Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Messing snijden

Gestart door 755philippe, 23 februari 2015, 23:27:37 PM

755philippe

Hallo,
Ik zou een plaatje uit messing willen snijden. Is de volgende link een goed toestel om deze werkzaamheden te verrichten. Natuurlijk kan ik bij aanschaf van dit toestel ook fijn houtwerk en kunststof op maat zagen. Hier even de link :
http://www.conrad.be/ce/nl/product/823004/Proxxon-Micromot-Proxxon-KS-230-tafelcirkelzaag-27-006-Ve?ref=searchDetail
Mvg

755philippe

Dirky

ik gebruik de iets grotere variante Philippe.
Je moet wel het stuk messing (met dubbelzijdige tape) ter hoogte van de zaagsnee op een stukje hout kleven. Dan heb je geen super-bramen aan de onderzijde en wel een fijne mooie snede.

755philippe

Hallo,
Over de 300€ voor een tafelzaag lijkt me wel kostelijk voor de hobby. Het door mij aangeduide toestel kost rond 100€.
Mvg

755philippe

Kris

Hallo,
Ik heb ook de grotere tafelzaag , zeer tevreden over , ik weet niet welke dikte u wenst te zagen maar het kleine machientje heeft maar 85w , dit is niet veel om in messing te zagen

Kris


Gerolf

Ik heb ook die kleine, en zaag er probleemloos printplaten e.d. mee.
Wel een ander zaagblad aangeschaft. Wat er standaard bij zit is nogal ... euh ... standaard
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Klaas Zondervan

Of een ouderwetse figuurzaag, je weet wel, zo'n ding wat je met de hand op en neer moet bewegen. Of hebben jullie die niet?

755philippe

Hallo,

Heb de grotere besteld in Duitsland voor -100€ incl verzending.
Bedankt voor het meedenken.
Mvg

755philippe