejt op 27 maart 2015, 10:35:50 AMInmiddels ook gekeken en de LM317LD wordt ook het goedkoopst bij Conrad.De aanbieding op ebay is weg.

Is het dan niet het simpelste dat ik alles bij Conrad bestel?
Alleen die condensators zouden wat prijsverschil maken  ::)
of niet: http://www.conrad.be/ce/nl/product/453348/Samsung-Electro-Mechanics-CL31F105ZBFNNNE-Keramische-condensator-1-F-50-V-20-2000-stuks (in grote hoeveelheid) bij conrad gevonden

Dan beheer ik van hieruit gewoon alles - behalve de montage  ;)

Ik vind van jou geen "bestelling", Johnny - klopt dat ?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw