Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Lostcreek RR in On30

Gestart door John Lostcreek, 22 maart 2015, 08:18:22 AM

Kautenbach


sdz1976

Coole dinges  8)

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

John Lostcreek

#47
Fraai John.

Die Bomen zijn gaaf aan het worden.

Met de draaibank afgelopen week ook 18 stammen van 60cm gemaakt.

Bij 5 zitten de takken er al in. Nu de rest nog voor een rotswandje van 5 meter lang en 2 meter hoog.





Kees-Jan
Zo dat worden flinke bomen. Zie de foto wel van het resultaat.  ;)
Groeten John

www.lostcreek.nl
Team Mitropa www.teammitropa.nl

Kees-Jan

Zal er vandaag eens een paar van een laagje groen gaan voorzien John. Ze worden volgens het Martin recept gemaakt  :)

John Lostcreek

Nog maar even een tekeningetje gemaakt wat de bedoeling is.

Op de steiger komt het spoor te lopen . Aan de ene kant wil ik er een scheepje neerleggen met stammen die geladen worden door een kraantje op een car die de stammen naar de mijn vervoerd. Komt bij de mijn ook weer een kraantje om ze te lossen. :o
Aan de andere kant van het spoor komt een kleine opslagloods en een klein station. En een passagiers scheepje.
Het is ook nog de bedoeling dat er nog een paar bakjes  worden bijgemaakt met alleen water die de waters van de bakken verbind en om de steiger heen. Maar dat is voor later..
Maar eerst rails leggen, rotsen kleuren. Grond kleuren, en dan de achtergrond schilderen. Genoeg te doen . Word wel 2025 voordat alles klaar is   ::) Voorlopig een "thuisbaantje"

Groeten John

www.lostcreek.nl
Team Mitropa www.teammitropa.nl

John Lostcreek

Begin van de achtergrond:

Heb de kleuren gebruikt die in mijn baan zitten en wat lichter gemaakt. Beetje expirimenten.
Mijn dochter was er vanavond ook. Ze was bezig met haar 1 op 35 boerderij project. Toen kwam ze er bij staan en zag mij met de kwast bezig. Ze zei. Pap , zo werkt dat niet. Bob Ross deed dat vroeger met een mes. O ja pap even opletten. Had ooit zo een spatelmes gemaakt en die er maar even bij gepakt. Daar verder mee gegaan. En dat ging inderdaad stukken beter.
Laagjes opbouwen in verschillende kleuren.
Zit je nog steeds tegen iets plats aan te kijken. Waar is het 3 d gevoel. Dieneke zei je moet het even een andere hoek bekijken.En ze heeft een foto gemaakt.
En inderdaad. Zo geeft het diepte. Mooi zo een dochter die met je meedenkt.
Ze heeft er zeker verstand van.



1e berg aangebracht. De graafwerkzaamheden voor de mijn zijn ook begonnen.
Volgende stap is nog meer bergen aanbrengen. Hoe verder hoe lichter.




En dan ontkom ik er natuurlijk niet aan om wat werk van Dieneke te laten zien.
Schaal 1 op 35




Bergen wat verder afgemaakt.







Mijn boompies in aanbouw ervoor om te kijken wat het effect word.



Toch niet wat ik wil. Weer ff zoeken op youtube en kwam weer wat anders tegen.
Zwart en  geel en mengen en schilderen maar.





Beetje minder zwart en wat meer geel voor de begroeing. Nee dat is het ook nog niet.




Dan maar een plaatje multiplex wit geschilderd en daar maar eens op proberen.





Is het ook nog niet. ik denk wat netter te werk gaan en inmiddels een voorbeeld gevonden die ik na wil maken.
Het effect van het donkere in de achtergond tegenover het lichte als bomen ben ik wel tevreden over.
Dus we blijven bezig.

Groeten John

www.lostcreek.nl
Team Mitropa www.teammitropa.nl

loebaske

Goed bezig, ziet er ferm goed uit ..

Stedahult

Je dochter heeft gelijk Jhon, ik ben ook al een tijdje aan het oefenen
volgens de Bob Ross manier. A happy little tree here, and there a smiling seagull..
Mvh. Steef

Kautenbach

gaat lekker John, vindt idd de dieptewerking van je eerste schilderproef (die lichte) wel fraai, kun je die niet als laatste rij gebruiken en ervoor een andere rij rots/bergen maken? die 1e foto  echt 3 d gevoel, super

Zit het werk van Dieneke in die Dixie 8) 8) 8) geniaal met die pleerol, de geur komt er al bijna vanaf 8) 8), vindt sowieso je kleuren errug aangenaam om te zien ;)

John Lostcreek

Bedankt voor de reacties. 


Nog een beetje oefenen om de juiste verhoudingen qua kleur te krijgen en wat diepte te krijgen.
Ik gebruik de basiskleuren die ik ook voor de rotsen heb gebruikt.Wat lichter maken om wat diepte te krijgen.
Dan krijg je een mooie overgang.
Zal nog even kijken naar een combinatie van wat rotsen en bomen op de achtergrond.
Iedere keer een stukje proberen net zolang ik tevreden ben.  Het oefenplankje helpt daarbij in ieder geval.

Groeten John

www.lostcreek.nl
Team Mitropa www.teammitropa.nl