ESU lokprogrammer crash

Gestart door Huugooke, 27 maart 2015, 13:11:16 PM

Huugooke

De ESU lokprogrammer crasht: leest wel decoders uit maar in test modus zegt hij plots dat hij de decoder niet vindt.
Laatste update wel gedaan.

bellejt

heb ik ook regelmatig.Gewoon continue klikken.

PietB

Welk OS mannen, ik had dat met Vista en XP ook regelmatig.
Maar sinds het hier op W7 en/of W8 draait niet meer, gelukkig.
Het zal je gebeuren bij het schrijven van de nieuwe firmware naar een Lopi 4.

grt Piet.

bellejt

gebeurd eerder bij het lezen Piet.Nog niet voorgehad bij het schrijven of updaten.

D_Loc

Ik heb ook regelmatig dat Lokprogrammer crasht en na een herstart van het programma kan de COM-poort niet meer gevonden worden. Als ik dan bij processen kijk zie ik dat het proces van de gecrashte Lokprogrammers nog actief is. Als ik dat proces wil beëindigen dan krijg ik de melding dat deze niet beëindigd kan worden omdat ik niet de rechten zou hebben terwijl ik ben ingelogd als administrator...
Om alles weer werkend te krijgen blijft er daarom maar één ding over en dat is het herstarten van de laptop. Het OS is Vista.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

PietB

Citaat van: D_Loc op 27 maart 2015, 21:04:37 PM
Het OS is Vista.
Ja één van de quirks van Vista.
Dat je Admin rechten nodig hebt om je eigen processen af te schieten.
Is in XP, W7 en W8 erg verbeterd.
Kom het een enkele keer in W8 nog wel eens tegen.
Citaat van: bellejt op 27 maart 2015, 17:25:22 PM
gebeurd eerder bij het lezen Piet.Nog niet voorgehad bij het schrijven of updaten.
Weet ik Johnny, maar het was ook maar een hypothetische gedachte van mij die mij zo maar te binnen schoot.

grt Piet.

Huugooke

Citaat van: D_Loc op 27 maart 2015, 21:04:37 PM
Ik heb ook regelmatig dat Lokprogrammer crasht en na een herstart van het programma kan de COM-poort niet meer gevonden worden. Als ik dan bij processen kijk zie ik dat het proces van de gecrashte Lokprogrammers nog actief is. Als ik dat proces wil beëindigen dan krijg ik de melding dat deze niet beëindigd kan worden omdat ik niet de rechten zou hebben terwijl ik ben ingelogd als administrator...
Om alles weer werkend te krijgen blijft er daarom maar één ding over en dat is het herstarten van de laptop. Het OS is Vista.
Dat is exact wat er bij mij gebeurt

PietB


Huugooke

Citaat van: PietB op 28 maart 2015, 01:34:40 AM
Ook Vista Hugo?

grt Piet.
Nee W7, en vandaag doet ie het weer. Gisteren wel weer 20 updates binnengekregen.

PietB

Citaat van: Huugooke op 28 maart 2015, 08:39:00 AM
Nee W7, en vandaag doet ie het weer. Gisteren wel weer 20 updates binnengekregen.
Bij mij werd het onder W7 een heel stuk beter nadat ik de USB driver had verwijderd en vervangen door de versie die op de ESU site staat.

USB Treiber für FTDI Chip für Windows XP / Vista / 7 / 8.
Onderaan op deze pagina http://www.esu.eu/download/software/lokprogrammer/

grt Piet.

D_Loc

Citaat van: PietB op 28 maart 2015, 08:52:15 AM
Citaat van: Huugooke op 28 maart 2015, 08:39:00 AM
Nee W7, en vandaag doet ie het weer. Gisteren wel weer 20 updates binnengekregen.
Bij mij werd het onder W7 een heel stuk beter nadat ik de USB driver had verwijderd en vervangen door de versie die op de ESU site staat.

USB Treiber für FTDI Chip für Windows XP / Vista / 7 / 8.
Onderaan op deze pagina http://www.esu.eu/download/software/lokprogrammer/

grt Piet.
Dat kan ik ook nog proberen, dank voor de tip.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk