Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Abonnee zone op de website

Gestart door doomslu, 22 februari 2015, 10:31:15 AM

ceuleer

Citaat van: doomslu op 22 februari 2015, 14:15:18 PM
Peter heeft het trouwens bij het rechte eind als hij zegt dat de abonnee belangrijk is voor het blad.
Moest iedereen vanaf morgen het blad enkel en alleen via de dagbladhandel kopen, dan was het gedaan er mee.

Ik koop MSM in de winkel en zoek er een mooi onbeschadigd exemplaar uit, dus geen eerste of laatste van een pak waar beschadigingen van de verpakkingslinten aan zijn, ik wil ook geen verfrommelde MSM in mijn brievenbus, daarom heb ik geen abonnement.
Die extra bijlagen over bv. Nürnberg 2015 interesseren me zeker.
Maar om dat nu te koppelen aan een abonnement.....

loebaske

#16
Volledig eens met Luc en andere, als je geen abonnementen heb is het vierkant gedaan met MSM, op die basis weet je dat ge verder kunt werken, anders is het zoals een frietkot, wat gaan we vandaag verkopen om de kosten te dekken ???
Voor mij vrij simpel zoals reeds aangehaald, als je niet zeker bent van de inkomsten weet je niet waar je staat.
Enne, zijn ook al artikels verschenen die me geen zak aanspreken, maar ja, het is geven en nemen.
Vind het heel normaal dat enkel abo leden toegang hebben tot bepaalde pagina's....

Gunther, ik ben al abo sedert nr nul!!!! en na al die jaren heb ik hooguit eens een exemplaar ontvangen waarvan de besherm folie los was....

Je zou eens moeten weten wat tijd en energie sommige medewerkers steken in ons blad en niet dik betaald zoals andere schrijvers, ze doen het met plezier, na hun uren, genieten er van dat we het apresseren... eens enkele dagen in hun thuis kantoor meemaken en men zou versteld staan.
Een actie opzetten voor de abo die eens iets extra kunnen aankopen, als men niet op voorhand (zoals een abo) intekend is het sop van de kolen niet waard, als men bvb dan op de beurs staat en hoop om er 200 verkoopt en de rest ...ja...terug geven kan je niet, dus beter dat je het aankoopt aan de prijs in de winkel...
daarvoor heb je abo en voor intekenen nodig, soms denk ik dat sommige hier de mentaliteit hebben van "ik en de rest...."

Sorry dat ik me daar druk in maak, maar wees realistisch en denk na....

ceuleer

Citaat van: loebaske op 22 februari 2015, 14:30:29 PM

Gunther, ik ben al abo sedert nr nul!!!! en na al die jaren heb ik hooguit eens een exemplaar ontvangen waarvan de besherm folie los was....

Ik heb hier in't verleden al andere dingen gelezen, gevloek op de postbode enz....

loebaske

Citaat van: ceuleer op 22 februari 2015, 14:40:28 PM
Citaat van: loebaske op 22 februari 2015, 14:30:29 PM

Gunther, ik ben al abo sedert nr nul!!!! en na al die jaren heb ik hooguit eens een exemplaar ontvangen waarvan de besherm folie los was....

Ik heb hier in't verleden al andere dingen gelezen, gevloek op de postbode enz....

Je heb een punt, maar hoeveel %
moet ik ook neuten omdat vandaag men krant op de drempel lig omdat die bepaalde bode klote heeft aan die maandag??? dat is dan een dagelijkse post en hoeveel % is dat op de aantal leden???per maand??? 1% ???

Peter

Ik heb in het verleden (vanaf nummer 0) slechts twee beschadigde nummers gehad, welke door MSM direkt vervangen werden.
Na een gesprek met de postmeester bleek de oorzaak inderdaad bij de toenmalige postbode te liggen toch ook een beetje aan mezelf. Sind het plaatsen van een andere brievenbus heb ik geen beschadigde nummers meer gehad (niet enkel van MSM)
Dus kijk eens eerst je brievenbus na, en/of spreek eens met de postbode of desnoods de postmeester
Met vriendelijke groeten
Peter

Huugooke

Nu krijg ik hier wel het gevoel dat ik als losse-nummer-lezer een soort paria ben; of een profiteur, want die arme abonnees houden het blad recht; en ik betaal het blad onder de prijs want de tussenpersonen gaan met de winst lopen.
Je kan nog een tussenpersoon uitschakelen door het blad zelf rond te brengen bijvoorbeeld. ;D
Ik ga mijn nummer halen bij de dagbladhandel, waar het maagdelijk en ongeschonden voor me klaarligt.
Abonnees meer "rechten" geven is niet nieuw, andere tijdschriften gaan u voor, maar dan op andere manieren (zoals die loc aan speciale voorwaarden).
Informatie achterhouden is geen goed idee. Als het ooit zo ver komt zal ik mijn wandeling verplaatsen naar de Bib, waar ik het gratis kan lezen.

