Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Oeversijde

Gestart door evan, 17 maart 2015, 11:46:16 AM

sdz1976

#420
Het is de laatste jaren mode, om ze horizontaal te plaatsen waardoor er uiteraard meer vuil blijft ophangen.

Grtz,

Samuel.

www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

evan

Goede morgen,

De steeldeckplaten zullen  nog wel een finale afwerking krijgen later  ;)

Ondertussen is er weinig gebeurd door het tekort aan tijd voor hobby, maar dat is tijdelijk en deels een bewuste keuze doordat ik de tuin volledig aan het heraanleggen ben.

Doordat het weer momenteel zeer onstabiel is kan ik tussendoor toch nu en dan wat modelbouwen...

Ik heb enkele weken terug aan de hand van een advertentie in MSM een betonnen bow-string brug besteld bij "Cités Miniatures"

Het betreft een MDF lasercut-kit en het resultaat bevalt me wel.  Het is wel een fijn en accuraat werkje om te doen passen, maar het lukt.

Een eerste grondlaag staat er op en hier en daar kan ik nu wat corrigeren en opvullen alvorens ze definitief te kleuren en verweren.


GSM foto

Nadien volgt de vormgeving van het landschap rondom de brug  :P

Tot binnenkort ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

SuSke

Ook een mooie view-blocker die typische brug.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

sdz1976


Schoon stukje architectuur 8)

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

RD25

Citaat van: SuSke op 23 april 2016, 10:25:27 AM
Ook een mooie view-blocker die typische brug.


Citaat van: sdz1976 op 23 april 2016, 12:07:38 PM
Schoon stukje architectuur 8)
Grtz,
Samuel.

+1
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

Martin Welberg

Ziet er goed uit die brug !!

evan

Merci mannen ;)

De brug heeft ondertussen na wat extra opvul- en schuurwerk een donkere laag primer gekregen en is klaar om zijn definitieve kleur en verwering te krijgen.

Het verhaal van een baan in aanbouw kan vaak een andere wending krijgen dan verwacht en dat is toch wel één van de plezante aspecten.  De brug heef een andere locatie gekregen.  Waarom?  ze komt er beter uit en ik heb voor links op de baan een heel ander idee gekregen geinspireerd op een tafereel dat zich afspeelt in Genk-industrie.  Hierover later meer :)

Hierbij een foto van de brug op zijn nieuwe locatie:



Ik heb in de achtergrond reeds een aanpassing gemaakt en de constructie is aan het drogen.   Eens de landhoofden klaar zijn en geschilderd, ga ik de brug aanpakken en zijn omgeving.   

Ik had ook nog een klein seinhuisje van Artitec dat ideaal past tegen de keermuur en tussen de steunberen.  Het seinhuisje deed vroeger meer dienst, maar is nog niet afgebroken en herbergt de lokale rangeerders en ander personeel...

De komende drie dagen volgt er weer wat Spoor 1 modelbouw.  Ideaal weer daarvoor...

Groeten
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

loebaske

Sterk staaltje modelbouw....TOP

Ronald

Citaat van: evan op 29 april 2016, 16:59:12 PM

Het verhaal van een baan in aanbouw kan vaak een andere wending krijgen dan verwacht en dat is toch wel één van de plezante aspecten.

Helemaal met je eens. Het bouwen moet "dynamisch" blijven, dus niet star aan het ontwerp vast blijven zitten en veranderen/aanpassen als het nodig is. Soms zien zaken er bij uitvoering vaak heel anders uit dan dat je het op papier voorgesteld had.

Top! ;)


sdz1976


Dat hangt in het toilet op een rolletje, Martin  :)

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1


vyncky

Leuk hoekje!

Ik zou nog een stuk spoor  komende van een vroegere wissel plaatsen in de betonbaan. Dat is iets wat je nog wel eens ziet, en dat geeft bestaansrecht aan dat "voormalig" seinhuisje .


Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Stedahult

Citaat van: sdz1976 op 30 april 2016, 02:02:49 AM
Dat hangt in het toilet op een rolletje, Martin  :)

;D ;D
Mvh. Steef

evan

Goede avond,

Vermits we toch inmobiel zijn met de fractuur in mn rechtervoet,  kunnen we beter wat prutsen schilderen.  Het Artitec gebouwtje krijgt vorm. 



Groetjes vanonder de zon😎
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.