Brossel 551

Gestart door guy holbrecht, 20 februari 2015, 22:02:03 PM

guy holbrecht

Wie kent er een degelijk alternatief voor het motoriseren van de Brossel motorwagen 551? Zijn er onderstellen uit de reguliere handel bruikbaar om een dergelijk wagentje te motoriseren?

groeten,
Guy

Huugooke

zomaar een idee: railbus?

Huugooke

heb even gekeken naar  mijn constructie van de jaren 80.
Er zijn veel modellen van kleine elektrische en diesel locjes die een goede as-afstand hebben; het probleem is dat de wielen een te grote diameter hebben.
Ik heb een Bachmann" track inspection car " opgeofferd.

dgrr57

Zou je drie rails rijden, de schienenbus van Märklin  ;)

Huugooke

Voor tweerail heb  je ook een model met goede wielen en afstand; maar het is TT ! Een goede knutselaar lost dat op. ;D


59erke

Ik heb vroeger ook een brossel gehad en de motor was afkomstig van een bachman trammetje
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

jodo

voor de motorisatie gebruikte ik in 1989 een Frans rangeerlokje van Roco.
de asafstand klopte maar inderdaad de wielomtrek is iets te groot

Peter

Nu heeft SB een gemotoriseerd onderstelletje op de markt gebracht met Faulhabertje, en de kleine wieltjes.
Niet echt goedkoop (135 of 140 euro) maar dan heb je wel perfekte rijeigenschappen
Met vriendelijke groeten
Peter

Thommy

Citaat van: Peter op 13 oktober 2017, 14:33:41 PM
Nu heeft SB een gemotoriseerd onderstelletje op de markt gebracht met Faulhabertje, en de kleine wieltjes.
Niet echt goedkoop (135 of 140 euro) maar dan heb je wel perfekte rijeigenschappen

Link van Peter? Heb ook nog zo'n bouwpakketje liggen dat iemand hier ooit verkocht
Greetz

Thommy

VBS

Hier nog een firma die een diversiteit aan mogelijkheden bied ,en iets betaalbaarder ?!!
http://www.pmt-modelle.de/2011/seiten/h0antriebe.html
succes met de zoektocht naar een passend onderstel!
Bert.
Modeltreinen met Belgische sfeer ...