ceuleer

Kijk, ze doen ermee wat ze willen, als je zoiets aankondigt op het forum, dan kan je reactie verwachten van personen die al deze extra's van onze hobby dan moeten missen.
Of is het de bedoeling om te beginnen zoals bv. de gsm operators, als je een abonnement neemt krijg je er dit of dat bij.

Huugooke

Het idee van Gardevil is wel te pruimen (toegang tot oude nummers), maar ik dacht dat dit op auteursrechtelijke problemen stootte.
Voor mij zou het een aanzet kunnen zijn om toch de stap te wagen.
Het bewaar van de auteurs is duidelijk: eens het op het net staat...

liefhebber

ho,

Aangezien dit een brainstorm is, zal ik mij eens laten gaan.

Alle uitgaven zijn online te lezen
het laatste nummer, is een paar dagen voor het in de winkel ligt te lezen op de site.
zoekfunctie om artikelen op te snorren  te lezen eventueel uit te printen
en veel extra's bij de artikels.

Iedereen een eigen ruimte om te delen met mede leden.

dit alles ook allemaal via tablet.

als dit gerealiseerd kon worden, ben ik zelfs bereid meer te betalen voor een abonnement.

mvg
 

centauri167

Citaat van: ceuleer op 22 februari 2015, 14:40:28 PM
Citaat van: loebaske op 22 februari 2015, 14:30:29 PM

Gunther, ik ben al abo sedert nr nul!!!! en na al die jaren heb ik hooguit eens een exemplaar ontvangen waarvan de besherm folie los was....

Ik heb hier in't verleden al andere dingen gelezen, gevloek op de postbode enz....

@Gunther: ook ik heb in verleden voor die reden mijn abo opgezegd, ik was het beu om beschadigde, geplooide of drijfnatte exemplaren te ontvangen. ( en nee ik verzin dit nu niet ter plaatse, in de oude archieven van het forum moeten mijn posts hierover nog terug te vinden zijn )

En er waren er inderdaad verscheidene meer die hierover kloegen, maar steeds tevergeefs ...

doomslu

Bedankt voor het meedenken, mannen.
Ik snap ook wel het probleem van de vaste lezers die geen abonnement hebben hoor.
Vaak komt het inderdaad door de postbode, die nogal slordig is.

Het is niet zo dat we de niet-abonnees iets willen afpakken, het was/is de bedoeling om de abonnees iets extra's geven.

Het zit nog in zijn embryonale fase, dus alles kan nog...  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

loebaske

iedereen is vrij van zijn keuze, wil je abo of losse nummers kopen, is wel normaal dat abo altijd ietsje meer hebben...

Bij TSP worden soms ritten ingezet, ik ben niet(meer) obo, dus vind ik het normaal dat ik de volle pot betaal en is de trein vol...ah ja, dan heb ik dikke pech...moet ik dan ook neuten dat ik uit de boot val ????

Als mulit nationals (tv-gsm enz enz) nu er eentje wel of niet heeft, maakt niet uit, men spreekt daar van een paar miljoen obo en dat de abo weer dat ietsje meer hebben >>> normaal
MSM zou zich geen zorgen maken met een paar miljoen lezers, zijn er amper een paar honderd, veel verschil zenne.... en elk nr die niet verkocht is in de losse verkoop gaat terug naar de uitgever, de kost is evenveel, verschil is dat de niet verkochte nr geen geld in het laadje brengt....


conducteur

Misschien vergezocht, maar kun je geen soort unieke code drukken in elke msm, waarmee niet-abbonnees voor een prijsje (bv via sms-betaling) toch toegang hebben op de bijlagen van dat nr met die code?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Jurgen

Seg jongens, in Afrika hé, daar zitten kindjes die geen eten hebben en jullie maken je druk over een foto die je niet te zien zal krijgen omdat je geen abonnee bent.  :-\

Bekijk het zo, jullie hebben iedere maand een scheur- en kreukvrij nummer, da's ook al iets.

Allé, speel nu maar verder.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

conducteur

Ikzelf heb ook een abonnement hoor, ik stel dit voor om tegemoet tekomen aan de niet-abbonees...
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum