Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

plankjes roller

Gestart door Dirky, 10 maart 2015, 22:15:14 PM

Dirky

... of hoe moet ik het noemen?





ideaal om deuren en poorten te maken. :)

evan

Halve euro's of 10 centjes? :D

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

marc goovaerts

Een gelijkaardig rollertje hadden ze vroeger gemonteerd in een oud waswringertje bij Antwerpen Miniatuurstad om baksteenmuurtjes aan de lopende band te kunnen persen. Ze vertelden er wel bij dat het rolletje hen immens veel gekost had...

Dirky

Roller voor baksteen en voor kasseien heb ik ook maar ik moet ze eens onder handen nemen vooraleer ik ze kan tonen  :(

ardjoena

Ik kan niet volgen , de afdruk die onder uit de rollen komt toch niet overeen met het profiel van de schijfjes , of heb ik het mis? :o

Dirk
 

Havoc

Ah, ben dus de enige niet die dat denkt. Maar zonder het ding van dichtbij te zien is het moeilijk in te schatten.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Dirky

sorry voor de verwarring:

de gekartelde delen (geen euro's Evan  :)) die je zit zijn te wijten aan het trillen van de draaibank. Enkel de scherpe opstaande randen worden gebruikt om in te drukken en zo het effect van plankjes weer te geven...

ardjoena

Oei , dat is dan een "trilbank" i.p.v. een draaibank ;)
Beiteltje anders slijpen om trillingen te voorkomen. Waarschijnlijk is de snijhoek te groot.

Dirk