Post treinstellen

Gestart door Jurgen, 21 december 2004, 12:16:54 PM

Jurgen

Gisterenavond (20-12-2004) toen ik van mijn werk thuiskwam stond ik weer eens even stil voor een overweg (op de lijn tussen Diest en Aarschot richting Leuven). Altijd leuk, die spanning van wat er nu gaat langskomen.
Het was dus een goederentrein met Coils-wagens. Maar tot mijn grote verbazing hingen er op het einde van die trein nog 2 posttreinstellen gekoppeld.
Weet er iemand wat er gaat gebeuren met die treinstellen?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Peter

Spijtig dat dit niet in model bestaat. D.w.z. Paul Bellon had/heeft een model (maar DUUR) en ik dacht dat Verborgh er ook een had,maar ondanks de mindere kwaliteit, ook duur.
Ook Jocadis zie ik niet direkt hier een model van brengen, gezien de te verwachte geringe verkoop.
Dus iemand zelfbouw ???
Peter
Met vriendelijke groeten
Peter

tonycabus

Welk type, Peter? Het ouwe of het h?????l ouwe?

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Peter

Hallo Tony,

Als,let wel,als ik er een zelf zou bouwen zou ik het type 1954 nemen.
Maar ja smaken verschillen natuurlijk.
Peter
Met vriendelijke groeten
Peter

tonycabus

Lijkt mij de gemakkelijkste versie, Peter! de 1935-reeks heeft van die dunne raamstijltjes[V]

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

matti


Als die poststellen echt achteraan de trein hingen zullen de remmen wel niet afgezonderd geweest zijn . De drie laatste wagens van een goederentrein moeten steeds geremd zijn .
Aan degenen die er zelf een willen bouwen , good luck , die koppen lijken me niet eenvoudig, of je nu de Msp1935 on 1954 neemt .

   [8]

Jurgen

Achter de poststellen hingen nog 2 goederenwagens. Misschien dienden die als remwagens ofzo.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

matti

Zou kunnen, maar mormaal moeten het er drie zijn . Hing er mischien een witte darm langs de zijkanten van die poststellen . Als dit het geval was zullen de remmen zeker wel buiten werking geweest zijn .

   [8]

Jurgen

Daar heb ik eerlijk gezegd niet op gelet. Het was trouwens ook al donker en het ging allemaal nogal snel.
Voor ik eigenlijk goed door had dat die stellen er hingen, waren ze al voorbij [:o)].
Misschien heeft iemand anders die trein ook gezien en eventueel een foto gemaakt?
Afin, ik weet wat het antwoord op mijn vraag was, dus ik ben tevreden. [:)][;)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.