Zelfbouw voor Saints Amis sur Mer

Gestart door renstimpie, 22 februari 2015, 10:47:01 AM

renstimpie

Omdat Frans Hom materiaal bijna niet te vinden is bij ons.. Toch het risico genomen om zelf iets proberen te bouwen.








mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

doomslu

Een speciaal, lelijk ding, maar goed gemaakt.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

TBCédric

Ben ik mee eens Luc.  ;)

Komt er een motortje in Tim?
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

RD25

excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

renstimpie

Bedankt iedereen,  het was een probeersel.

@ Cedric:  motorisatie zou kunnen..  Maar die stap wacht ik nog even af..  Een zien wat train d'antan van motors heeft liggen in Sedan.

Tim


Gerolf

Raar karretje. Op de voorbeeldfoto zie ik geen aanduiding dat er een aandrijving onder zou zitten.
Is die cabine dan bedoeld voor meerijdend baanpersoneel? Veel licht hebben die dan ook niet onderweg ...

't Is een interessante curiositeit, maar je zou er toch de functie van moeten kennen ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Rangeerduivel

Gezien de foto van het echte model denk ik dat dit niet gemotoriseerd is,maar een gewoon getrokken/geduwd materiaalkarretje,
Is dit Frans?

;)

renstimpie

Op de msm Expo heb ik met twee mensen van Sedan gesproken  en zij wisten mij te vertellen dat dit een soort van dienstwagen is.   Er zou motorisatie inzitten.  (hoewel ik aan de foto die ik heb gevonden op het net,  toch ook enorm twijfel).   ach tja.   In oktober nog eens achter de oorsprong proberen te vragen he ;)

SuSke

Citaat van: renstimpie op 23 februari 2015, 20:07:55 PM
...een soort van dienstwagen is.   Er zou motorisatie inzitten....

Trappers in het cabinetje met een ketting naar de as  ;) 8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

renstimpie

Het zou mij zelfs niet verbazen...  ::)

Durango

Zie dit rare critertje (zoals de Ammi's zeggen) nu pas. Mooi gemaakt. Precies gelijk het voorbeeld, maar ben je niet iets te enthousiast met de plamuur op de houten planken
geweest? Nu valt een een beetje het houteffect weg vindt ik.
Overigens zou ook ik niet verbaasd zijn als deze inderdaad wordt aangedreven met trappers en kettingen.
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

renstimpie

de achterzijde is idd nogal vol met plamuur..   maar wees gerust.. er komt een vervolg (lees nieuwe versie..)
Voor de rest, komt er hier en daar nog een nieuw projectje bij.   ik ben aan het experimenteren met Sketchup en 3D printing.



Volgende week een eerste test  en dan zal het finetunen worden..

een ontwerp voor dit wagentje is ook in de maak...

Tim