Abonnee zone op de website

Gestart door doomslu, 22 februari 2015, 10:31:15 AM

loebaske

Dat is het simpelste Geert...meer moet dat niet zijn.

+1

gardevil

Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Johnnytrein

Zeg mannen en welk type abo moet je nemen om een blonde babe in bikini je blad te laten komen voorlezen?  ::)
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

philippe_007

Een abonnee gedeelte met alle niet gepubliceerde info of aanvulling van artikels zou ik tof vinden. We kunnen niet genoeg info krijgen over ons hobby :-)

Een oplossing voor de niet abonnees zou kunnen zijn dat iedere maand in MSM een login/paswoord wordt gepubliceerd dat 30 dagen geldig is. Wie MSM in de winkel koopt kan dan de info gedurende 30 dagen raadplegen.





Steam.N

Citaat van: philippe_007 op 23 februari 2015, 10:34:41 AM
Een abonnee gedeelte met alle niet gepubliceerde info of aanvulling van artikels zou ik tof vinden. We kunnen niet genoeg info krijgen over ons hobby :-)

Een oplossing voor de niet abonnees zou kunnen zijn dat iedere maand in MSM een login/paswoord wordt gepubliceerd dat 30 dagen geldig is. Wie MSM in de winkel koopt kan dan de info gedurende 30 dagen raadplegen.

Lijkt me inderdaad een goeie oplossing.
Alleen is het de vraag of niet-abonnees eveneens extra informatie over de leden zélf mogen lezen (zoals adres, ...).
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

philippe_007

Ik vermoed dat de persoonlijke gegevens enkel leesbaar zullen zijn door de abonnees zelf en we niet alle info van andere abonnees gaan zien.
Daar zal dus niet veel probleem mee zijn.



doomslu

#51
Citaat van: philippe_007 op 23 februari 2015, 11:52:22 AM
Ik vermoed dat de persoonlijke gegevens enkel leesbaar zullen zijn door de abonnees zelf en we niet alle info van andere abonnees gaan zien.
Daar zal dus niet veel probleem mee zijn.
Dat is evident. Enkel de ingelogde persoon kan zijn gegevens raadplegen.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

just4fun

Citaat van: Steam.N op 23 februari 2015, 11:43:32 AM
... zoals adres ...
Ik hoop dat er niemand mijn adres kan lezen, enkel via een persoonlijke login is alleen uw eigen adres (en andere MSM-gerelateerde abo-zaken) bereik- en aanpasbaar.
D'r moet maar één snoodaard een abonnement nemen om te weten te komen wie welke modellen heeft om te weten waar hij welke unieke modellen kan oppikken (maar 't zal niet bij mij zijn wegens geen unieke modellen).

Maar buiten dat vind ik het een erg goed idee voor de abonnee, aanvullingen of niet gepubliceerde artikels, downloadbare foto's in HD (ook weer oa niet gepubliceerde en zonder vouw in het midden), eventueel het downloadbaar maken van oude uitgaves, ...
Alleen zullen er een hoop uren werk in kunnen kruipen.
Hebt ge tijd te veel, Luc?

Paul

doomslu

Paul, 's middags, als ik mijn boterhammekes opeet in m'n bureau (zoals nu) dan blijft er soms 5 miuten over...  ;D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

OlivierV

Zelf ben ik geen abonnee (ooit komt dat wel eens hoor), al verschillende malen overwogen om te doen maar voorlopig past het niet.

Ik ben voorstander van die zone als daar:
- alle oude msm-artikelen online in beschikbaar komen met een degelijke zoekfunctie.
- Eventueel extra beeldmateriaal ivm reportages

Niet abonnees met behulp van een unieke code (die aan een nummer gelinkt is) in de msm per msm kunnen inloggen en dan kunnen beschikken over de artikelen en extra beeldmateriaal van die msm, zorg dan ook dat deze gebruiker een account kan aanmaken en dan telkens content aan zijn account kan toevoegen door die unieke code. Dan heeft deze persoon online beschikking over alles wat hij ooit in de winkel kocht.

Dagdag.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

philippe_007

Citaat van: doomslu op 23 februari 2015, 12:59:50 PM
Paul, 's middags, als ik mijn boterhammekes opeet in m'n bureau (zoals nu) dan blijft er soms 5 miuten over...  ;D

Luc,
Of minder, of sneller eten, dan heb je nog meer tijd over :-)

Jurgen

Maar als niet-abonnees toegang gaan krijgen tot een zone die voor abonnees bedoelt is, wat is dan het nut van een abonnee-zone?

Ik denk dat er hier een paar mensen het concept van een abonnee-zone niet snappen.  ???
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

philippe_007

En waarom zouden mensen die hun MSM in de handel kopen de info niet mogen hebben ?
Als abonnee heb je dan de extra info ivm uw abo

gardevil

Citaat van: Jurgen op 23 februari 2015, 14:47:31 PM
Maar als niet-abonnees toegang gaan krijgen tot een zone die voor abonnees bedoelt is, wat is dan het nut van een abonnee-zone?

Ik denk dat er hier een paar mensen het concept van een abonnee-zone niet snappen.  ???

Helemaal mee eens Jurgen, het komt mij voor dat er een aantal niet abonnees dezelfde voordelen willen als de wel abonnees, in dat geval denk ik erover mijn abo op te zeggen en toch te blijven genieten van de voordelen ;) ;)
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

SuSke

Citaat van: philippe_007 op 23 februari 2015, 14:54:36 PM
En waarom zouden mensen die hun MSM in de handel kopen de info niet mogen hebben ?
Als abonnee heb je dan de extra info ivm uw abo

Alleen voor die "extra info ivm mijn abo" moet MSM het niet doen.
Ik, en vermoedelijk elke abo, weet dat ik een abo heb en zie inderdaad de brief komen wanneer mijn abo dreigt af te lopen.

Voor mij heeft een abo-zone een meerwaarde voor de abo's met bijkomende en/of Specifieke informatie tegenover de losse-nummer-kopers net omdat die abo's zorgen voor een zekerheid voor de uitgever en die losse-nummer-kopers niet.
Het is hier al menigmaal gezegd: Een uitgever kan niet rekenen op de losse-nummer-verkoop, alleen zijn abo's garanderen hem een omzet.
Wat aan losse-nummer-verkoop gegenereerd wordt ziet een uitgevere 100 keer liever omgezet in een bestendige abo-verkoop.
En dan mag je in België zeker niet klagen, want hier wordt een abo niet "automatisch" verlengd als je niet meer betaald maar stopgezet, dit in tegenstelling tot onze buurlanden waar een abo "stilzwijgend" verleng wordt zoals je verzekeringspolis.

Wat zet je er dan in? Net wat al zo veel gevraagd wordt: onuitgegeven foto's, randinformatie rond artikels en producten, artikels die MSM/TMM niet gehaald hebben.

Hoe krijg je het dan voor elkaar om de losse-nummer-kopers ook aan een abo te helpen? Je hebt de speciale MSM-actie al, je kan teasers plaatsen op het forum van artikels/foto's die op het abo-gedeelte staan, die teasers kan in de vorm van een lijstje publiceren in het blad zoals de "preview" editie op de website.

[Gardevil was me net voor met eenzelfde gedachtengang]
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.