Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

serie F wagons - Fds-Fcs enz

Gestart door loebaske, 28 februari 2015, 08:59:39 AM

bollen neus

Bij sommige merken kan je al een vervuild exemplaar aanschaffen prijs is +/- 15 euro extra voor een locomotief.
Den Eric.

OlivierV

Citaat van: philippe_007 op 05 maart 2015, 13:21:38 PM
Tja, dat is het probleem bij de meesten,
we kopen materiaal, maar vervuilen, daar wachten we mee tot...
En als je dan de knoop hebt doorgehakt en er "durft" aan te beginnen dan heb je een collectie dat je het einde er niet meer bij ziet....

Een raad aan de beginnende modelbouwer/verzamelaar, telkens je iets koopt direct vervuilen  ;D ;D ;D ;D
Sommige dingen hoeven voor mij niet vervuild te worden, andere weer wel. Het is smaak en persoonlijke voorkeur. Reizigerswagens hoeven voor mij niet vuil te zijn. Goederenwagens mag wel en sommige locomotieven eventueel ook.

Groetjes,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

loebaske

Volledig met je eens Eric, als ik zie wat sommige met hun air brush te werk gaan, sta ik perplex wat de mogelijkheden zijn en ben ik jaloers dat ik dit (nog) niet kan, wou enkel benadrukken dat men vaak het rollend materiaal eens gaat bespuiten en hop de kous is af, das natuurlijk ieder zijn keuze als me daar tevreden mee is OK.
De ladders zijn niet echt zichtbaar en toch hebben ze een behandeling, is niet voor niets dat ik probeer alles uit elkaar te halen, pas dan kan men sommige details aanbrengen waar het anders totaal niet bereikbaar is...

Dat is just Olivier, de personen rijtuigen zijn netjes dan de goederen wagons, reden is dat die door de wasserij gaan, toch kan er die plastiek zicht eraf, met de tijd zet ik hier wel eens het verschil....

erik de noorman

Het eeuwige probleem vervuilen of niet, waardevermindering of net niet. Ik vervuil met waterverf geeft uiteindelijk hetzelfde resultaat als verweerpoeders.
Het grote voordeel is waterverf moet je niet fixeren en wens je later het materiaal in originele toestand te verkopen volstaat een lauw badje met zeep om de wagon of loc in zijn originele toestand te brengen. probleem opgelost.

Erik.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: erik de noorman op 06 maart 2015, 12:08:42 PM
Het eeuwige probleem vervuilen of niet, waardevermindering of net niet. Ik vervuil met waterverf geeft uiteindelijk hetzelfde resultaat als verweerpoeders.
op de Duitse ebay worden geweatherde (heel fraaie) wagons verkocht tegen gastronomische prijzen (en dat geregeld)
Groeten Peter ;)

erik de noorman

gastronomische prijzen met een kleine g of grote G.  :)

Erik.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: erik de noorman op 06 maart 2015, 23:22:27 PM
gastronomische prijzen met een kleine g of grote G.  :).
nee met vuil  ;D