Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Abonnee zone op de website

Gestart door doomslu, 22 februari 2015, 10:31:15 AM

Metpetergaathetbeter

Sorry Luc ,ik heb je nog wat werk bezorgd :-\ ;) ;D

Groeten Peter  ;)

MickeyMouse


G8

Merci voor de interventie Luc,  je had gelijk!  ;D  :o

Havoc

Heb dit nu pas allemaal gelezen (wat problemen met de pc gehad) en toch wel enkele bedenkingen.

Op een ander forum is er ook een "abonee"-zone. Gevolg is dat het forum eigenlijk in 2 gesplitst is. Je hebt er die nooit in het publieke deel komen omdat ze niet bij het plebs willen. En je hebt er die in het publieke deel blijven omdat het abonnee-deel weinig anders is dan kringrukken. (niet mijn woorden) Vroeg of laat wordt dit een splijtzwam waar je onder te lijden gaat hebben.

Heel die zever van dat je abonnees moet hebben is ook wel voorbij de realiteit. Er zijn tijdschriften die bvb na 3-6 maand alles digitaal beschikbaar maken voor iedereen. bvb SoS waar het hele tijdschrift na 6 maand gewoon op het net staat. Er zijn er zelfs die enkel digitaal nog verspreiden. En er zijn er zelfs die niet alleen alles enkel digitaal doen maar zelfs gratis. En toch zijn die er en blijven die. Denk daarbij bvb aan "Trainini". Een veel beperkter doelpubliek en toch doen ze het al jaren.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

froelants

Bij een Moba Digital zit een CD met daarop oude nummers, nieuwe versies van allerlei software, ... Dit zou ook in de abonnee zone van MSM kunnen komen. De PDF's van de eerste jaargang (tegen een zacht prijsje zie MIBA), ik vermoed dat de papieren versie ondertussen niet meer nabesteld kunnen worden mocht dit toch zo zijn kan hier de pagina komen voor nabestellingen voor abonnees. Volgend jaar kan het aanbod uitgebreid worden met een volgende jaargang.
De bestelling van de abonnee loc en wagons kan in die zone. PDF's van nieuwigheden van fabrikanten, dan zijn ze op één plaats verzameld en moeten we ze niet bij elkaar zoeken.
Groepsaankopen? Voordelen aangeboden door winkeliers voor abonnees van MSM,...
AC modulebaan naar fremo B96 (hoogte,connectors = eigen norm) - loconet HDL - Intellibox Originele - Loc's mix van merken.https://www.lmtc.be/drupal/?q=blogs/froelants

NielsVV

Zijn er inmiddels nog geen plannen om de magazines ook digitaal (zonder drm) uit te brengen voor de abonnees? Want gaat nu telkens véél tijd in kruipen om ze voor mij offline beschikbaar te maken.
H0 - AC - Digitaal - iTrain ====>>>> Lego City

loebaske

Wat houd dat nu eigenlijk in die "abonnee zone" wat ik kan doen op de website van MSM is inloggen en voor de rest merk ik niets anders dan de klassieke begin pagina...


NielsVV

Je kan de laatste edities van msm lezen. Meer niet voor zo ver ik weet. Maar als je nu op vakantie bent en je je favoriete lectuur wenst te lezen op bijvoorbeeld een tablet dan lukt dit niet zonder internet, want je kan ze niet rechtstreeks downloaden.
H0 - AC - Digitaal - iTrain ====>>>> Lego City

SuSke

Citaat van: NielsVV op 21 juni 2016, 11:42:51 AM
Je kan de laatste edities van msm lezen. Meer niet voor zo ver ik weet. Maar als je nu op vakantie bent en je je favoriete lectuur wenst te lezen op bijvoorbeeld een tablet dan lukt dit niet zonder internet, want je kan ze niet rechtstreeks downloaden.

Leg dan eens even uit hoe ?? Ik vind gewoon dezelfde knoppen en mogelijkheden, of ik nu ingelogd ben of niet.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

loebaske

Volledig met je eens Frans, zie ook het verschil niet ??

NielsVV

Van zodra ik ingelogd ben op de msm website (dus niet hier op het forum), krijg ik een exra categorie aan de linker kant van het scherm. 'Modelspoor extra', als ik hier op klik zie ik de afgelopen msm edities tem msm145, die ik dan in mijn webbrowser kan lezen.
H0 - AC - Digitaal - iTrain ====>>>> Lego City

SuSke

Tof !!

(Niet dat ik daar op zit te wachten, want als ik een oud nummer wil lezen, neem ik het wel even uit de verzamelband. ;))

Die msm's vindt je dan wel, maar dan vraagt het systeem om een autentificatie.
Gebruik je de normale log-in, dan lukt het niet.

@Luc Dooms: Luc, kan jij je licht hier even over laten schijnen ?
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

doomslu

Voorlopig zit deze abonnee-zone inderdaad nog in een soort test-fase.
We willen er graag ooit iets meer mee doen, maar tussen 'willen' en 'doen' zit soms wel eens tijdsgebrek...  :-[

Eens je ingelogd bent en je wilt een nummer doorbladeren moet je wel nogmaals dezelfde login en paswoord invullen.
Lukt dat niet? Dan moet ik dat voor jou eens nazien.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *