veldspoor op schaal 1/35

Gestart door Rochevalien, 28 mei 2006, 12:14:57 PM

Gerolf

#15
citaat:
Geplaatst door Rochevalien
Ook in dit wereldje zijn er artisans die af en toe iets op de markt brengen,zoals David Provan met veldspoor wissels op schaal 1/35
Ik twijfel eraan of die man een gat in de markt heeft gevonden. Het lijkt me meer werk om die resin toonbaar te krijgen dan om enkele stukjes schaalhout op maat te snijden.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Rochevalien

#16
citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

citaat:
Geplaatst door Rochevalien
Ook in dit wereldje zijn er artisans die af en toe iets op de markt brengen,zoals David Provan met veldspoor wissels op schaal 1/35
Ik twijfel eraan of die man een gat in de markt heeft gevonden. Het lijkt me meer werk om die resin toonbaar te krijgen dan om enkele stukjes schaalhout op maat te snijden.




>>> Misschien wel maar bij deze wissel"funderingen" horen ook ?chte wissels voor 1/35 veldspoor (van dezelfde fabrikant)en dat bestaat helemaal niet.

Gerrit

Rochevalien

#17
Ik ben herbegonnen aan mijn 1/35 dioramatje voor op de MSM expo, hier zijn enkele foto's:







De kassei weg is gemaakt met beamix giet gips waar de kasseien in de nog vochtige gips werden in gekrast. De aarde naast de weg is ook met gietgips gemaakt waar ,direkt na het gieten, strooisel en fijn zand werd op aangebracht.
Zoals je kan zien is de foto onmiddelijk daarna gemaakt,je kan het water nog op het dio zien.De biels zijn ook direkt na het aanbrengen van deze "basis-landschapslaag" zuiver gemaakt met water.
Als dit alles dan goed droog is kan er verder gewerkt worden met strooisel en wat kleine details.
Wat denken jullie ervan?

Gerrit

Gerolf

#18
Het is steeds weer moeilijk om erin te vertrouwen dat je na het maken van een dergelijke smurrie toch een mooi resultaat kan hebben. Misschien kan een fotootje na het drogen beginners aanmoedigen om toch zoiets eens te proberen.
Ik kijk in ieder geval uit naar het vervolg.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Rochevalien

#19
Nou ,nou, smurrie!? het was nog kletsnat als ik die foto's nam maar dat droogt wel snel hoor!en de kleur zal veranderen van khakibruin naar h??l licht-beige.Het is niet de eertse keer dat ik dit doe,daarna zullen de rails wat moeten gekuist worden,misschien zelfs herschilderd en daarna komt het groen aan de beurt,er zou ook nog een boompje op moeten komen enz,enz  

wordt vervolgd

Gerrit


Gerolf

#20
citaat:
Geplaatst door Rochevalien
Nou ,nou, smurrie!?
Didactische overdrijving, Gerrit, niks persoonlijks.
Ik wou enkel duidelijk maken aan beginners dat ze zich niet moeten laten afschrikken door een op het eerste gezicht raar resultaat. Jij, ik en vele anderen weten dat het er na drogen al meteen een stuk beter uitziet.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Rochevalien

#21
Gisteren zo nat als slappe was,vandaag zo droog als kurk!hoe zou dat nu komen?[;)]



Het lijkt wel een militaire lok in zandgele kleur op een ritje door de woestijn !



Het beest in close-up,wat ik mij zo afvraag of iemand van jullie jongelui weet wat dit is? Je mag nu je vinger opsteken[:D]


Gerrit

n/a

#22
Hoi Rochevalien,

Effe nadenken .... een Billard T75D ?
Of het het type met een 75 pk sterke Panhard motor of met een Deutz motor van 100 pk is weet ik ook niet !

EricB

janjozef

#23
http://home.nordnet.fr/~ffayolle/M35.html

Meer info hierover wel in het frans

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Rochevalien

#24
Het is inderdaad een Billard T75D van 13ieme Dragon,ik heb er zo'n 2 liggen (de tweede zit nog in de doos)
Die zijn afkomstig van het Franse leger die ze oa gebruikte in de forten van de fameuze Maginot lijn.Er zijn er heel wat bewaard gebleven in Frankrijk (en waarschijnmijk nog enkele in militaire dienst)Hei is dan ook mijn bedoeling om er ??ntje in het khaki te steken en ??ntje in een iets wat frissere kleur.Jammer genoeg is de artisan die dit maakte ermee gestopt en ik heb dan ook heel wat moeite moeten doen om deze loks nog te pakken te krijgen.

Gerrit

n/a

#25
Gerrit,

Prachtig werk waar je mee bezig bent !

Ik zie op je website dat je een link legt naar de site van Jacky Molinaro.
Jacky zal aanwezig zijn op "Exp-0-Forum" te Roeselare met zijn smalspoorbaan "Vis-en-Artois" op 1/43.5.

EricB

Rochevalien

#26





Als het gietgips door en door droog is kan er begonnen worden met het op kleur brengen van de ondergrond.Voor het kasseiweggetje heb ik ,sterk verdunde,Model Color (of Valejo)nr 992 neutraal grijs gebruikt.Voor de grond een (ook sterk verdund)kleurkoncentraat uit de Gamma.

Gerrit

argilla

#27
Roche , heb nog een site gevonden http://www.geocities.com/a67b/DecauvilleSMDecauville.html

veel foto's
Ook eens googlen naar Dieme ( leveranciers) staan de maten van de verschillende types



argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Rochevalien

#28
Ja we kennen dat daar h?: het voormalige "artillerie schietkamp Harskamp" in de veluwe.Dat is zoiets als kamp Elsenborn  bij ons in de hoge Veluwe. Dat domein wordt eigenlijk alleen nog gebruikt als logement voor militairen "op doorreis" of  bij oefeningen. Arnoud Bongaards en zijn maten zijn daar een echt Decauville smalspoormuseum uit de grond aan het stampen en nog wel met de vriendelijke hulp van de plaatselijke militairen.Dat zou je hier in dit landje ook eens moeten proberen[:(] En zeggen dat ze iets gelijkaardigs hier ook hadden liggen (Leopoldsburg /Elsenborn)

Arm Belgie.


Gerrit





argilla

#29
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15