Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Oeversijde

Gestart door evan, 17 maart 2015, 11:46:16 AM

Kautenbach

Een werkende HO baan op schaal HO Herwig ;D ;D

Is weer fantastisch ge Evan hoor ;D ;D

Steam.N

Citaat van: Kautenbach op 08 februari 2016, 15:14:09 PM
Een werkende HO baan op schaal HO Herwig ;D ;D

Is al beter doenbaar dan het winkelbaantje uit het micro-baantje "Connerie" van Gerolf !  1/87 x 1/87 x 1/87 !  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

evan

#272
Hey Jongens bedankt voor de waardering van het sfeertje :)

In de 1/1 caddy zit geregeld een HO baan, maar een HO caddy voorzien van een baan op zich  :o

Deze avond heb ik een MDF kitje van Dynimo in elkaar gestoken en een eerste behandeling gegeven...

-Primer
-Schildering
-Eerste weathering
-Raampjes in elkaar gestoken en gemonteerd met plasticfolie
-Een dak gemaakt met Goover-dakpannen en in kleur gezet.

Nu moet het drogen voor ik de laatste raampjes er in zet en de details plaats zoals dakgoot, schouw, etc.

Het krijgt een plaatsje naast de lijn net aan een overweg.

Dat belooft een sfeervol hoekje te worden  :)



De voorzijde aan de toekomstige overweg.  De overweg is te herkennen aan de Kadee ontkoppel magneten die er in verwerkt worden.



De achterzijde... de bovenste raampjes moeten er nog in, maar ik heb de vloerplaat te laag gemonteerd en moet deze eerst uitfrezen om de raampjes te laten passen.  Hiervoor moet de verf eerst uitgedroogd zijn...  :)

Misschien herkennen sommigen het gebouw???  Het is een structurele replica op schaal van het Baanmeestershuisje in Trainworld.

Groetjes,

Evan
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

De laatste van vandaag  ;D

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Gerolf

Dat huisje vind ik persoonlijk wat minder, Evan. Het lijkt alleen maar "airbrush".
Teveel Photoshop, of ziet het er in het echt zo uit ?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

evan

Photoshop?  Het huisje ziet er uit zoals je het ziet!  In mn post staat ook dat het de eerste kleur is. 
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Gerolf

Citaat van: evan op 09 februari 2016, 08:10:28 AM
Photoshop?  Het huisje ziet er uit zoals je het ziet!  In mn post staat ook dat het de eerste kleur is.

Oeps - te snel geweest - en niet genoeg gelezen  :-[
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

sdz1976


Is wel een forse baanwachterswoning!!

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

chef garde

Citaat van: sdz1976 op 09 februari 2016, 09:19:35 AM

Is wel een forse baanwachterswoning!!

Grtz,

Samuel.
Lijkt mij diegene uit Schaarbeek te zijn waarrond nu Trainworld gebouwd is, knap werk!

Peter

Lijkt ook ( in de verte  ;)) op de baanwachterswoning uit een van de eerste MSM nummers, die....volgens zijn website ook leverbaar zou worden door PBmessingmodelbouw
Met vriendelijke groeten
Peter

Dirky

Het huisje IS getekend op de juiste afmetingen van het baanwachtershuis van Schaarbeek dat nu in TrainWorld staat. Alhoewel ik er nog geen reclame mee maak  zijn ALLE gebouwtjes die op de modelspoorbaan in TrainWorld staan reeds verkrijgbaar. Het enige probleem is momenteel dat ik de vragen bundel tot ik een "aantal" bestellingen heb...

... terug on topic:

Het wordt weer een knaller-baan Evan! ;)

SuSke

Citaat van: sdz1976 op 09 februari 2016, 09:19:35 AM

Is wel een forse baanwachterswoning!!

Grtz,

Samuel.

Is een "nadeel" als je echt schaalgetrouw wil gaan werken.
En dan blijken al onze benen te kort  8)

Evan, ik blijf het herhalen, je zet hier een mooi stukje modelbouw neer.  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

evan

#282
Goede avond,  bedankt voor jullie reacties  Gerolf, Frans, Dirk, Peter, Wouter en Samuel ;)

Het is inderdaad het baanmeesterhuisje van in Trainworld.  Dat stond ook vermeld in m'n post.

Niet iedereen leest blijkbaar de tekst en kijken alleen maar naar de foto's  ;D

Het gebouw is inderdaad zoals Dirky aangeeft een schaalgetrouwe replica qua afmetingen.

Ik heb hem gevraagd dit iuit te tekenen omdat ik het ook op de baan te TW wou plaatsen.  Ik had van hem nog een setje gevels gekregen waarmee ik dit gebouw gisteren gemaakt heb in 3 uurtjes tijd.

Deze avond ga ik het huisje wat verder pimpen...


Het huisje lijkt groot, maar is binnenin eigenlijk niet echt ruim buiten de zolder ;D 
Er woonde vroeger de baanmeester van het station in Schaerbeek en niet een overwegwachter.

Op Oeversijde doet dit dienst als oude directiewoning van een bedrijf langs de lijn.

Tot kort  ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

Citaat van: evan op 08 februari 2016, 21:23:18 PM

De achterzijde... de bovenste raampjes moeten er nog in, maar ik heb de vloerplaat te laag gemonteerd en moet deze eerst uitfrezen om de raampjes te laten passen.  Hiervoor moet de verf eerst uitgedroogd zijn...  :)





Interventie ramen plaatsen gelukt  :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

doomslu

Citaat van: evan op 09 februari 2016, 17:07:11 PM
...

Niet iedereen leest blijkbaar de tekst en kijken alleen maar naar de foto's  ;D

...
Dat is blijkbaar nog een oude gewoonte van in de tijd toen de Playboy interessanter was dan Modelspoormagazine.  ;)

Ik popel om de baan in levende lijve te zien!
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *