Versturen naar ESU-Duitsland

Gestart door Rangeerduivel, 25 februari 2015, 16:20:50 PM

loebaske

Hoe zit het daarmee Rudy, al nieuws ontvangen? is tenslotte al geleden van begin maart???

Rangeerduivel

Citaat van: loebaske op 08 mei 2015, 15:39:43 PM
Hoe zit het daarmee Rudy, al nieuws ontvangen? is tenslotte al geleden van begin maart???

Van ESU Duitsland geen enkel teken van leven...
maar op mijn vraag aan TSDankaert hoe het uiteindelijk zat kreeg ik het (nogal magere)antwoord;

"Geachte heer,
Wij vermoeden dat ESU overgaat tot vervangen,dus gebeurt dat in juli ek"

;)

Rangeerduivel

Citaat van: loebaske op 08 mei 2015, 15:39:43 PM
Hoe zit het daarmee Rudy, al nieuws ontvangen? is tenslotte al geleden van begin maart???

Gisteren een mailtje gekregen van onze vriend Patrick(TSD)
Hij is op dit ogenblik bij ESU in Ulm en heeft (op mijn verzoek,en waarvoor dank) gevraagd naar de stand van zaken,
Esu zelf bleef tot op dit ogenblik als dood...

>" Hallo,

Ik heb heden uw klachten besproken bij ESU. Zij nemen met U contact op.
De locomotief wordt dus omgeruild maar zal pas tegen eind dit jaar zijn.

met vriendelijke groeten,

Patrick Danckaert
Train Service Danckaert"<

;)

PietB

Hoe durven ze  "tegen het einde van het jaar"!!!
Het is echt ongehoord, zo'n waardeloze service ben k niet gewend van ESU.
Of zouden ze 'productie problemen' hebben met die loc?
En willen ze dat niet wereldkundig maken.

grt Piet.

Peter

Piet, volgens mij komt de volgende produktie reeks van dat model, inderdaad eerst tegen het eind van het jaar op de markt.

PS: ik heb tot nu al iedere keer dingen verzonden naar Duitsland (BV Lenz) met BPost (verzekerde zending) en nog nooit problemen gehad
Met vriendelijke groeten
Peter

loebaske

allé Rudy, dat is toch een positieve noot ook al duurt het wat langer dan verwacht  ;)

Rangeerduivel

#36
Citaat van: PietB op 22 juli 2015, 13:34:06 PM
Hoe durven ze  "tegen het einde van het jaar"!!!

Het is een feit dat de (her)ontwikkeling van de V60/NMBS80 vertraging heeft opgelopen,dat blijkt de gewone gang van zaken te zijn,ook bij andere fabrikanten,
Dat is een feit waar ik alle begrip kan voor opbrengen,
Als ze daarentegen van bij ESU een mailtje zouden sturen zo van "uw loc is verstuurd maar is verloren gegaan onderweg" of "er zijn er reeds een 150tal uitgeleverd" terwijl dat niet waar is,
DAAR erger ik mij aan...

;)

Ze komen er voor uit dat het langer duurt dan verwacht,maar door het feit dat ze hun reputatie hoog willen houden gaan ze niet over één nacht ijs,
we mogen er dan ook van uit gaan ééns de nieuwe 80 er zal zijn,die wel de perfectie zal overtreffen,het zijn Duitsers hé...!

PietB

Citaat van: Rangeerduivel op 22 juli 2015, 14:27:32 PM
we mogen er dan ook van uit gaan ééns de nieuwe 80 er zal zijn,die wel de perfectie zal overtreffen,het zijn Duitsers hé...!
Ja je mag het hopen.
Bij de eerste was die verwachting er toch ook, want ESU heeft een onberispelijke reputatie.
Althans bij mij wel.
Maar de klant niet actief op de hoogte houden en pas reageren als een importeur zich er mee bemoeit.
Dat is toch, op zijn zachts gezegd, niet netjes.

Citaat van: Peter op 22 juli 2015, 13:44:45 PM
PS: ik heb tot nu al iedere keer dingen verzonden naar Duitsland (BV Lenz) met BPost (verzekerde zending) en nog nooit problemen gehad
Ik heb de zelfde ervaringen met Uhlenbrock, Esu en Lenz via PostNL ook.
Altijd prima in orde, bij duurdere zaken zoals complete apparaten kies ik er wel altijd voor om het verzekerd te doen (max bedrag €500,00 bij verlies) en voor een enkele decoder kies ik er altijd voor dat er een track&trace bij zit.
Zodat ik weet dat het bij de fabrikant is aangekomen.

grt Piet.

Rangeerduivel

Citaat van: PietB op 22 juli 2015, 18:25:17 PM
pas reageren als een importeur zich er mee bemoeit.
Dat is toch, op zijn zachts gezegd, niet netjes.

Niet te vroeg viktorie kraaien,
de importeur,die heeft er zich inderdaad mee bemoeid,
maar een reactie/bericht/contact van Esu is er nog niet ;D ;D

;)